| Author |
Message |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
 marcusss lax
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
Last edited by Joshunznera on 21 Nov 2011, 22:15, edited 1 time in total.
|
| 21 Nov 2011, 21:24 |
|
 |
|
Fullerton
|
 Re: måndagsskål med spaghetti carbonara
Ok, intressant. Jag stekte lax och potatis till middag. Köpte 4 kotletter och stekte upp samtliga. Kvinnan och sonen och jag åt varsin laxkotlett. Till detta drack vi kolsyrat köpevann. Efteråt diskade jag, för det var min tur till det missnöjet. Den uppmärksammade räknar ut att det blev en laxkotlett över - den stoppade jag ner i en plastlåda och tar med till jobbet imorgon. Kl 20.45-skål på er förresten. Jag kanske gör en kl 21.00 skåltråd sedan också.
|
| 21 Nov 2011, 21:46 |
|
 |
|
Abe Normal
|
Skål tebaks...det blev en öl, stekt sidfläsk med några slags potaisbullar och lingonsylt (flottarkäk) plus grönsaker. Frugan borta och pappa hemma med kidsen.
/Ulf
|
| 21 Nov 2011, 21:49 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
Fullerton wrote: Ok, intressant. Jag stekte lax och potatis till middag. Köpte 4 kotletter och stekte upp samtliga. Kvinnan och sonen och jag åt varsin laxkotlett. Till detta drack vi kolsyrat köpevann. Efteråt diskade jag, för det var min tur till det missnöjet. Den uppmärksammade räknar ut att det blev en laxkotlett över - den stoppade jag ner i en plastlåda och tar med till jobbet imorgon. Kl 20.45-skål på er förresten. Jag kanske gör en kl 21.00 skåltråd sedan också. laxkotlett är inte gott, speciellt inte uppvärmd dagen efter
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 21 Nov 2011, 21:56 |
|
 |
|
Oakman
|
Fullerton wrote: Ok, intressant. Jag stekte lax och potatis till middag. Köpte 4 kotletter och stekte upp samtliga. Kvinnan och sonen och jag åt varsin laxkotlett. Till detta drack vi kolsyrat köpevann. Efteråt diskade jag, för det var min tur till det missnöjet. Den uppmärksammade räknar ut att det blev en laxkotlett över - den stoppade jag ner i en plastlåda och tar med till jobbet imorgon. Kl 20.45-skål på er förresten. Jag kanske gör en kl 21.00 skåltråd sedan också. Blev det ingen potatis över till morgondagen? 
| 21 Nov 2011, 21:57 |
|
 |
|
Fullerton
|
Joshunznera wrote: Fullerton wrote: Ok, intressant. Jag stekte lax och potatis till middag. Köpte 4 kotletter och stekte upp samtliga. Kvinnan och sonen och jag åt varsin laxkotlett. Till detta drack vi kolsyrat köpevann. Efteråt diskade jag, för det var min tur till det missnöjet. Den uppmärksammade räknar ut att det blev en laxkotlett över - den stoppade jag ner i en plastlåda och tar med till jobbet imorgon. Kl 20.45-skål på er förresten. Jag kanske gör en kl 21.00 skåltråd sedan också. laxkotlett är inte gott, speciellt inte uppvärmd dagen efter Nej. Lax är gott, i synnerhet uppvärmd sådan. Skål, nu är kl 21.
|
| 21 Nov 2011, 21:59 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Fullerton wrote: Ok, intressant. Jag stekte lax och potatis till middag. Köpte 4 kotletter och stekte upp samtliga. Kvinnan och sonen och jag åt varsin laxkotlett. Till detta drack vi kolsyrat köpevann. Efteråt diskade jag, för det var min tur till det missnöjet. Den uppmärksammade räknar ut att det blev en laxkotlett över - den stoppade jag ner i en plastlåda och tar med till jobbet imorgon. Kl 20.45-skål på er förresten. Jag kanske gör en kl 21.00 skåltråd sedan också. Ingen sås???? 
