View unanswered posts | View active topics It is currently 01 May 2026, 07:05

Reply to topic  [ 6 posts ] 
Måndags-skål? 
Author Message

Post Måndags-skål?
För de allra flesta av er kanske det är måndag idag, men själv har jag mental fredag eftersom jag nu jobbat 5 dagar och kommer att vara ledig tisdag-onsdag.

Nå, hur som helst - efter att ha slutat jobbet kl 20 åkte jag hem och stekte hamburgare (nej, inte frysta färdiga) med bacon, färsk/rostad lök, hemgjord hamburgerdressing (majonäs, ketchup, hackad gurka, senap, paprikapulver, cayennepeppar, svartpeppar, en skvätt rökig whisky) som tillbehör. Till detta ett par glas av bolagets billigaste Amarone, kommer aldrig någonsin ihåg vad den heter men den kostar kring 110 kr för en halvflaska. GOTT till hamburgare eller pizza.

Efter maten är jag inne på min andra Laphroaig Quarter Cask och sitter nu och lirar lite på min gamla JV.

SKÅL! :D

29 Nov 2011, 00:40
Profile

Post Re: Måndags-skål?
Fyller på med en tisdagsskål...håller på och snickrar hemma, faktiskt ganska kul när man väl kommer igång, alltså finsnickeri.

Det måste vara det mest exklusiva som finns i hemmet idag, dvs hantverk. Riktiga material och bra gjort.

Skålar med en öl.

/Ulf

29 Nov 2011, 18:18
Profile

En efter tennis skål. :D

/R

29 Nov 2011, 22:48
Profile

mmmm, den där burgaren lät god :mrgreen:

"Blott de tama fåglarna har en längtan, dom vilda flyger"
Elmer Diktonius.

29 Nov 2011, 22:59
Profile

TC 7 wrote:

Det var några skivor Svarta Sara (ost) på den också, det glömde jag skriva!

Vi kan väl lika gärna låta tråden gå vidare till att bli en onsdagsskål... just nu äter jag en liten skål svartpepparchips (men det var inte den skålen jag menade i första hand) och avnjuter en iskall Mariestads Höstbrygd som faktiskt inte alls var dum. Dagens middag skäms jag nästan för; jag väntar just på på att sambon ska komma hem och sen blir det en varsin Ica ugnspizza framför tv:n, och kanske ytterligare en Mariestads. BRUKAR inte köpa färdigmat/halvfabrikat men jag hade verkligen inte lust att laga mat idag.

30 Nov 2011, 19:13
Profile

Groth wrote:
TC 7 wrote:

Det var några skivor Svarta Sara (ost) på den också, det glömde jag skriva!

Vi kan väl lika gärna låta tråden gå vidare till att bli en onsdagsskål... just nu äter jag en liten skål svartpepparchips (men det var inte den skålen jag menade i första hand) och avnjuter en iskall Mariestads Höstbrygd som faktiskt inte alls var dum. Dagens middag skäms jag nästan för; jag väntar just på på att sambon ska komma hem och sen blir det en varsin Ica ugnspizza framför tv:n, och kanske ytterligare en Mariestads. BRUKAR inte köpa färdigmat/halvfabrikat men jag hade verkligen inte lust att laga mat idag.

Det här kan bli Den Enda skåltråden. :)

Jag ska snart på möte på lokal men jag tror att baren är öppen. :roll:

/R

30 Nov 2011, 19:15
Profile
Reply to topic   [ 6 posts ]