View unanswered posts | View active topics It is currently 14 May 2026, 03:19

Reply to topic  [ 8 posts ] 
Dåliga bilder på Blocket 
Author Message

Fan vad irriterad jag blir på alla som sätter in en annons på sin gitarr, och så är bilden så dålig att den egentligen inte säger något om skicket.

Vem blir intresserad av en gitarr på en kornig bild som ibland omöjliggör att ens kunna fastställa färgen på gitarren? Dessutom är bilderna ofta tagna snett uppifrån och gitarren blir helt förvrängd. Huvudet och första bandet täcker halva bilden och längst ner på bilden, som en liten prick, kan man förmoda att det är kroppen man ser. Går det inte att böja på benen eller lägga ner gitarren, innan man tar bilden? Och så alla dessa bilder som verkar tagna på en mils avstånd. Man ser en byrå, en soffa, en stol, en grill och gud vet allt. Med lite tur kanske man upptäcker en gitarr på bilden. Jag blir bara så trött........

Så, nu har jag skrivit av mig lite och det känns MYCKET bättre nu[:)]

Image

26 Sep 2010, 21:21
Profile ICQ WWW

http://www.myspace.com/minorace

26 Sep 2010, 22:17
Profile

Ja det är fan så tråkigt men också anledning att kolla upp guran lite närmare. Får man inga bilder trots begäran så kan det vara läge att dra öronen åt sig.

"Det är aldrig försent att ge upp"

26 Sep 2010, 23:03
Profile WWW

Kanske tråkigt om man bara 'däcksparkar' och kollar men oftast är de bästa klippen just dessa annonser där man knappt ser vad det är ,eller ännu bättre, de utan bilder helt.

De annonserna med säljande text , fina bilder är ofta prissatta därefter. Men jag håller med om att det är en märklig oförmåga hos folk att ta bra bilder.

Retar mig mer på de som 'snor' bilder från andra och lägger ut som 'nästan exakt som min fast med rosewood' osv.

27 Sep 2010, 08:18
Profile ICQ WWW

Precis!

Så finns det ju även de som "lånar" en katalog-bild från t.ex. Fenders hemsida. "Min ser precis likadan ut som den på bilden". Det säger ju inte ett skvatt om hur gitarren som är till salu ser ut och det är ju det enda som man är intresserad av att få veta som köpare. De kan ju lika gärna sätta in en bild på Kalle Anka.

Image

27 Sep 2010, 13:21
Profile ICQ WWW

Den som verkligen har något att visa upp ser till att det syns väl på bilderna. [^]

Image<font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">

27 Sep 2010, 15:45
Profile ICQ WWW

nuffe wrote:

"Min ser precis likadan ut som den på bilden". Det säger ju inte ett skvatt om hur gitarren som är till salu ser ut"

[:D][:D][:D]

30 Sep 2010, 17:58
Profile ICQ YIM WWW

Precis!

Så finns det ju även de som "lånar" en katalog-bild från t.ex. Fenders hemsida. "Min ser precis likadan ut som den på bilden". Det säger ju inte ett skvatt om hur gitarren som är till salu ser ut och det är ju det enda som man är intresserad av att få veta som köpare. De kan ju lika gärna sätta in en bild på Kalle Anka.

Image

Du har så rätt så.

Image

06 Oct 2010, 16:39
Profile
Reply to topic   [ 8 posts ]