View unanswered posts | View active topics It is currently 14 May 2026, 03:17

Reply to topic  [ 9 posts ] 
Behöver tips på bra hotell centralt i London 
Author Message

Post Behöver tips på bra hotell centralt i London
Just det, behöver tips på bra hotell centralt i London!

Jag vill inte bo i Bayswater eller någonstans där man behöver åka tunnelbana för att ta sig till de centrala delarna. Vill helst bo på promenadavstånd från Leicester Sq.
Gärna med standard och servicenivå lite över Fawlty Towers.
(Sist var det den nivån fast utan Basil - enbart en massa Manuel på hotellet.....)
Jag brukar bo på St Giles 500m från Denmark Street, men det verkar vara upptaget när jag ska dit den här gången.

Vad säger ni resvana Bojare? Vart ska man bo?

/Bilton
"Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag."

bilton[snabela]telia.com

03 Oct 2010, 09:18
Profile

Jag bodde ofta på Cumberland förut när jag var i London titt som tätt. Inte helt gratis men riktigt bra, i närheten av Marble Arch

Radisson Grafton på Tottenham court road är bra och prisvärt

Annars är det ju inte helt lätt att hitta anständiga hotell i London

-----------------

Image

03 Oct 2010, 09:53
Profile WWW

Cumberland Hotel vid Hyde Park och Oxford Street. "Nära" till allt, men inte helt gratis. Det är å andra sidan inga hotel i centrala London. Bara lite strax utanför centrala delarna är roomrate en bråkdel. [^]

Image<font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">

03 Oct 2010, 11:10
Profile ICQ WWW

När jag är där i jobb brukar jag bli inbokad på The Hoxton. Ligger i Shoreditch som väl varit en halvruffig del av stan men som nu blivit en hipp nöjesstadsdel med barer och konsertställen, tio minuters promenad från Liverpool Street.

Hoxton är nåt så ovanligt som ett fräsch, modernt hotel utan lyxpretentioner. Trevlig bar, ok minifrukost som kommer i påse på rumsdörren(!) och små men fräscha rum. Priset ligger väl dock närmare Cumberland än St Giles, men kanske inte riktigt lika illa. Problemet är ju alltid i London att eftersom ett sunkhotell kostar närmare en tusenlapp natten så kostar fräsha hotel nästan det dubbla... Å andra sidan, har man flax kan hitta rum i deras "1£ per night"-kampanjer.

http://www.hoxtonhotels.com/#/home_meet

/D

Edit: noterade just kravet på gångavstånd till Leicester Square, och det kanske inte Shoreditch riktigt ligger på, men det är inte så jäkla mycket längre bort än Marble Arch, och det är kul att ta sig bort från Oxford Street-träsket.

03 Oct 2010, 11:12
Profile ICQ WWW

Hyatt Regency på Oxford Street.
Mitt favvo i London.

I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men
I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud

03 Oct 2010, 15:49
Profile ICQ YIM WWW

Här är ett bra och centralt beläget hotell som jag gillar:

http://www.strandpalacehotel.co.uk/

Just nu har dom specialdeal, £80 per pers i dubbelrum under hela oktober.

04 Oct 2010, 12:51
Profile

Här är ett bra och centralt beläget hotell som jag gillar:

http://www.strandpalacehotel.co.uk/

Just nu har dom specialdeal, £80 per pers i dubbelrum under hela oktober.

Där har jag nog bott, om det ligger på The Strand. Normal London standard, d.v.s. lite halvsunkit, med engelsk lösning på badrum (heltäckningsmatta, påbyggt i ett vanligt rum...[;)]). Det var många år sedan, funkade helt OK, och ligger bra. Dom hade en consierge som fixade bra rock-biljetter på den tiden.

EDIT: Jäpp, det hotellet var det. Ligger kanonbra, och billigt för att vara London. Men bilderna på rummen är något förskönande...

Image

04 Oct 2010, 15:03
Profile WWW

Strand Palace är verkligen mitt i smeten. Kjelle, du skulle bli förvånad om du kom dit nu. Jag tror att dom har renoverat sedan du var där sist. Alla rum ser visserligen inte ut som på hemsidan men värsta londonsunket är tillrättat. Kanonbra engelsk frukost som ingår i priset och som man står sig på hela dagen. Nära till Denmark St. också. Upptäckte det nyligen och uppskattar verkligen läget. Gångavstånd till det mesta som intresserar mig i London.

04 Oct 2010, 17:32
Profile

Strand Palace är verkligen mitt i smeten. Kjelle, du skulle bli förvånad om du kom dit nu. Jag tror att dom har renoverat sedan du var där sist. Alla rum ser visserligen inte ut som på hemsidan men värsta londonsunket är tillrättat. Kanonbra engelsk frukost som ingår i priset och som man står sig på hela dagen. Nära till Denmark St. också. Upptäckte det nyligen och uppskattar verkligen läget. Gångavstånd till det mesta som intresserar mig i London.

OK, det kanske inte var bättre förr...[:I]

Image

04 Oct 2010, 22:43
Profile WWW
Reply to topic   [ 9 posts ]