View unanswered posts | View active topics It is currently 21 Jun 2026, 09:41

Reply to topic  [ 2 posts ] 
Hammar/Hojj dax.!? 
Author Message

Post Hammar/Hojj dax.!?
Japp, nu jäklaranamma är det klippt.

Fram med hammaren för nu ska projekten förverkligas.
Fram med hoj och ....och jag som inte ens servat Bettan.....
Iaf. Bläddrade i senaste Allt om MC, och pumpen hoppade till när ögat fastnade på
"Highland har återuppstått"...........andas.......vadan detta....???
Tydligen har Mats (Malmberg) styrt kosan till andra sidan pölen och kört igång i Tulsa Oklahama. Har inte stenkoll men....vill minnas att det diskuterades på företaget att man skulle flytta tillv. till Kina .... Hoppas det går vägen bara, inte för att jag tror att vi kommer att se några nya hojjar från Highland i detta land!!!???

Någon som har erfarenheter av "H"? Visst, de har haft mycket problem som Jappsarna inte hade i sin linda .
För några år sen provade jag en Outback (uppe i Nordingrå, Höga Kusten) S-tan igatan vikken båge. Har aldrig kört en så rolig cykel, 176Kg, ca 100Nm och "å fan, fans det en växel till" .....mäste säga att det är svårt och släppa denna best ur minnet.

16 Apr 2010, 19:34
Profile

dodde wrote:

Japp, nu jäklaranamma är det klippt.

Fram med hammaren för nu ska projekten förverkligas.
Fram med hoj och ....och jag som inte ens servat Bettan.....
Iaf. Bläddrade i senaste Allt om MC, och pumpen hoppade till när ögat fastnade på
"Highland har återuppstått"...........andas.......vadan detta....???
Tydligen har Mats (Malmberg) styrt kosan till andra sidan pölen och kört igång i Tulsa Oklahama. Har inte stenkoll men....vill minnas att det diskuterades på företaget att man skulle flytta tillv. till Kina .... Hoppas det går vägen bara, inte för att jag tror att vi kommer att se några nya hojjar från Highland i detta land!!!???

Någon som har erfarenheter av "H"? Visst, de har haft mycket problem som Jappsarna inte hade i sin linda .
För några år sen provade jag en Outback (uppe i Nordingrå, Höga Kusten) S-tan igatan vikken båge. Har aldrig kört en så rolig cykel, 176Kg, ca 100Nm och "å fan, fans det en växel till" .....mäste säga att det är svårt och släppa denna best ur minnet.

Jefla skrot imo.
Var drabbat av ett av dom första exemplaren som gick ut i test. Om den kan man nog bara säga att det hade varit bättre om dom hade byggt den färdig påå fabriken och vad gäller effekten var det ett obehagligt stort glapp mellan den uppgivna effekten och den som vårnan bromsbänk visade. Dessutom vibrerade den på ett sätt som kändes lite väl mycket vintage. Livslängden var tydligen åxå begränsad.

Nu är det ju nya tider och mycket bättre kvalitet sägs det.
Hade en kamrat som skulle tävla på en i SuperMotard och fungera som testchaufför. Tyvärr är han på den nivån så att han vill och har vunnit serien så sammarbetet avbröts lite tidigare än planerat.

Kvaliteten ligger på samma nivå som andra enutsiastbyggen som VOR, Vertemati mfl.
Alltid spännande specar men tråkiga att äga iom att eländet havererar fort och resvervdelar lyser med sin frånvaro.

16 Apr 2010, 22:18
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 2 posts ]