malignatius wrote:
Sure thing, Ingen "RIP". Men jag tycker ändå det är trist att han aldrig fick ställas inför rätta.
Åter igen så får man höra den där bronsålders-öga för öga-mentaliteten som är så jävla trist och bakåt.
Gaddafi, var onekligen ett svin, men IMHO ett svin som hade kunnat betala för sina synder bättre om man hade fått leva.
Håller med, det passar en rättsstat bättre än att skjuta någon som en råtta, tydligen hade Gaddafi gett upp men någon kunde ändå inte låta bli att skjuta honom.
Har också svårt för det här jublandet på gatorna när någon/några dör, samma uttryck som den 11 september 2001, som värsta fotbollssegern i en del länder med jublande och dansande människor på gatorna.
Det här med…Tjoho Ratatatata…Tjoho Ratatatata, ungefär som att det finns inget samband mellan när kulan går upp i luften och när den kommer ner, och faktiskt skadar människor.
Jag får väl se mig som ett ”stört” folkhemsbarn som inte förstår bättre.
Det här att ge "förmåner" åt sina egna medborgare, är inte typisk för just Libyen utan det gäller fler rika länder i regionen: Ett exempel är att låta inhyrd arbetskraft utföra många tunga jobb.
/Ulf