View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Jun 2026, 07:56



Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Mobilt bredband vad välja ? [VALT Telia] 
Author Message
User avatar

Joined: 15 Jan 2008, 22:13
Posts: 1860
Location: skaraborg
Post Mobilt bredband vad välja ? [VALT Telia]
alåha

Jag har ledsnat på trådbunden telefoni och internet, tänkte därför skippa både telefon och adsl.
Mobiltelefon är ju det enda jag ringer ifrån numera, eller det har nog vart så i nästan 20år[:I]
Tror trådtelefonräkningen ligger på nån tia [:0] + en jävla massa hundra i fasta avgifter[xx(]

Mobiltbredband, men men men[?] hur många GB bör man minst räkna med: 5, 10, 20 eller ????

* surfande (mest YT, Bojen, glo på blocket & tradella, leta ritningar, bankärende [inget film & musik nedladdande])
* uppdateringar programvaror, av 3 linux burkar (microsoft free area[:)])
* mail
-------------------
summa [?]GB

Tips på bra leverantörer montages även tacksamt


mvh nollkoll surfboll




<b>/ralvejd</b>
<i>Generalist, kan inget om allt"]


http://www.ralvejd.se/


23 Feb 2010, 01:05
Profile

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post 
Telia är askassa i min erfarenhet.
Det är det enda jag kan "tipsa" om.

http://www.guitarshowsouth.se


23 Feb 2010, 01:28
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post 
Haraldrig wrote:

Telia är askassa i min erfarenhet.
Det är det enda jag kan "tipsa" om.

http://www.guitarshowsouth.se


Själv har jag Telia, Tele 2 och Ice.net som mobilt bredband. Teliaoch Tele2 är lika bra betr funktion och täckning men Telia har bättre support . Ice.net är bra om du är långt ute i skogen (bättre räckvidd) Dessutom roamar du utan extra kostnad i Norge och Danmark (gamla NMT-nätet)

När det gäller fast bredband är Telia allra bäst och stabilast IMO. Jag har iofs alltid haft Telia, men dottern har haft Bredbandsbolag och Comviq så jag har sett på nära håll att de har betydligt mer driftstörningar än Telia

Så mitt tips blir Telia! (mobilt eller fast)

Tänk hur olika det kan vara[:)]



-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


23 Feb 2010, 07:00
Profile WWW

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post 
Joshunznera wrote:

Haraldrig wrote:

Telia är askassa i min erfarenhet.
Det är det enda jag kan "tipsa" om.

http://www.guitarshowsouth.se


Själv har jag Telia, Tele 2 och Ice.net som mobilt bredband. Teliaoch Tele2 är lika bra betr funktion och täckning men Telia har bättre support . Ice.net är bra om du är långt ute i skogen (bättre räckvidd) Dessutom roamar du utan extra kostnad i Norge och Danmark (gamla NMT-nätet)

När det gäller fast bredband är Telia allra bäst och stabilast IMO. Jag har iofs alltid haft Telia, men dottern har haft Bredbandsbolag och Comviq så jag har sett på nära håll att de har betydligt mer driftstörningar än Telia

Så mitt tips blir Telia! (mobilt eller fast)

Tänk hur olika det kan vara[:)]



-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


Här nere suger Telia fett.
Både telefonen och datorn faktiskt.
Telias mobila 3G är oftast Felia Seg-G här nere.
De har väl som alla andra inte förstått att 15% av landets befolkning bor i Skåne[:)]

http://www.guitarshowsouth.se


23 Feb 2010, 09:39
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
Haraldrig wrote:
Här nere suger Telia fett.
Både telefonen och datorn faktiskt.
Telias mobila 3G är oftast Felia Seg-G här nere.
<font color="red">De har väl som alla andra inte förstått att 15% av landets befolkning bor i Skåne</font id="red">[:)]

http://www.guitarshowsouth.se

Den ekvationen går inte ihop för mig! Hur kan 1,2 Miljoner innevånare bli 15% av Sveriges befolkning? Har jag missat nåt? Eller försöker ni skåningar erövra land??? [}:)][;)]

