View unanswered posts | View active topics It is currently 11 May 2026, 00:32

Reply to topic  [ 56 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Kriminell verksamhet. Och lösningen är.... 
Author Message

Post Kriminell verksamhet. Och lösningen är....
För att inte kladda mer i Fenders tråd flyttar jag fortsättningen hit.

En del verkar ju bli upprörda för att jag inte uppskattar kriminellas rätt till att fritt röra sej i min närhet.

Kalla det lynchmobbar eller vad som helst. När man får reda på av den instution som är satt att skydda min egendom och de mina, ignorerar eller säger att dom är juridiskt bakbundna så får jag skydda mej själv- eller ska man bara acceptera och lägga sej på rygg?

Ska man ingripa eller göra en struts?

Märkligt nog verkar man acceptera kriminell verksamhet av pundare och ligister. Våldgärningsmän är det synd om- vafan!

Man tycker att det är okej att människor ska vara rädda att gå i vissa områden.
Polisen vet ofta vilka förövarna är men vill eller kan inte ingripa.

Dom senaste åren år jag varit med om en hel del händelser som gör att jag insett att rättsystemet inte är till för oss "vanliga". I det medelklassområde jag bor i härjar två inbrottsligor som Polisen vet vilka dom är, men dom vill ta dom på bar gärning- stor chans att det sker.....2-4 inbrott o dagen i komunen.
För den drabbade är ett inbrott ett trauma, för Polisen och rättsväsendet en bagatell.
Att låsa in dom 2,3 månader för häleri ansågs inte vara värt - enl konstapeln. Vad gör man då? Larm å lås är till för hederliga.

Jag är stolt för att jag i våras hjälpte till att rädda en dement 82-åring på hans livsbesparingar- när Polisen vid försök till anmälan påtalade att det inte är olagligt lura en pensionär på hans pengar och skrämma hans fru så hon inte tordes bo hemma.....
Däremot fick vi reda på att vi inte fick " göra något dumt" utan i ist ringa 112!
Vid det här tillfället räckte det att informera att risk för ohälsa fanns om individerna sågs i området igen.
Olagligt- kanske. God gärning- definitivt. Lynchmobb? Om så är fallet så är jag definitiv orolig!
Vem gjorde rätt jag eller bedragarna?
Man kan åxå kalla det för Grannsamverkan?

Vad fan är det för fel på folk som tycker synd om tjuvar, banditer och våldgärningsmän?
Börja sympatisera med offren och dom drabbade.
Gangsterna har gjort ett eget val......och jag vill inte ha dom omkring mej.

07 Sep 2010, 09:26
Profile ICQ WWW

Lösningen på att man tycker att polis och rättsväsende inte fungerar är inte att knata runt och slå ner de banditer man anser sig ha identifierat.

07 Sep 2010, 09:36
Profile ICQ WWW

Ersmarker wrote:

Lösningen på att man tycker att polis och rättsväsende inte fungerar är inte att knata runt och slå ner de banditer man anser sig ha identifierat.

Problemet är ju att svensk polis är så usel och värdelös att man dessvärre får ta lagen i egna händer. Hade jag varit i "den där" blekingegubbens situation så hade jag också skjutit ungjävlarna.

Faktum är att svensk lag och polis är så uddlös att jag allvarligt funderat på att köpa en Kalashnikov samtidigt som jag köper ett lantställe. Ah, ljuva liv i skogens ensamhet och prickskytte med en Kalashnikov[:)]

Dock är det ett politikerproblem och vi har det samhälle vi förtjänar.

Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause

07 Sep 2010, 09:48
Profile ICQ YIM WWW

Svaret på frågeställningen förefaller solklart (42)
Lynchmobb-tumme ner
Grannsamverkan-tumme upp
[:)]

07 Sep 2010, 09:51
Profile

Ersmarker wrote:

Problemet är ju att svensk polis är så usel och värdelös att man dessvärre får ta lagen i egna händer. Hade jag varit i "den där" blekingegubbens situation så hade jag också skjutit ungjävlarna.

Faktum är att svensk lag och polis är så uddlös att jag allvarligt funderat på att köpa en Kalashnikov samtidigt som jag köper ett lantställe. Ah, ljuva liv i skogens ensamhet och prickskytte med en Kalashnikov[:)]

Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause

Har du licens på den? [;)]

Image<font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">

Profile ICQ WWW

Tobbe z wrote:

För att inte kladda mer i Fenders tråd flyttar jag fortsättningen hit.

