lasse svaj wrote:
Alltså, gör Posten allt för att man ska undvika ta dem i tjänst?
Fick ett paket från USA levererat till dörren.
Oh, min efterlängtade förstärkare!
Klockan var nio på morronen och jag råkade vara hemma, vilken flax.
Sen skulle killen ha betalt. Självklart - här är man beredd att som
duglig medborgare betala sin moms å tull å avgift.
Tas kort?
"Nej. 1125 kr, enbart kontant tack. Annars får jag lov att köra vidare"
Gaaah!
Vem har kontanter idag? Förutom pensionärer då? Och klockan nio på morgonen?
Dagen därpå får jag en avi. Har litet paket (6V6-rör) att hämta ut.
Jaha, var då? Nej det hade inte Posten tänkt på att meddela. Ligger dom på nåt ICA? I nån kiosk nånstans?
Fick ringa Stockholm där en kille "trodde" mitt lilla paket låg på det-och-det kontoret. Och det gjorde det ju som tur var.
Alltså, vad är det med Posten egentligen?
Samma sak har hänt för mig. Jag fick ett företagspaket som kreditkund men avsändaren hade av misstag skickat paketet mot postförskott.
Lämnar fram företagskortet, accepterade inte
Hämtade en tusenlapp för att betala pakeket som kostade ett par hundra, accepterades inte då han krävde jämna pengar.
Sa till honom att sätta upp det på vårt konto på posten men det hade han inte befogenhet att göra.
Paketet gick tillbaka till företagscenter och precis som om jag inte har annat att göra på min arbetstid än att ödla dyrbar tid till att åka och hämta paket [xx(]
En annan helt sjuk sak är att om man lämnar in paket på posten så tar de betalt för faktisk vikt medan om man är kredit-kund eller nu skulle få för sig som privatperson att betala via internet (t ex via Tradera) så tar de efter volymvikt vilket innebär att ett lätt paket som är stort kan kosta flera hundralappar mer än om man går efter vikten.