<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">


23 Feb 2010, 10:26
Profile ICQ WWW

Joined: 09 May 2006, 10:30
Posts: 462
Location:
Post 
FenderBender wrote:

Haraldrig wrote:
Här nere suger Telia fett.
Både telefonen och datorn faktiskt.
Telias mobila 3G är oftast Felia Seg-G här nere.
<font color="red">De har väl som alla andra inte förstått att 15% av landets befolkning bor i Skåne</font id="red">[:)]

http://www.guitarshowsouth.se

Den ekvationen går inte ihop för mig! Hur kan 1,2 Miljoner innevånare bli 15% av Sveriges befolkning? Har jag missat nåt? Eller försöker ni skåningar erövra land??? [}:)][;)]

<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">

1,2 delat med 15 = 0,08 x 100 = 8
1,2 delat med 12,9 = 0,093 x 100 = 9,3
Vilket borde innebära ca 13% men annars funkar Telia väldigt bra här i Södra Dalarna [:)]

http://www.k-out.se
relicstrata [AT] telia.com

Letar efter mickar-kropp-stall till en JVstrata typ57'.


23 Feb 2010, 11:15
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 31 Oct 2004, 23:23
Posts: 4429
Location:
Post 
Joshunznera wrote:
Så mitt tips blir Telia! (mobilt eller fast)

Tänk hur olika det kan vara[:)]


Det är väl som vanligt, att de flesta saker (särskilt de som på något sätt är statligt ägda eller styrda) fungerar lite sämre för Haraldrig än för de flesta andra:

http://www.kvalitetsindex.se/index.php? ... iew&id=168

- "Telia har en fortsatt stark position på alla marknader i Sverige vad gäller kundnöjdhet"
- "Inom bredband/internetuppkoppling får Bredbandsbolaget och Telia bäst betyg av kunderna"
- "Boxer och Telia i toppen vad gäller digital TV"
- "Telia och Bredbandsbolaget får högst betyg av privatkunderna vad gäller bredband/internet"
- "Telia får högst kundnöjdhet av privatkunderna vad gäller mobilt bredband tätt följt av 3"


23 Feb 2010, 11:54
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
Mer <b>Telia</b> åt folket! [:)]

<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">


23 Feb 2010, 12:16
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post 
Haraldrig wrote:

Joshunznera wrote:

Haraldrig wrote:

Telia är askassa i min erfarenhet.
Det är det enda jag kan "tipsa" om.

http://www.guitarshowsouth.se


Själv har jag Telia, Tele 2 och Ice.net som mobilt bredband. Teliaoch Tele2 är lika bra betr funktion och täckning men Telia har bättre support . Ice.net är bra om du är långt ute i skogen (bättre räckvidd) Dessutom roamar du utan extra kostnad i Norge och Danmark (gamla NMT-nätet)

När det gäller fast bredband är Telia allra bäst och stabilast IMO. Jag har iofs alltid haft Telia, men dottern har haft Bredbandsbolag och Comviq så jag har sett på nära håll att de har betydligt mer driftstörningar än Telia

Så mitt tips blir Telia! (mobilt eller fast)

Tänk hur olika det kan vara[:)]



-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


Här nere suger Telia fett.
Både telefonen och datorn faktiskt.
Telias mobila 3G är oftast Felia Seg-G här nere.
De har väl som alla andra inte förstått att 15% av landets befolkning bor i Skåne[:)]

http://www.guitarshowsouth.se


jorå, det har dom förstått och därför får ni bara 15% av prestandan[;)]

-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


23 Feb 2010, 13:27
Profile WWW
User avatar

Joined: 09 Jan 2006, 18:48
Posts: 364
Location:
Post 
ralvejd wrote:




vart bor du ?

Jag har 3 bredband som backup och på semestern
har toppat 3.5Mbit/s som snabbast utomhus i Stockholm
i min lägenhet kommer jag upp i 0.47 Mbit/s
mitt modem skall väll klara upp till 7.2Mbit/s har jag för mig

Vet inte hur dom nya och snabbare modemen funkar
men mitt råd är att inte köra mobilt bredband

Edit:
Finns det ens drivisar till modemen för linux ?