En del verkar ju bli upprörda för att jag inte uppskattar kriminellas rätt till att fritt röra sej i min närhet.

Kalla det lynchmobbar eller vad som helst. När man får reda på av den instution som är satt att skydda min egendom och de mina, ignorerar eller säger att dom är juridiskt bakbundna så får jag skydda mej själv- eller ska man bara acceptera och lägga sej på rygg?

Ska man ingripa eller göra en struts?

Märkligt nog verkar man acceptera kriminell verksamhet av pundare och ligister. Våldgärningsmän är det synd om- vafan!

Man tycker att det är okej att människor ska vara rädda att gå i vissa områden.
Polisen vet ofta vilka förövarna är men vill eller kan inte ingripa.

Dom senaste åren år jag varit med om en hel del händelser som gör att jag insett att rättsystemet inte är till för oss "vanliga". I det medelklassområde jag bor i härjar två inbrottsligor som Polisen vet vilka dom är, men dom vill ta dom på bar gärning- stor chans att det sker.....2-4 inbrott o dagen i komunen.
För den drabbade är ett inbrott ett trauma, för Polisen och rättsväsendet en bagatell.
Att låsa in dom 2,3 månader för häleri ansågs inte vara värt - enl konstapeln. Vad gör man då? Larm å lås är till för hederliga.

Jag är stolt för att jag i våras hjälpte till att rädda en dement 82-åring på hans livsbesparingar- när Polisen vid försök till anmälan påtalade att det inte är olagligt lura en pensionär på hans pengar och skrämma hans fru så hon inte tordes bo hemma.....
Däremot fick vi reda på att vi inte fick " göra något dumt" utan i ist ringa 112!
Vid det här tillfället räckte det att informera att risk för ohälsa fanns om individerna sågs i området igen.
Olagligt- kanske. God gärning- definitivt. Lynchmobb? Om så är fallet så är jag definitiv orolig!
Vem gjorde rätt jag eller bedragarna?
Man kan åxå kalla det för Grannsamverkan?

Vad fan är det för fel på folk som tycker synd om tjuvar, banditer och våldgärningsmän?
Börja sympatisera med offren och dom drabbade.
Gangsterna har gjort ett eget val......och jag vill inte ha dom omkring mej.

Det finnas så kallade "gated communities" för de som vill ha bättre skydd. Jag funderade påa att flytta till ett sånt ställe tidigare men jag har nu bestämt mig för att det blir något i skogen och en kalashnikov.
Ovälkomna gäster skjuts omgående[:)]

Men glöm inte att problematiken är politisk. Det är idioterna vi har röstat på som skapat det samhälle du inte gillar.

Profile ICQ YIM WWW

FenderBender wrote:

Haraldrig wrote:

Ersmarker wrote:

Har du licens på den? [;)]

Image<font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">

Licens? Kan köpa ett par lådor av albanmaffian i stan för en spottstyver. De frågar inte efter licens.

Jag litar inte på att staten (polisen) ger mig den säkerhet och det skydd jag och alla andra medborgare behöver. Då är valet enkelt: bryta mot lagen för att ha en möjlighet att försvara sig.

07 Sep 2010, 09:53
Profile ICQ YIM WWW

grannsamverkan, civilkurage och medborgaringripande är ngt bra, liksom inte minst att bry sig om sina medmänniskor.

Steget från civilkurage till lynchmobb och dödsstraff är däremot väldigt långt för mig. Kan inte förstå resonemanget med dödsstraff över huvud taget

Att stoppa huvudet i sanden eller att inte sätta ner foten är fegt men förståeligt det med. Det finns många oskyldiga där ute som har råkat illa ut för att de försökte hjälpa ngn i nöd.

För min egen del försöker jag nog göra mitt för att hålla ordning i min närhet, oavsett om det är hemma på min lugna återvändsgata eller om det är på pendeltåget

Att man blir förbannad och tappar koncepten när ens nära råkar illa ut är fullt mänskligt och förståeligt men det innebär ju inte att det är ok att ta till mer våld än nöden kräver.

