| Author |
Message |
|
Bbenderman
Joined: 13 Feb 2008, 22:19 Posts: 2666 Location: I skogen rönt värmlans trackta
|
 Bästa sajten att spara ner bilder
Om man säljer saker lite här och där behöver man en lagringsplats på nätet så man kan länka. Nu har jag laddat upp på pixbox men den har krånglat på slutet och funderar på att flytta mina bilder. Var har ni era bilder?
|
| 07 Dec 2011, 00:39 |
|
 |
|
bjoel
|
 Re: Bästa sajten att spara ner bilder
Jag kör med Flickr för en del och en egen webbplats på one.com för en del.
Idag är väl annars Dropbox det populäraste.
|
| 07 Dec 2011, 00:46 |
|
 |
|
Flowerhill
|
Bbenderman wrote: Om man säljer saker lite här och där behöver man en lagringsplats på nätet så man kan länka. Nu har jag laddat upp på pixbox men den har krånglat på slutet och funderar på att flytta mina bilder. Var har ni era bilder? Tror jag kan hjälpa dig med svar varför pixbox funkar dåligt... den är nedlagd sedan sista november..  Har själv haft pixbox, bytt nu till photobucket, verkar vara bra och betydligt enklare att länka ifrån till tex bojen! Rekomenderas!! 
_________________ I`m old enough to choose my toys..
|
| 07 Dec 2011, 01:06 |
|
 |
|
rocker
|
photobucket fungerar bra för min del sedan 2-3år tillbaka.
_____________________________________________________ "Touch these days and I'll kill you" bandet http://www.myspace.com/pistonheadsweden
|
| 07 Dec 2011, 01:13 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
dropbox , helt reklam och virusfritt samt gratis, inget uppladdade och sånt. allt synkat i alla datorer + mobil
| 07 Dec 2011, 16:43 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Jag använder mig av Photobucket därför att jag inte vet något annat. Det har fungerat bra, även om jag tycker den blivit rätt slö den senaste tiden. 
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 07 Dec 2011, 17:02 |
|
 |
|
kjelle
|
FenderBender wrote: Jag använder mig av Photobucket därför att jag inte vet något annat. Det har fungerat bra, även om jag tycker den blivit rätt slö den senaste tiden.  Samma här! Funkar, för lat för att leta efter något annat, och jobbigt att ladda upp alla bilder någon annanstans. Inte blixtsnabb, men acceptabelt.
| 07 Dec 2011, 19:39 |
|
 |
|
crybaby
Joined: 22 Sep 2004, 23:57 Posts: 1904 Location: Västra Frölunda
|
www.forumbilder.seEnklare blir det väl inte ?
_________________ <--->
Salve securim manubrium !
|
| 07 Dec 2011, 20:23 |
|
 |
|
yamas
|
Picasa. Hyfsat album/enkel redigering/webbpublicering. Lätt att lägga in bilder, ladda upp, länka till.
|
| 07 Dec 2011, 20:25 |
|
 |
|
osiris
Joined: 08 May 2008, 23:11 Posts: 119 Location: Stockholm, Sverige
|
Picasa, Flickr och Dropbox är bra förslag.
Gillar inte photobucket och liknande där bilderna bara försvinner efter ett tag. Kanske ok för en annons, men det suger verkligen när man går tillbaka till gamla forumtrådar (t.ex. på folks fina gitarrer) där alla bilder bara är trasiga.
_________________---- Bloggar lite: http://www.osirisguitar.com
|
| 07 Dec 2011, 21:14 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
crybaby wrote: http://www.forumbilder.se
Enklare blir det väl inte ? Dropbox är enklare du bara drar bilden till en mapp på din dator och den synkar allt automatiskt sen högerklicka på bilden och du har weblänken
| 08 Dec 2011, 09:40 |
|
 |
|
Jyda
|
osiris wrote: Picasa, Flickr och Dropbox är bra förslag.