[url="http://www.diskant.se"]Image[/url]


23 Feb 2010, 21:32
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 15 Jan 2008, 22:13
Posts: 1860
Location: skaraborg
Post 
norcomp wrote:

ralvejd wrote:




<font color="red"><b>vart bor du ? </b></font id="red">

Jag har 3 bredband som backup och på semestern
har toppat 3.5Mbit/s som snabbast utomhus i Stockholm
i min lägenhet kommer jag upp i 0.47 Mbit/s
mitt modem skall väll klara upp till 7.2Mbit/s har jag för mig

Vet inte hur dom nya och snabbare modemen funkar
men mitt råd är att inte köra mobilt bredband

Edit:
<font color="red"><b>Finns det ens drivisar till modemen för linux ? </b></font id="red">

[url="http://www.diskant.se"]Image[/url]


på <font color="red"><b>A</b></font id="red"> svarar jag 35 mil från fjollträsk
på <font color="red"><b>B</b></font id="red"> svarar jag allt finns om man kan, om jag kan vet i fan!?
<b>edit:</b> fann lite info
http://wiki.linuxportalen.se/index.php/3G

<b>/ralvejd</b>
<i>Generalist, kan inget om allt"]


http://www.ralvejd.se/


24 Feb 2010, 00:08
Profile
User avatar

Joined: 15 Jan 2008, 22:13
Posts: 1860
Location: skaraborg
Post 
Någon som har har koll på hur många GB man behöver?

<b>/ralvejd</b>
<i>Generalist, kan inget om allt"]


http://www.ralvejd.se/


24 Feb 2010, 00:11
Profile

Joined: 09 May 2006, 10:30
Posts: 462
Location:
Post 
Jag skulle i varje fall prova Telia där du kan få en testperiod på 30 dagar och då hinner du se hur täckningen är hos dig och om du tycker att hastigheten räcker till.

https://www.tewss.telia.se/privat/produkter_tjanster/mobilt-bredband/abonnemang

Där skulle jag välja abbonemanget "På gång" och köra med AVG's antivirus som är gratis (2Mb hastighet och 5Gb nerladdning)
Om inte det skulle räcka så är det bara att gå upp till nästa nivå "Fri" (6Mb Hastighet och 10Gb nerladdning) och där har du även Telia Säker Surf med i abbonemanget.

http://www.k-out.se
relicstrata [AT] telia.com

Letar efter mickar-kropp-stall till en JVstrata typ57'.


24 Feb 2010, 08:39
Profile ICQ WWW

Joined: 20 Aug 2008, 22:50
Posts: 119
Location:
Post 
Har kört 3 mobilt bredband i 5 år, har farit omkring i buskarna på olika uppdrag. Har som sämst fått 0,4 Mbit på rena vischan och som bäst 4 Mbit i Uddevalla och Trollhättan, till datorn. Från min dator kommer jag aldrig över 0,4. Det är den stora proppen, då jag ofta kommunicerar med servrar med rätt tunga registrigngar, uppladdningar och dylikt. Fast bredband funkar tusen ggr bättre.

Täckningen på det mobila bredbandet har varit helt ok, sällan jag inte fått någon kontakt, trots skumma lokaliteter. Hemma har jag dock, ironiskt nog, ingen täckning alls. Rör jag 50 meter funkar det.......och inga störningkällor hemma heller förutom falskspel på gitarr.

I can stand brute force, but brute reason is quite unbearable. There is something unfair about its use. It is hitting below the intellect.

Oscar Wilde


24 Feb 2010, 16:08
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 15 Jan 2008, 22:13
Posts: 1860
Location: skaraborg
Post 
Igge wrote:

Har kört 3 mobilt bredband i 5 år, har farit omkring i buskarna på olika uppdrag. Har som sämst fått 0,4 Mbit på rena vischan och som bäst 4 Mbit i Uddevalla och Trollhättan, till datorn. Från min dator kommer jag aldrig över 0,4. Det är den stora proppen, då jag ofta kommunicerar med servrar med rätt tunga registrigngar, uppladdningar och dylikt. Fast bredband funkar tusen ggr bättre.