Det finns mängder av exempel på vardagshjältar som har gripit in och senare blivit åtalade för att de grep in lite för hårt. Lätt att känna sympati för dessa, men det innebär ju inte att man ska släppa pöbeln fri och låta Flashbackböbeln sätta agendan i rättssamhället

-----------------

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

07 Sep 2010, 10:02
Profile WWW

Diskussionen är inte ens lönt att ta då svenskar har en förmåga att känna sig kränkta när vi försöker rätta till rättsväsendet. Säga vad man vill om USA men de sitter ju inte och väntar på att brotten ska begås utan de framkallar dom och lockar fram buset istället. Mer kameror, mer avlyssning och mer befogenhet utan en massa ansökningar och pappersarbete. Lyssnat ett par ggr på Svensk Maffia och där får man ju svart på vitt. Norge och Danmark verkade inte ha några större problem att få fällande domar på de flesta gängrelaterade brotten medan vi i Sverige redde upp var 50:e med lite tur. Intervjuerna i boken är sköna också där staten tyckte det va omänskligt att utvisa några av de grövsta brottslingarna (efter upprepade brott) till sina krigshärjade hemländer så de lät dom stanna och de fortsatte ju givetvis med ett antal mord till som följd ... men de e klart, morden va de ju inte riktigt säkra på om de va dom som låg bakom då de inte lyckats fälla dom, humor.

Sverige är vansinnigt duktiga på att leta ursäkter och alla tänkbara förklaringar till varför det aldrig är gärningsmannens fel och i artiklar i tidningar ägnas oftast en helsida åt gärningsmannen och en avslutande halv mening år offret. Känns som en hyffsad felprioritering. Blir alltid lika förbannad när man läser i tidningarna om mordbränder, vapenbrott och övriga våldsbrott och straffen handlar om månader, sen på sida 2 läser man om en gubbe som fifflat lite med skatten och han får flera år.

07 Sep 2010, 10:03
Profile ICQ WWW

Det finnas så kallade "gated communities" för de som vill ha bättre skydd. Jag funderade påa att flytta till ett sånt ställe tidigare men jag har nu bestämt mig för att det blir något i skogen och en kalashnikov.

<font color="blue"><b>Men glöm inte att problematiken är politisk. Det är idioterna vi har röstat på som skapat det samhälle du inte gillar.</b></font id="blue">

Det rättssamhälle och allmänna syn på brott och straff vi har i Sverige idag har sin bakgrund i det samhälle och de regeringar som direkt eller indirekt har suttit vid makten de senaste 50 åren, dvs samtliga riksdagspartier...

-----------------

07 Sep 2010, 10:10
Profile WWW

Joshunznera wrote:

Haraldrig wrote:

<font color="blue"><b>Men glöm inte att problematiken är politisk. Det är idioterna vi har röstat på som skapat det samhälle du inte gillar.</b></font id="blue">

Det rättssamhälle och allmänna syn på brott och straff vi har i Sverige idag har sin bakgrund i det samhälle och de regeringar som direkt eller indirekt har suttit vid makten de senaste 50 åren, dvs samtliga riksdagspartier...

-----------------

Vilket gör det än mer beklämmande[V]

07 Sep 2010, 10:16
Profile ICQ WWW

Ersmarker wrote:

Och lösningen är?

07 Sep 2010, 10:20
Profile ICQ WWW

Tobbe z wrote:
Och lösningen är?

Att arbeta med de medel man har i ett modernt samhälle för att förbättra de system man inte tycker fungerar bra, kanske? Fast det är klart, jag är ju naiv, PK och kör strutsbeteendet, så vad vet jag? Medeltidsapproachen att gå ut och banka ner folk till höger och vänster kanske funkar den med.

07 Sep 2010, 10:24
Profile ICQ WWW

Joshunznera wrote:

Haraldrig wrote:

-----------------

Vad jag menade är att det inte beror på de "idioter" vi röstar på,som Haraldrig skrev, utan på hur samhällsmoralen ser ut. Den utgår från oss själva, hur vi lever våra liv, behandlar våra medmänniskor och uppfostrar våra barn. För min del är det minst lika viktigt att huta åt ngn smygrasist som att försöka fånga in skitungen som sprejar ner tågstationen. Allt hänger ihop, det räcker inte med att spöa upp vuxna våldsverkare, det börjar långt innan denna våldsverkare har hunnit få sin brottsidentitet. Han kanske åt dålig marmelad som Racing skriver, jag bryr mig inte om det jag heller. Men om han har blivit som han är för att vi andra har svikit honom under hela uppväxten så är det ngt som rör oss alla och som vi alla har en del av skulden till

(faan jag börjar ju låta som Björklund...)[;)]

-----------------

07 Sep 2010, 10:50
Profile WWW

Jag ska berätta en liten anekdot ur verkligheten..

