|
|
Page 1 of 1
|
[ 10 posts ] |
|
Vad förgyller din höst och vinter?
| Author |
Message |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
 Vad förgyller din höst och vinter?
Jag trivs rätt bra under sensommaren och tidiga hösten, så länge löven sitter kvar på träden och byter färg dagligen. Jag tar mina hundar med mig ut i skog och mark i timmar och bara njuter av att få vara en del av den skapelse vi fått. Hösten betyder också pyssel med målning, fixning av allt möjligt innan vinter sätter sitt grepp om vår tillvaro. Men när träden är avlövade och mörkret tagit tag i oss i ett fast grepp, då är det bara att gå i ide till våren. Vintern är INTE rolig där jag bor. Det är då musiken, repandet och gigandet verkligen betyder något. Vad förgyller er höst? och framförallt vinter?
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 05 Sep 2011, 11:57 |
|
 |
|
texas
|
 Re: Vad förgyller din höst och vinter?
Min fru, slalom å en del god mat,vin och lite löpning. Kanske spelar lite gitarr också Lite snickerier inomhus,också. Film såklart ,hur ska jag hinna med allt ,tur att vintern är lång.
|
| 05 Sep 2011, 15:17 |
|
 |
|
dimman
|
Hösten och Vintern....Mig ger det absolut ingenting annat än vånda. Mörker och kyla, drivis och snö upp till armhålorna (deprimerad)  .....Om jag fått välja så Tack, men NEJ TACK. Vår och sommar..  Pararellen för den som förstår vad jag menar: Bättre rik och frisk , än fattig och sjuk 
_________________ Play it again Sam.......
|
| 05 Sep 2011, 15:18 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
Jag gillar alla årstider Hösten för att det blir lite mindre svettigt. Att sätta sig i favoritfåtöljen framför en knastrande brasa i fritidshuset med ett gott glas vin och en bra bok eller lite bra musik. Att promenera med hunden på daggvåta sensommarängar i skymningen. Att ta en weekend i nån kul storstad Vintern är bra den också, till och med Stockholmstrafiken blir bättre på vintern när säsongstrafikanterna äntligen har ställt in sina bilar  Dessutom är det vintersolstånd på vintern, då vänder det och blir ljusae igen. Bara en sån sak Att deppa pga av årstid eller väder ligger inte för mig, står man inte ut med skitväder och årstider ska man nog flytta till Egypten 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 05 Sep 2011, 16:26 |
|
 |
|
snutstrut
|
Jag bor på västkusten i en ort som fullkomligen översvämmas av turister på sommaren. Första delen av hösten brukar därför vara ganska trevlig då man på något sätt har allt det trevliga "för sig själv" när det gäller fik, strandpromenader etc. När sedan den blöta, trista, mörka perioden tittar jag på oerhört mycket film. Jag gottar mig särskilt i tidiga 70-tals filmer som är lite höstlika de med, typ French Connection, Taxidriver etc.
I år funderar jag på att ev åka ner till Spanien med något lågprisflyg och titta på lite fotboll. Inbillar mig att mitt interna batteri står som lägst vid januari/februari så en tredagars tripp till Malaga eller Barcelona hade nog varit välbehövt då. Något att de fram emot när det blir mörkare oxå!
|
| 06 Sep 2011, 16:15 |
|
 |
|
sylvania
|
Gillar att se på film, gärna en western, med ett glas vin eller en virre och en brasa i öppna spisen. 
|
| 06 Sep 2011, 17:24 |
|
 |
|
we_made_wor_history
|
kampsports-träning, kina-mat, bra skivor, stearin-ljus och min korrespondans med Haga-mannen.
|
| 10 Oct 2011, 21:54 |
|
 |
|
Robert Blues Harp
|
Samma som faktiskt förgyller hela året! Thaimat (egengjord+köpt), Irish coffee (el andra kaffedrinkar), spelningar på gång (bla Bella´s Place i Bromölla), Thailandsresa i Mars, dagar utan huvudvärk... Är faktiskt ingen säsongsmänniska. Försöker leva/njuta när det går! 
|
| 11 Oct 2011, 15:39 |
|
 |
|
harpgear
|
Hösten är småckfull av fester av alla det slag, musik överallt. När sen vintern slagit rot så hägrar snösurfning tills fingrarna inte längre förmår att hålla fast i styret , och kläder och kropp luktar tvåtakt, svett och alldeles underbart, nä nu orkar jag inte längre vänta på det vita guldet....I snögudens namn, låt oss få rikligt med snö, tio minus och en vanvettigt lång vinter 
|
| 11 Oct 2011, 18:15 |
|
 |
|
Abe Normal
|
Kidsen gåt i skolan, så veckorna rullar på med dagliga rutiner, läxläsning osv.
Det blir sannolikt tre veckor i Thailand under jul, om inte allt går åt h***te.
Annars är hösten förutom att det blir mörkare en ganska avspänd tid, november kan kännas ganska tung, har lite svårt när det inte finns någon skugga pga svagt fuktigt novemberljus. När vintern väl sätter igång så känns det lättare.
/Ulf
|
| 11 Oct 2011, 18:44 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 10 posts ] |
|