View unanswered posts | View active topics It is currently 04 May 2026, 06:10

Reply to topic  [ 7 posts ] 
Ett tips i natten:)! Multifjärrkontroll. 
Author Message

Post Ett tips i natten:)! Multifjärrkontroll.
Köpte igår en Logitech Harmony 300. En fjärrkontroll som skulle kunna ersätta 4 fjärrkontroller som dom just nu rear ut på Mediamarkt för 229:-. Detta va den billigaste i serien av Harmony och jag tänkte att de e la nåt avancerad skit som säkert inte funkar och som inte är användarvänligt[V]. Ack va fel jag hade! Försökte först å få till de med min Mac men detta gick inget vidare. Men gav inte upp och fixade till allt med PCn istället och jäklar va bra de gick[:)]. Så nu har jag en fjärris till allt istället för en hel hög med kontroller[:)]. Misstänker att de finns en hel del härinne som har samma problem. Kan verkligen rekommendera dessa fjärrisar! Dom funkar verkligen, du skriver bara in ditt märke och modell och den letar snabbt upp din kontroll. Helt grymt och de bästa jag har köpt på länge!
Mvh Daffyd

Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com

19 Jul 2011, 02:09
Profile ICQ YIM WWW

Har också just den modellen, riktigt nöjd är jag! [:)]

19 Jul 2011, 11:00
Profile

Wicca wrote:

Har också just den modellen, riktigt nöjd är jag! [:)]

Grymt! Ja vissa grejer förtjänar fanimig lite reklam[:)].
Mvh Daffyd

Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com

19 Jul 2011, 11:26
Profile ICQ YIM WWW

jag röstar för multipla fjärrar. På så sätt är jag den ende i huset som kan manövrera elektronikparken med pondus och det kan ju vara rätt kul

Jag har skaffat några grymt snygga cigarrlådor från Puerto Rico där vi förvarar våra fjärrkontroller i respektive rum. På köpet får man känslan av fin herre utan att drabbas av den unkna lukten som cigarrökningen tyvärr medför[;)]

EDIT: fast ärligt talat blev jag lite intresserad, i alla fall om den är lättanvänd. Hade en multifjärr förr i tiden men den var så komplicerad att använda att det hela bara blev värre än från början....

-------------------------------------------------

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

19 Jul 2011, 13:13
Profile WWW

Får Solsidan vibbar, när kontrollen reglerar allt från DVD:n, spisen och garagedörren...[8D]

Image

19 Jul 2011, 14:22
Profile WWW

Joshunznera wrote:

Äsch!

jag röstar för multipla fjärrar. På så sätt är jag den ende i huset som kan manövrera elektronikparken med pondus och det kan ju vara rätt kul

Jag har skaffat några grymt snygga cigarrlådor från Puerto Rico där vi förvarar våra fjärrkontroller i respektive rum. På köpet får man känslan av fin herre utan att drabbas av den unkna lukten som cigarrökningen tyvärr medför[;)]

EDIT: fast ärligt talat blev jag lite intresserad, i alla fall om den är lättanvänd. Hade en multifjärr förr i tiden men den var så komplicerad att använda att det hela bara blev värre än från början....

-------------------------------------------------

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

Tjena Josh! Jo jag har faktiskt samma erfarenheter av multifjärrisar, men detta va banne mig så lättanvänt och ursmart så att en treåring skulle lösa detta med förbundna ögon[:)]. Sånt gillar jag, här e de någon som har tänkt[;)]. Serien Logitech Harmony finns från 229:- till 2500:- beroende på hur många fjärrisar du vill ha in, 4-15 stycken och dom dyrare har pekskärm o dyl. Denna som tog 4 fjärrisar passade mig perfekt just nu. Den t.o.m ersatte en fjärris som jag inte ens hade, till en gammal förstärkare som jag köpte på Blocket för ett tag sen. Nästa snäpp heter Harmony 600 som dom oxå just nu säljer ut för 449:- som tar 5 fjärrisar. Sen höll dom på och packade upp en ny modell som jag tror kostade 850:- och den jäkeln tog 15[:0].
Användarbeskrivningen lyder ungefär såhär.
Sätt i batterierna. (duracell).
Koppla in med usb till pcn.
Skriv upp dina apparater namn och modellnr
Öppna myharmony.com
Regga ett konto där och ladda ner ett program, logga in.
skriv in dina apparater programmet hjälper dig hela tiden.
Klart[:)].
Sen får du gärna bygga mig en Cigarrlådegura med plats för en Jack Daniel´s av lådorna du får över, för de e du riktigt bra på[;)].
Ha en fortsatt trevlig semester!
Mvh Daffyd

19 Jul 2011, 14:37
Profile ICQ YIM WWW

Har den dyrare Harmony One.

Ett tryck för att starta TV(digitalbox, förstärkare,TVn)
Samma med DVD allt med ett tryck. Osv.

Kanon!

19 Jul 2011, 18:39
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 7 posts ]