View unanswered posts | View active topics It is currently 11 Jun 2026, 00:36

Reply to topic  [ 8 posts ] 
Båt-tråden 
Author Message

Posta bilder och info om era båtar.

Är en stor megabåtnörd själv, har varit sen barnsben när man "växt upp" varje sommar på allt från en Coronet 26 family, 32 oceanfahrer, Princess 388, Princess 50 och Sea-ray 30. Älskar havet, solen (när den är framme), ta en öl o käka gott på t ex Bullandö.

här är min, Silver Condor 730 med 300 hp Mercury 4-stroke...toppar 46 knop, marschfart 26-27 knop. Går som smör genom vågor....tyst som en mus också.

Image
Image
Image
Image

16 May 2010, 21:24
Profile ICQ YIM WWW

(Bilder får komma sen, hittar inte några på jobb-datorn).

Är uppvuxen på Tjörn och lärde väl mig hantera en båt innan jag kunde cykla. Är väl dock mer inne på segelbåtar än motorbåtar, även om jag haft ett antal mindre motordrivna båtar som tonåring för att kunna vitja garn, tinner och fiska makrill. Nu bor jag dock i Gbg sedan många år tillbaka och har helt och hållet gått över till segelbåtar.

Förtillfället har jag en Maxi 68 som semesterbåt. Stabil, billig och enkel vilket är en stor fördel när sambon inte har någon större sjövana. Mor har dock en Ballad så den brukar vi låna när man skall iväg lite längre. Har också en IOD tillsammans med några vänner men tävla har vi aldrig gjort (bara badjävlar som tävlar hemma på ön). Kommer nog köpa något nytt efter sommarn (OE29, L28, Amigo, mindre HR eller annat stabilt).

Älskar havet mer än det mesta, saltvatten och sol är det bästa som finns. Då jag har kvar nästan varenda vän sedan min uppväxt på Tjörn är det också något mycket speciellt med att komma iväg ut på havet med folk som har samma inställning och kännedom kring vattnet hemma.

Är barnsligt förtjust i ganska hård segling med friska vindar, hög sjö och längre seglatser. Brukar väl göra ett antal längre seglingar (något dygn eller två, tre stycken utan land i sikte) längs med bohuskusten eller över till Norge varje sommar. Det är något helt underbart med att vara ute långt till sjös med fulla segel mitt på natten.

17 May 2010, 11:55
Profile ICQ WWW

lite tunn tråd detta....

19 May 2010, 13:34
Profile ICQ YIM WWW

Lite surt ämne för mig detta år... Ersättningsmotor för min stulna beställdes i måndags. Både [V] och [:p]

Image

19 May 2010, 17:10
Profile WWW

Älskar båtar, men det här var den enda båten jag hade råd att köpa för ett par sommrar sedan, men den funkar bra. [:)]

Flipper 470 GT

Image

/Junior

jakis-92(at)hotmail.com

19 May 2010, 17:20
Profile ICQ YIM WWW

Den till vänster då [;)]

/Junior

jakis-92(at)hotmail.com

19 May 2010, 17:21
Profile ICQ YIM WWW

Kul, håller som bäst på att bygga om min lite. Nya kläder på stolar och dynor, tycker inte om det nästan neonfärgade, rätt -80 tal tror jag.
Båten är en -93:a Rinker Captiva med en 350 Magnum. Köpte den i höst och drog upp den sedan. Hoppas allt kommer att fungera nu efter all ombyggnad i motorn.

Image

/Krister

Min hemsida:

[url="http://www.zeta-sound.se/"]Image[/url]

19 May 2010, 20:00
Profile ICQ WWW

Här är min. H-båt byggd av Artekno i Finland. Det är en fräck traditionell båt.Internationell status vilket innebär att det seglas VM. Sen kan man bli Distriktsmästare, Svensk mästare och Nordisk mästare. Som på alla Racerbåtar, "No straps, centerlift only"[:)]
Klubbseglingarna i halvtid, 6 - 2 - 1.
Edit:Uthyres v29 i stockholm. 3000 sek. creamcheese(snabel)bredband.net
Susy
Image

Image

20 May 2010, 19:36
Profile
Reply to topic   [ 8 posts ]