Täckningen på det mobila bredbandet har varit helt ok, sällan jag inte fått någon kontakt, trots skumma lokaliteter. Hemma har jag dock, ironiskt nog, ingen täckning alls. Rör jag 50 meter funkar det.......<font color="red"><b>och inga störningkällor hemma heller förutom falskspel på gitarr.</b></font id="red">

I can stand brute force, but brute reason is quite unbearable. There is something unfair about its use. It is hitting below the intellect.

Oscar Wilde



jaha då lär det inte funka hemma hos mig heller [:0]

<b>/ralvejd</b>
<i>Generalist, kan inget om allt"]


http://www.ralvejd.se/


24 Feb 2010, 19:22
Profile

Joined: 28 Dec 2007, 10:24
Posts: 1478
Post 
OBS: den enda leverantör som INTE stryper hastigheten vid X GB/månad är Telenor!

Alla andra har trafikbegränsningar (som man talar tyst om), värst är nog Telia som sänker till 64kbit om du överskrider x GB (snabbt gjort). Sen får du köpa extra kapacitet, och det blir dyrt.

Ett tips bara. /R


26 Feb 2010, 01:07
Profile

Joined: 13 Nov 2002, 13:22
Posts: 1148
Location:
Post 
bor ni i samma hus som jag?
haha grannen är i full gång å vevar på sin acke...
Man skulle knackat på å stämt den till honom

ralvejd wrote:

Igge wrote:

Har kört 3 mobilt bredband i 5 år, har farit omkring i buskarna på olika uppdrag. Har som sämst fått 0,4 Mbit på rena vischan och som bäst 4 Mbit i Uddevalla och Trollhättan, till datorn. Från min dator kommer jag aldrig över 0,4. Det är den stora proppen, då jag ofta kommunicerar med servrar med rätt tunga registrigngar, uppladdningar och dylikt. Fast bredband funkar tusen ggr bättre.

Täckningen på det mobila bredbandet har varit helt ok, sällan jag inte fått någon kontakt, trots skumma lokaliteter. Hemma har jag dock, ironiskt nog, ingen täckning alls. Rör jag 50 meter funkar det.......<font color="red"><b>och inga störningkällor hemma heller förutom falskspel på gitarr.</b></font id="red">

I can stand brute force, but brute reason is quite unbearable. There is something unfair about its use. It is hitting below the intellect.

Oscar Wilde



jaha då lär det inte funka hemma hos mig heller [:0]

<b>/ralvejd</b>
<i>Generalist, kan inget om allt"]


http://www.ralvejd.se/


07 Mar 2010, 01:43
Profile ICQ WWW

Joined: 22 Sep 2009, 21:37
Posts: 1477
Post 
Själv har jag en iphone 3gs och en macbook pro 13,3.

Iphone har då en smidig grej som heter "internetdelning", när man aktiverar det så hittar datorn direkt iphonens internet. Fruktansvärt smidigt och fungerar riktigt bra och jag kör telia med 5 gigs surf i månaden.

Har precis flyttat, annars är det fast bredband som gäller, men det kommer först på fredag.

Gjorde precis testet hos bredbandskollen.se och fick svaret 4,95mb/sekund. Det är helt okej tycker jag!

Riktigt smidigt också när man är ute och reser.

Och det kostar INGENTING extra.

Kan även tillägga att jag tankat cirka 2 gig på 3-4 veckor med datorn nu och senast igår satt jag och bläddrade igenom kanal 5 med deras "play funktion".

mvh


07 Mar 2010, 13:50
Profile WWW

Joined: 25 May 2008, 20:29
Posts: 214
Post 
har använt ice.net tidigare men gick över till telia, bättre mottagning, bättre support!

