|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|
tisdagochströmavbrottsskål!
| Author |
Message |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
 tisdagochströmavbrottsskål!
kom hem för en halvtimme sedan för att mötas av att hela byn ligger mörk i strömavbrott. Tar bilen och drar ned till centrum för att köpa lite ´takeaway. Kön till Thai-haket ringlar lång och understryker att det inte bara var undertecknad som har smarta ideer. Går in på Hemköp-butiken och sliter åt mig ett par nygrillade kycklingklubbor, avancerar mot kassan och då, POFF. Strömavrott i resten av byn också. Kolsvart i butiken och en annalkande panik bland besökarna. Så jag ställer min korg med den varma kycklingen och en god Galia-melon på golvet och vänder hemåt igen. Där hade frun gjort upp en trevlig brasa i öppna spisen. Tckte jag var trevligt, så det blev en fet cognac också för att understryka allvaret i denna svåra stund. Datorn funkar i alla fall. Lååååång batteritid och 4G-modem gör att jag kommer att klara BOJandet tills strömmen kommer tillbaka
Skål på er!
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 18 Oct 2011, 18:38 |
|
 |
|
Plexiglas
|
 Re: tisdagochströmavbrottsskål!
skålar i lite ap-vin. 
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 18 Oct 2011, 18:41 |
|
 |
|
helmik
|
Det är i de där lägena som vi skogstammejävlar går ut i skogen och dödar ett djur till kvällsmat.
|
| 18 Oct 2011, 19:06 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
helmik wrote: Det är i de där lägena som vi skogstammejävlar går ut i skogen och dödar ett djur till kvällsmat. och äter det rått 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 18 Oct 2011, 19:57 |
|
 |
|
helmik
|
Joshunznera wrote: helmik wrote: Det är i de där lägena som vi skogstammejävlar går ut i skogen och dödar ett djur till kvällsmat. och äter det rått  Finns det andra sätt??
|
| 18 Oct 2011, 20:12 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Tänder en extra lampa för dig och utrbringar en skål i kallt kranvatten! 
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 18 Oct 2011, 20:58 |
|
 |
|
Nisse89
|
iPad + nätverksdelning i det läget = 
|
| 18 Oct 2011, 21:52 |
|