|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|
Vad är du beredd till för att få ett jobb?
| Author |
Message |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
 Vad är du beredd till för att få ett jobb?
För mig känns det som en självklarhet, att uppfylla de krav som ställs för att få en anställning - speciellt om alternativet är arbetslöshet. Men för alla är det tydligen inte så? http://allehanda.se/start/ornskoldsvik/1.2468966-bil-krav-for-att-fa-jobb-i-handikappomsorgenArbetslösa BOJ's, om ni uppmanas skaffa bil för att få ett jobb. Vad gör ni? Gnäller eller skaffar bil? [;)] Kanske är det så att vi har det för bra som arbetslösa?  <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">
|
| 04 Nov 2010, 11:26 |
|
 |
|
dubbel-v
|
Förvisso kan det ju vara en viss svårighet att skaffa en bil som arbetslös... Lite av ett moment 22, inte sant?
// Henrik
Fender Am Dlx strat/Gibson SG Firebrand - JJ Labs DT60 - Cry baby 535Q - MP LGW - MP SHOD - MP DBD - Fender Blues Jr Tweed
|
| 04 Nov 2010, 11:39 |
|
 |
|
Mary Goore
|
Gnäller definitivt[}:)] Varför i helskotta ska man behöva stå med egen bil för? Däremot tycker jag att möjligheten ska finnas och att man ska ha betalt därefter. http://www.k-out.se
|
| 04 Nov 2010, 11:51 |
|
 |
|
HRJ
|
I just det specifika fallet kan jag nog tycka att det är kommunens sak att hålla med bilar om det krävs för tjänsten.
|
| 04 Nov 2010, 11:56 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Finns ingen sämre arbetsgivare än kommuner och staten (såvida du inte är politiker förstås).
I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud
|
| 04 Nov 2010, 12:10 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
Haraldrig wrote: Finns ingen sämre arbetsgivare än kommuner och staten (såvida du inte är politiker förstås).
I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud
Jag tror möjligen att du har lite fel där Haraldrig. [^] ----------------- 
|
| 04 Nov 2010, 12:31 |
|
 |
|
Tobbe z
|
Joshunznera wrote: Haraldrig wrote: Finns ingen sämre arbetsgivare än kommuner och staten (såvida du inte är politiker förstås).
Jag tror möjligen att du har lite fel där Haraldrig. [^] -----------------  Han glömda att Tjänstemän (och politiker) inom offentlig förvaltning. Fotfolket har det inte så kul.
|
| 04 Nov 2010, 12:53 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|