Still Rockin´ Still Dreamin´

http://www.myspace.com/disallowedrocks


08 Mar 2010, 22:05
Profile

Joined: 22 Jul 2008, 12:18
Posts: 1115
Location:
Post 
löjligt att säga vilket/vilka som är bäst. Det beror ju helt och hållet på vart i landet du bor, finns det 2G, 3G täckning eller turbo 3G täckning, Hur många km till närmsta mast osv osv.
Att säga att just en viss op suger bara för att den personen inte har täckning just på sin plats är bara löjligt. Välj din operatör efter plats där du bor. Sedan- vad är det värt att ha bra pris eller bra ktj för om det ändå finns dålig täckning på platsen?
Så, klart. Stäng tråden[^]
Egen erfarenhet- jobbar själv hos en av nämnda operatörer.


15 Mar 2010, 12:07
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 13 Nov 2002, 13:22
Posts: 1148
Location:
Post 
personligen tycker jag att man kan skrota det mobila bredbanden.[:D]
hehe skämt å sido... har man inget behov av att just vara mobil så är väll det e tt bra alternativ

men inget slår fast internet typ adsl eller liknande på hastighet eller uptime


15 Mar 2010, 12:49
Profile ICQ WWW

Joined: 22 Jul 2008, 12:18
Posts: 1115
Location:
Post 
iggle wrote:

personligen tycker jag att man kan skrota det mobila bredbanden.[:D]
hehe skämt å sido... har man inget behov av att just vara mobil så är väll det e tt bra alternativ

men inget slår fast internet typ adsl eller liknande på hastighet eller uptime


läs det där igen om fem år [:D]


15 Mar 2010, 12:52
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post 
iggle wrote:

personligen tycker jag att man kan skrota det mobila bredbanden.[:D]
hehe skämt å sido... har man inget behov av att just vara mobil så är väll det e tt bra alternativ

<font color="blue"><b>men inget slår fast internet typ adsl eller liknande på hastighet eller uptime</b></font id="blue">


Problemet är ju att det inte dras några ledningar till perifera områden längre. Det innebär att varken ADSL eller fiber är ngn option i många sommarstugor tex. Då är det bara mobilt som gäller.

I mitt fall funkade endast Ice.net för ett par år sedan. Nu har dock Telia satt upp en mast i närheten och då blev det ju att gå över till Telia. Billigare och snabbare blev det, men så länge det bara var Ice som lyckades täcka området i fråga så fanns det ju liksom inte så mycket annat att välja på[:)]

-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


15 Mar 2010, 12:56
Profile WWW

Joined: 03 Jan 2008, 02:19
Posts: 833
Location:
Post 
Själv kör jag icenet, och har gjort så i omgångar. (Kör linux för övrigt, inget problem varken med dongle eller router, funkar fint). Går det snabbt? Svar nej... är det billigt?? svar nej.. är det cap'at?? svar ja!

Jag kör skiten av den enkla anledningen att det är det ENDA som funkar hemma hos mig.. Visst alla glada mobilt-bredband operatörer visar full 3G täckning här, men verkligheten håller INTE med. Har testat alla de stora näten och det funkar med 1 pinnes täckning och bedrövlig hastighet. Det svaret man får från teleoperatörerna är: "nämen vad konstigt!", men det enda som är konstigt enligt mig är att deras kartor fortsätter visa full täckning för att lura till sig nya kunder.

Det lustiga i min situation är att jag har samma "möjlighet" till "bredband" som motsvarande teknikfientlig lapp ute i den eländingaste ödemarken, detta trots att jag bor i Sundsvall som knappast kan räknas som glesbyggd! Bahh, hata mobilt "bredband"!

/Peder

Signature deleted due to offensive remarks


15 Mar 2010, 13:05
Profile ICQ WWW

Joined: 13 Nov 2002, 13:22
Posts: 1148
Location:
Post 
kan vi göra
för på iallafall 5 år har det inte hänt så mkt hehe :)
mer än att där e massa fler operatörer som lovar en massa.

min poäng var att om man har behovet av internet där det inte finns adls så fine... men jag tycker det e ytterst dumt att ersätta det mot adsl om det finns [:)]
Finns de som av någon anledning tror att 3g piskar adsl eller annan fast uppkoppling [:I]

danielj wrote:

iggle wrote:

personligen tycker jag att man kan skrota det mobila bredbanden.[:D]
hehe skämt å sido... har man inget behov av att just vara mobil så är väll det e tt bra alternativ

men inget slår fast internet typ adsl eller liknande på hastighet eller uptime


läs det där igen om fem år [:D]