Gillar inte photobucket och liknande där bilderna bara försvinner efter ett tag. Kanske ok för en annons, men det suger verkligen när man går tillbaka till gamla forumtrådar (t.ex. på folks fina gitarrer) där alla bilder bara är trasiga. Har inte lyckats få någon bild som försvunnit från Photobucket de fyra år jag haft det. Har de övriga tre också till olika typer av bilder. Picasa är nog den bästa för att dela bilder eftersom det är lätt att styra vem som får se dem. Picasa verkar dock ska flyttas över till Google Plus (Google Images?) snart, men jag hoppas de flyttar över funktionaliteten också. På Flickr kan man bara ha 200 bilder innan man måste betala. Har inte använt Dropbox så mycket för att dela/visa bilder eftersom det inte verkar speciellt lämpat för det.
_________________ The easiest thing is to be an artist because there is no diploma for it. Come and be a doctor, a philosopher, an atomic physicist, if you can. Artists! I don't like artists. - Ara Güler
|
| 08 Dec 2011, 10:08 |
|
 |
|
bjoel
|
Flickr är mer ett fotointresserat community / socialt nätverk än en site gjord för att lägga bilder på forum. Men Dropbox verkar gillas mer och mer av många. Se t.ex. http://www.nikonforum.se/index.php?/top ... sammanhang för en instruktion.
|
| 08 Dec 2011, 10:36 |
|
 |
|
kjelle
|
Jyda wrote: osiris wrote: Picasa, Flickr och Dropbox är bra förslag.
Gillar inte photobucket och liknande där bilderna bara försvinner efter ett tag. Kanske ok för en annons, men det suger verkligen när man går tillbaka till gamla forumtrådar (t.ex. på folks fina gitarrer) där alla bilder bara är trasiga. Har inte lyckats få någon bild som försvunnit från Photobucket de fyra år jag haft det. Har de övriga tre också till olika typer av bilder. Picasa är nog den bästa för att dela bilder eftersom det är lätt att styra vem som får se dem. Picasa verkar dock ska flyttas över till Google Plus (Google Images?) snart, men jag hoppas de flyttar över funktionaliteten också. På Flickr kan man bara ha 200 bilder innan man måste betala. Har inte använt Dropbox så mycket för att dela/visa bilder eftersom det inte verkar speciellt lämpat för det. Jag har ninte heller haft problem med försvunna bilder från Photobucket. Men jag tycker att Dropbox konceptet låter verkligen intressant, om det synkar i bakgrunden. Vad är det som inte verkar lämpligt just för bilder?
| 08 Dec 2011, 10:47 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
kjelle wrote: Jag har ninte heller haft problem med försvunna bilder från Photobucket. Men jag tycker att Dropbox konceptet låter verkligen intressant, om det synkar i bakgrunden. Vad är det som inte verkar lämpligt just för bilder?
Ja det undrar jag med, du kan antingen lägga bilderna i public mappen och dela en och en eller skapa mappar under photos och dela ut hela mappen som 'public gallery'. Enda nackdelen jämfört med picasa är att du inte kan välja storlek på bilden i länken , typ 'small' , 'medium' etc så de som alltid kör på max upplösning på kameran får väldigt stora bilder att dela , men man kan ju använda ex 'imageshrink' innan man delar ut dom i så fall. just att slippa logga på websidor och trixa med inloggningar och sånt är bra med dropbox man kan ju också skapa dealde mappar där fler kan lägga in mp3 or bilder mm, bra för tex ett band där flera kan bidra Finns ingen anledning numer att 'maila bilder' eller filer till folk , bara problem och slött
| 08 Dec 2011, 14:34 |
|
 |
|
Jyda
|
kjelle wrote: Men jag tycker att Dropbox konceptet låter verkligen intressant, om det synkar i bakgrunden. Vad är det som inte verkar lämpligt just för bilder? Jag är nog färgad av att jag är fotonörd. Tycker att det verkar bökigt med att dela specifika bilder till olika personer. Om man vill dela ut en bild utan att göra den publik så måste mottagaren också ha Dropbox har jag för mig. Är också bökigt med att dela olika storlekar. Om man mest har det till att dela ut publika bilder för annonser och forum funkar Dropbox bra.
_________________ The easiest thing is to be an artist because there is no diploma for it. Come and be a doctor, a philosopher, an atomic physicist, if you can. Artists! I don't like artists. - Ara Güler
|
| 08 Dec 2011, 15:18 |
|
|