I ett litet lugnt samhälle med några tusen invånare var det några ungdomar som fick iden att hoppa på promenerande ensamma medelålders människor och misshandla dem. Detta skedde några gånger tills de 3 våldsverkarna valde en lönnfet medelålders man till offer, han såg nog tämligen ofarlig ut men vad de inte visste var att han själv varit av samma skrot och korn i sin ungdom, han var duktig på att slåss och han tvekade inte att visa det, så när de attackerade honom så small det direkt och han spöade upp allihop utan att tveka.

Man må tycka vad man vill om hans agerande, men efter detta så blev det lugnt...[;)]

/Garagegitarrist med framtiden bakom mig

07 Sep 2010, 12:35
Profile

P90 wrote:

anekdot

Nödvärnsrätten, inom de ramar som finns, har väl ingen här ifrågasatt?

07 Sep 2010, 13:23
Profile ICQ WWW

P90 wrote:

Jag ska berätta en liten anekdot ur verkligheten..

I ett litet lugnt samhälle med några tusen invånare var det några ungdomar som fick iden att hoppa på promenerande ensamma medelålders människor och misshandla dem. Detta skedde några gånger tills de 3 våldsverkarna valde en lönnfet medelålders man till offer, han såg nog tämligen ofarlig ut men vad de inte visste var att han själv varit av samma skrot och korn i sin ungdom, han var duktig på att slåss och han tvekade inte att visa det, så när de attackerade honom så small det direkt och han spöade upp allihop utan att tveka.

Man må tycka vad man vill om hans agerande, men efter detta så blev det lugnt...[;)]

Men hu så hemskt.
Stackars ungdomar.

Learning by pain- ett gammalt beprövat inlärningssätt.
Var jag PK nu[;)]

07 Sep 2010, 14:40
Profile ICQ WWW

Ersmarker wrote:

P90 wrote:

anekdot

Vet inte om jag ska informera den 82årige herrn och hans fru om det.

Iom det är en korridorsprodukt som en gång var rätt tänkt men i dag ifrågasätts av domstolarna.

Som ex väktare, skyddsvakt och kampsportare så är jag påläst om mina juridiska skyldigheter och rättigheter i olika situationer. Säkrast och enklast för mej som individ är att göra som man gör till mans- se åt ett annat håll.

Skillnaden mellan det jag läst och hur det praktiseras är tyvärr stor.

07 Sep 2010, 14:48
Profile ICQ WWW

Nä, det var mer tänkt som ett exempel på fungerande omedelbar rättvisa.

07 Sep 2010, 14:50
Profile

Joshunznera wrote:

Tobbe z wrote:

Joshunznera wrote:

[quote="Haraldrig"]

-----------------

Vad jag menade är att det inte beror på de "idioter" vi röstar på,som Haraldrig skrev, utan på hur samhällsmoralen ser ut. Den utgår från oss själva, hur vi lever våra liv, behandlar våra medmänniskor och uppfostrar våra barn. För min del är det minst lika viktigt att huta åt ngn smygrasist som att försöka fånga in skitungen som sprejar ner tågstationen. Allt hänger ihop, det räcker inte med att spöa upp vuxna våldsverkare, det börjar långt innan denna våldsverkare har hunnit få sin brottsidentitet. Han kanske åt dålig marmelad som Racing skriver, jag bryr mig inte om det jag heller. Men om han har blivit som han är för att vi andra har svikit honom under hela uppväxten så är det ngt som rör oss alla och som vi alla har en del av skulden till

(faan jag börjar ju låta som Björklund...)[;)]

-----------------

[/quote]

Politiken formar samhället och dess medborgare.
Du är väl medveten om tex indoktrineringen som sker i skolor, media etc. Det är inte en slump att Sverige och dess invånare agerar som de gör idag. Jämför med tex Danmark och dess invånare som agerar om än likt oss (eller vi likt dem om man så vill) men med små skillnader. Det är de sociala och kulturella skillnader som skapas av alla förbannade -ismer vi blir indoktrinerad i.

70-80 år av socialism har gjort Svensson till en likriktad varelse som inte ifrågasätter vidare mycket. Svenssom följer helst flocken eftersom det har den fått lära sig sedan barnsben. Lagomlandet serru[;)]

07 Sep 2010, 15:08
Profile ICQ YIM WWW

Men glöm inte att problematiken är politisk. Det är idioterna vi har röstat på som skapat det samhälle du inte gillar.