15 Mar 2010, 13:45
Profile ICQ WWW

Joined: 22 Jul 2008, 12:18
Posts: 1115
Location:
Post 
iggle wrote:

kan vi göra
för på iallafall 5 år har det inte hänt så mkt hehe :)
mer än att där e massa fler operatörer som lovar en massa.

min poäng var att om man har behovet av internet där det inte finns adls så fine... men jag tycker det e ytterst dumt att ersätta det mot adsl om det finns [:)]
Finns de som av någon anledning tror att 3g piskar adsl eller annan fast uppkoppling [:I]

danielj wrote:

iggle wrote:

personligen tycker jag att man kan skrota det mobila bredbanden.[:D]
hehe skämt å sido... har man inget behov av att just vara mobil så är väll det e tt bra alternativ

men inget slår fast internet typ adsl eller liknande på hastighet eller uptime


läs det där igen om fem år [:D]



allting går mot trådlöst, varesig vi "vill inte inte"
Det är liksom det trenden går mot. 4G nätet som såklart inte kommer vara den sista dataöverföringstekniken byggs just nu as we speak och kommer leverera upp till 400 mbit/s och det är alltså inte till fiberfolket utan till alla. Mindre trådbundet är väl ska väl vara framtiden. Det gäller ju inte bara internetleverantörerna.


15 Mar 2010, 14:05
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 15 Jan 2008, 22:13
Posts: 1860
Location: skaraborg
Post 
tack nu är jag ännu oklokare [:D] [;)]

fan jag måste komma till skott [xx(]

<b>/ralvejd</b>
<i>Generalist, kan inget om allt"]


http://www.ralvejd.se/


15 Mar 2010, 19:01
Profile

Joined: 22 Jul 2008, 12:18
Posts: 1115
Location:
Post 
ralvejd wrote:

tack nu är jag ännu oklokare [:D] [;)]

fan jag måste komma till skott [xx(]

<b>/ralvejd</b>
<i>Generalist, kan inget om allt"]


http://www.ralvejd.se/

ring runt till de olika operatörerna och fråga dom hur långt det är till närmsta mast från adressen du kommer finnas mest på.. och sitt inte i en bunker och surfa[:)]


15 Mar 2010, 23:13
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 15 Jan 2008, 22:13
Posts: 1860
Location: skaraborg
Post 
danielj wrote:

ralvejd wrote:

tack nu är jag ännu oklokare [:D] [;)]

fan jag måste komma till skott [xx(]

<b>/ralvejd</b>
<i>Generalist, kan inget om allt"]


http://www.ralvejd.se/

ring runt till de olika operatörerna och fråga dom hur långt det är till närmsta mast från adressen du kommer finnas mest på.. och sitt inte i en bunker och surfa[:)]


finns det inga antenner man kan sladd ansluta till modemen??
bunker känns nämligen väldigt troligt en stor del av tiden

<b>/ralvejd</b>
<i>Generalist, kan inget om allt"]


http://www.ralvejd.se/


15 Mar 2010, 23:22
Profile
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post 
ralvejd wrote:

danielj wrote:

ralvejd wrote:

tack nu är jag ännu oklokare [:D] [;)]

fan jag måste komma till skott [xx(]

<b>/ralvejd</b>
<i>Generalist, kan inget om allt"]


http://www.ralvejd.se/

ring runt till de olika operatörerna och fråga dom hur långt det är till närmsta mast från adressen du kommer finnas mest på.. och sitt inte i en bunker och surfa[:)]


finns det inga antenner man kan sladd ansluta till modemen??
bunker känns nämligen väldigt troligt en stor del av tiden

<b>/ralvejd</b>
<i>Generalist, kan inget om allt"]


http://www.ralvejd.se/


du kan ansluta USB-modmet till en USB-skarvsladd. Då kan du ju hänga upp antennen högre/närmare fönstret

-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


16 Mar 2010, 07:05
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 34 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.