nuffe wrote:
Är det mest inkomsten som styr hur vi röstar? Det verkar så, men det finns undantag.
Jag tjänar ca 44.000:- + bil och lite andra förmåner. Jag röstar rött.
Fyll gärna på så får vi se hur det är ställt med Bojarnas röstande.

enligt Mona är det ju Alliansen som är till för "miljonärerna", så du röstar således fel...
Jag tror inte att vi ska underskatta folks förmåga att tänka kritiskt. "Plånboksfrågor" och populism i all ära, men väldigt många röstar på en ideologisk inriktning inte på sin egen privatekonomi
Jag tycker att vi är dåliga på att integrera flyktingar i det här landet och dessutom tycker jag att vi ska ha en större andel invandrare på sikt. Då är jag säkert röd..
Jag tycker att det ska löna sig bättre för breda löntagargrupper att jobba. Då är jag Moderat kanske?
Jag tycker att vi ska ha en sjukvård som fungerar. Få se nu, är det ngt parti som inte vill det? kanske sossarna? Näe så kan det väl inte vara
Jag tycker att pensionärerna förtjänar en värdig ålderdom. Ahh, jag måste vara Kristdemokrat!
Jag tycker att vi ska spara på våra naturresurser och åka tåg, men inte på el som skapas genom att elda kol. Miljöpartist?
Jag tycker att vi ska öka biståndet till den tredje världen. Kommunist?
Jag tycker att människan i allmänhet är vuxen nog att ta egna beslut om sig själv och sitt liv. Folkpartist?!
Jag tycker att vi ska ha ett samhälle där vi alla är med och betalar för en gemensam välfärd och grundtrygghet. Sosse?
Jag tycker att avundsjuka är en av människans lägsta egenskaper. Moderat?
Det är märkligt att vissa partier lagt beslag på vissa egenskaper och tror att andra därmed inte kan tycka likadant, Vilka partier tycker att sjuka ska jobba, kvinnor ska ha lägre lönän män, vi ska få skita ner hur mycket som helst för vår självklara rätt till en ny platt-TV?
Vilka partier tycker att pensionärerna ska ha det dåliigt, vilka tycker att skolan är för bra, vilka tycker att gatuvåldet inte är ngt problem, vilka tycker att vi inte ska bry oss om vår medmänniska i nöd?
Sanningen är ju att alla partier i Riksdagen ligger väldigt nära varandra i sina åsikter.
Jag röstar blått, men det betyder inte att jag är motståndare till allt Ohly, Sahlin, Wetterstrand (eller maud, jan, fredrik och göran) säger, Det betyder heller inte att jag tycker att svårt sjuka människor ska terroriseras av felaktiga myndighetsbeslut. Jag röstar blått ändå, tänka sig.
Jag har haft fantastiska inkomster under perioder av mitt långa liv. Jag har också haft väldigt låga inkomster och tvingats sälja min sista gitarr för att ha råd att leva till nästa studielånsutbetalning. Jag har jobbat med att räkna skruvar på lager, delat ut post, sålt möbler, lött kretskort, klistrat kuvert och kört taxi. Jag har jobbat som direktör, reklamare och försäljare. Jag har varit (och är) egen företagare. Jag har kramat almarna i Kungsträdgårdem och protesterat mot Vietnamkriget. Men jag röstar blått ändå
Jag har kallats "cynisk" och mna åsikter "motbjudande" här på BOJen igår. Detta enbart för att jag inte okritisk hänger på när mobben sätts i rörelse. För att jag ifrågasätter partsinlagor i valrörelsens slutspurt.
Jag har vänner som röstar på Ohly, de tror inte att jag är en bortskämd miljonär som aldrig har haft det knapert och aldrig sett någon människa i nöd. De vet bättre. Men vi har en del dynamiska diskussioner ibland[:)] Utan att ta till personangrepp, that is..
-----------------

The beat goes on and I´m so wrong