Men då är det ju dem vi ska skjuta!!!
Eller kanske t.o.m oss själva![;)]

http://www.myspace.com/gudarsskymning

Hendrix interview shortly after Woodstock.....
Interviewer: "So Jimi - what's it like to be the best guitar player in the world?"
Jimi: "Dunno, go and ask Rory Gallagher....."

07 Sep 2010, 16:58
Profile WWW

Haraldrig wrote:

Men då är det ju dem vi ska skjuta!!!
Eller kanske t.o.m oss själva![;)]

Interviewer: "So Jimi - what's it like to be the best guitar player in the world?"

Mmmmm....när vi alla gnäller på det svenska systemet, svenska politiker etc..ja, då är det i själva verket på oss själva vi gnäller på...OBS: det gnäll jag beskriver är det dära "allt och alla har fel förutom jag som står utanför och har svar på allt" och skall inte förväxlas med de som har ett kritiskt och i frågasättande tänk...sådant måste få lov att förekomma så att saker och ting drivs framåt till nånting (förhoppningsvis) bättre

[url="http://www.theboogiecats.com/"]Image[/url]<font color="pink"><i>Att märka ord är den svages sätt att hämnas!"]</font id="pink">
http://www.myspace.com/theboogiecats

07 Sep 2010, 17:22
Profile

Däri ligger väl alla "rättsstaters" stora dilemma. Bokstäver biter dåligt på verkligheten. Tyvärr förstärks ju detta intryck rätt mkt pga att vissa alltid verkar klara sig undan "äkta" rättvisa.

07 Sep 2010, 20:22
Profile WWW

knut wrote:

Tobbe z wrote:

Däri ligger väl alla "rättsstaters" stora dilemma. Bokstäver biter dåligt på verkligheten. Tyvärr förstärks ju detta intryck rätt mkt pga att vissa alltid verkar klara sig undan "äkta" rättvisa.

Vilka är de här vissa?

07 Sep 2010, 20:57
Profile ICQ YIM WWW

knut wrote:

Tobbe z wrote:

Just när det gäller nödvärn så är det en rätt som bollar mellan kombatanterna.
Dvs den som ligger i underläge har rätt till nödvärn även om individen ifråga är orsaken(angriparen) eller inte.

Ipraktiken oskaliggör man angriparen (speciellt om vederbröande är okänd)för man vill inte gärna bli påhoppad igen. Då har man som angripen passerat rätten till nödvärn och riskerar åtal för misshandel.

07 Sep 2010, 20:59
Profile ICQ WWW

Haraldrig wrote:

knut wrote:

Tobbe z wrote:

Vilka är de här vissa?

Och vad är "äkta"?

07 Sep 2010, 21:01
Profile ICQ WWW

Haraldrig wrote:
Vilka är de här vissa?

Tobbe z wrote:
Och vad är "äkta"?

Fasen, nu börjar ni ju låta som sådana där bedrövliga jurister och andra naiva PK-människor som ställer jobbiga frågor om gränsdragningar, detaljer och definitioner som gör att det blir svårt med sköna koncept som "direkträttvisa" och medborgargarden... [:D]

07 Sep 2010, 22:27
Profile ICQ WWW

Som du å jag stämt av tidigare har vi ju ett antal gemensamma beröringspunkter.

Ngt som inte tas upp här e begreppen omdöme samt individuell bedömning.
I princip kan man i min mening säga att alla försök att samlat döma en viss gärning e direkt futilt eftersom ingen situation e den andra lik.

En punkt jag däremot tycker borde lyftas fram e det med nödvärnsrätten som jag personligen anser att de flesta domstolar verkar ha reviderat applikationen av på senare år.
Man dömer inte lika platt vad avser den biten som för 20 år sen,å "the good guy" kommer-mkt riktigt-undan med mer.
Avser sen nödvärn ngn närställd kan det falla under excesslagen,"att man svåreligen kunde besinna sig",vilket milt sagt åxå e ett lagrum som används allt för sällan.
Om ngn eller ngt hotar din son/dotter/käresta e det att räkna med att du kan bli skogstokig.Inget konstigt i det,å det e nog något en ev aggressor helt enkelt får ta i mina ögon.

Men att buset behöver stävjas e vi överens om.Det kan man debattera sig trött över,men att något behöver förändras står helt klart.
Hårdare straff i allmänhet tror jag inte på alls.

Snarare...

