View unanswered posts | View active topics It is currently 21 Jun 2026, 09:42

Reply to topic  [ 6 posts ] 
bortskänkes "3G"-modem 
Author Message

Post bortskänkes "3G"-modem
Jag har äntligen fått en 3G-turbomast i närheten av fritidshuset och därmed bytt till turbo 3G. Tidigare hade jag ett abbonemang från ICE, som distribuerar via det gamla NMT-nätet

Finns en del fördelar med ICE:

* Betydligt bättre räckvidd i glesområde (framförallt i Norrland och i skärgården enl vad jag förstår)

* Roaming i Sverige Norge och Danmark. Ta med dig modemet på sommarsemestern i Norge utan att bli ruinerad

Finns säkert fler fördelar men när man skänker bort grejjor behöver man inte sälja så hårt[;)]

Modemet är ett WiFi-dito, dvs du skapar en egen accesspunkt så att du får ett trådlöst nätverk. Detta innebär såklart vissa fördelar gentemot dongle-lösningen eftersom hela familjen kan smurfa samtidigt

Modemet har vidare en batteribackup som räcker i ca 1 timme. Ta med dig modemet ner till sjön kanske och skapa ett trådlöst nätverk på bryggan[8D]

Funkar kanon och levereras med manualer, ac-adapter, sladdar och allt du behöver för att komma igång. Nu för tiden behöver du inte ens ett abb. hos ICE eftersom man numera kan köpa när man behöver, snarare än att betala per månad

Nackdelar? Ja systemet medger fn max 2Mbit nedladningshastighet. Helt OK för de flesta men inget att titta på web-TV med

Skickas mot porto till BOJare med minst 1000 poster. Fri prövningsrätt[;)]

Image

-----------------

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

17 Apr 2010, 18:08
Profile WWW

Det är vid sådana här tillfällen man önskar att man hade slängt ur sig lite fler "skitposter". Hade suttit som en smäck i min sommarstuga...

17 Apr 2010, 18:49
Profile

Det är vid sådana här tillfällen man önskar att man hade slängt ur sig lite fler "skitposter". Hade suttit som en smäck i min sommarstuga...

jojo, det där med 1000 var ju bara ett höftskott.. Jag hade ju lika gärna kunnat skriva "välkänd" BOJare. Klart att du ska ha modemet! MAila mig så skickar jag

-----------------

17 Apr 2010, 19:03
Profile WWW

och om jag lyckas stappla mig ner till Posten asap, så kan du smurfa fritt fram till 1/5, eftersom det är betalt till dess. Har du tur så kanske det funkar längre än så

-----------------

17 Apr 2010, 19:05
Profile WWW

Ååååhhh... En sån här osjälvisk vänlighet kan röra en till tårar. [:)]

/ Janne i Själevad, Örnsköldsvik
<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">

17 Apr 2010, 19:12
Profile ICQ WWW

Jag kanske ska lägga en extra slant till Amnesty denna månad som "betalning"?

Mejl på gång!

17 Apr 2010, 21:34
Profile
Reply to topic   [ 6 posts ]