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 21 Nov 2011, 22:00 |
|
 |
|
Fullerton
|
Oakman wrote: Fullerton wrote: Ok, intressant. Jag stekte lax och potatis till middag. Köpte 4 kotletter och stekte upp samtliga. Kvinnan och sonen och jag åt varsin laxkotlett. Till detta drack vi kolsyrat köpevann. Efteråt diskade jag, för det var min tur till det missnöjet. Den uppmärksammade räknar ut att det blev en laxkotlett över - den stoppade jag ner i en plastlåda och tar med till jobbet imorgon. Kl 20.45-skål på er förresten. Jag kanske gör en kl 21.00 skåltråd sedan också. Blev det ingen potatis över till morgondagen?  Uppmärksamt! Jodå, jag var frikostig när jag kokade potatis och det blev 4 stycken över. Dock fick jag bara plats med tre stycken i min lilla matlåda. Sen var det köpesås också - nåt kladd man skulle röra ihop med creme fraise. Det smakade dill. Fint ska det va.
|
| 21 Nov 2011, 22:01 |
|
 |
|
Oakman
|
Fullerton wrote: Uppmärksamt! Jodå, jag var frikostig när jag kokade potatis och det blev 4 stycken över. Dock fick jag bara plats med tre stycken i min lilla matlåda. Sen var det köpesås också - nåt kladd man skulle röra ihop med creme fraise. Det smakade dill. Fint ska det va. Se där, se där Men vad gjorde du med potatisen som inte fick plats i lådan? Blir det en del av onsdagens lunch månne?
| 21 Nov 2011, 22:10 |
|
 |
|
FenderBender
|
Fullerton wrote: Uppmärksamt! Jodå, jag var frikostig när jag kokade potatis och det blev 4 stycken över. Dock fick jag bara plats med tre stycken i min lilla matlåda. Sen var det köpesås också - nåt kladd man skulle röra ihop med creme fraise. Det smakade dill. Fint ska det va. Du skrev att du "stekte lax och potatis". Kan man anta att potatisen var tärnad och stekt och i förväg anpassad för matdosan? Blev det ingen sås över???? 
|
| 21 Nov 2011, 22:33 |
|
 |
|
Din_Mentor
|
 Re: marcusss lax
Vad är det för färg på matlådan?????
|
| 21 Nov 2011, 23:30 |
|
 |
|
Forsman
Joined: 17 May 2008, 19:55 Posts: 1138 Location: Ösmo, 45 km söder om Globen.
|
*hämtar popcorn*
_________________ "App, app, app!!! Spela inte så fort... Du tappar känslan då!!!"
|
| 21 Nov 2011, 23:41 |
|
 |
|
pukko
|
Fullerton wrote: Uppmärksamt! Jodå, jag var frikostig när jag kokade potatis och det blev 4 stycken över. Dock fick jag bara plats med tre stycken i min lilla matlåda. Sen var det köpesås också - nåt kladd man skulle röra ihop med creme fraise. Det smakade dill. Fint ska det va.
Jordgubbsgrädde till lax, innovativt!
|
| 21 Nov 2011, 23:52 |
|
 |
|
FenderBender
|
pukko wrote: Fullerton wrote: Uppmärksamt! Jodå, jag var frikostig när jag kokade potatis och det blev 4 stycken över. Dock fick jag bara plats med tre stycken i min lilla matlåda. Sen var det köpesås också - nåt kladd man skulle röra ihop med creme fraise. Det smakade dill. Fint ska det va.
Jordgubbsgrädde till lax, innovativt! Jordgubbar och dill är nog "umami" så det förslår! 
|
| 22 Nov 2011, 00:21 |
|
 |
|
ralvejd
|
Att på greppa fälla hos egen fela ergo förundrat 
_________________ ralvejd@pc010:~$ Generalist, kan inget om allt
|
| 22 Nov 2011, 00:47 |
|
 |
|
Rock_N_Ron
|
Fullerton wrote: Ok, intressant. Jag stekte lax och potatis till middag. Köpte 4 kotletter och stekte upp samtliga. Kvinnan och sonen och jag åt varsin laxkotlett. Till detta drack vi kolsyrat köpevann. Efteråt diskade jag, för det var min tur till det missnöjet. Den uppmärksammade räknar ut att det blev en laxkotlett över - den stoppade jag ner i en plastlåda och tar med till jobbet imorgon. Kl 20.45-skål på er förresten. Jag kanske gör en kl 21.00 skåltråd sedan också. Är inte detta lite, ja vad ska man säga; sossigt?!? 
_________________ = = = = = KEEP ON ROCKIN´ IN THE FREE WORLD = = = = =
|
| 22 Nov 2011, 09:54 |
|
|