Med viss insyn i eftermattematiken av ett fängelsestraff el liknande så anser jag vidare med ett ganska enkelt mått av empati att något definitivt behöver göras!!
Det sociala stödet efter ett straff är nära nog obefintligt å om ngt fyllt av just floskler.
Det ligger verkligen i vårt eget intresse såväl som den dömdes att hjälpa vederbörande upp på benen socialt igen efter slutfört straff,å uppföljningen rent praktiskt är idag rent patetiskt usel rent ut sagt.
Som sagt,har man sonat brottet har man sonat brottet å så fungerar det LÅNGT ifrån i dagsläget.
Någon form av empati för den dömde behöver vi uppbringa om inte annat i ren självbevarelsedrift eftersom en fortsatt socialt utslagen människa,vilket de flesta är när de sätts på portarna till en fängelse,annars som mkt tydligt märkts allt för lätt återfaller i brott.
På denna punkten brister det MYCKET vad avser just rent omdöme.
Det är inte ett ovanligt scenario att långtids dömda sätts på portarna med en liten vit plastpåse tillhörigheter med ca 500:- på fickan å orden att söka socialhjälp,som i sin tur kanske tar någon månad innan det ens ger tillstymmelse till resultat.
Vilken normalbegåvad människa som helst klarar väl av att få ihop var den ekvationen tar vägen antar jag..

Att man sen blir luttrad,fotnot-jag kan verkligen förstå poliser med många år i yrket-är kanske inte så konstigt när man ser samma människor inom kriminalvårdens försorg om å om å om igen.

Dödsstraff i sin tur?
Utan tvekan ett rungande ja.
Det finns helt klar individer så sjuka att de utgör en allmän fara å för egen del e jag som tidigare påpekat totalt empatilös för dessa.
Liknelsen gjordes med en rabid hund här av någon.
Ja..jo..
Respekten för liv i all ära,som jag hoppas att vi alla bär,men ALLT har en gräns.Så även livet,å det sagt som mer eller mindre ateist.
Men..jag säger det med reservationen av rena ytterligheterna.
Som tex mordet på Engla.
Andra får tycka vad de vill,jag anser INTE att Eklund e ngt att spara på till genpoolen.Finns INGEN ursäkt,finns INGEN förmildrande omständighet.
Han har i effekt våldtäktsmördat ett barn.
Den diskussionen är klar där för min del.Delete knapp rakt av.
Att "vårda" det kräket rätt?
E det bara jag som förstår hur dumt det låter?

Ditt agerande i situationen med pensionärerna rent ut applåderar jag Tobbe!
Rakryggat å riktigt-oavsett vad en ev domstol skulle komma att säga om det.
Civilkurage e en bristvara i Sverige.
Tyvärr.

jesper@gofastparts.se

07 Sep 2010, 23:52
Profile

Det är en utmaning att ta sig igenom och försöka läsa sig till någon röd tråd i dina poster, Racing. Men här för du (förutom snurrerierna om dödstraff) ju ett mycket mer sansat och insiktsfullt resonemang som jag dels tycker ligger en bra bit från dina tidigare inlägg i trådarna, dels till största delen kan hålla med om (återigen med reservation för dödsstraffsmojset).

/D

08 Sep 2010, 00:43
Profile ICQ WWW

Vi vänder på det,varför e dödsstraff så otänkbart för riktigt extrema typer av brott?

Ber dig då betänka att ur mitt sätt att se det handlar det INTE om hämnd utan att ett fungerande samhälle-dvs vi som bor i det-ser till att skydda oss från de riktigt farliga idioterna,som bevisligen finns.
En individ som tar livet av en annan människa,där raseras ett antal murar inombords helt klart.

Var blir liv såpass heligt?
Som sagt,jag har svårt att se världen som en snäll plats efter att tex ha sett krigsskådeplatser å kan inte för min vildaste fantasi annat än le i mjugg åt den "svenska modellen".

Stereotypen e väl den nyutexaminerade lille KBT utbildade psykologen på 26 bast som minsann skall rädda alla...[:D]
Ledsen,men jag för en hissar bullshit flaggan så det ringer om flaggstångsknoppen!

För min del e det så att det finns individer så sjuka att de e bortom all räddning.
De e enbart farliga,å fortsätter att vara farliga för oss så länge de drar luft

DSM IV ersatt av DSM V i all ära.Det hjälper liksom inte.[;)]

jesper@gofastparts.se

08 Sep 2010, 02:51
Profile
Reply to topic   [ 56 posts ]  Go to page 1, 2  Next