| Author |
Message |
|
ralvejd
Joined: 15 Jan 2008, 22:13 Posts: 1860 Location: skaraborg
|
 Mobilt bredband vad välja ? [VALT Telia]
alåha Jag har ledsnat på trådbunden telefoni och internet, tänkte därför skippa både telefon och adsl. Mobiltelefon är ju det enda jag ringer ifrån numera, eller det har nog vart så i nästan 20år[:I] Tror trådtelefonräkningen ligger på nån tia [:0] + en jävla massa hundra i fasta avgifter[xx(] Mobiltbredband, men men men[?] hur många GB bör man minst räkna med: 5, 10, 20 eller ???? * surfande (mest YT, Bojen, glo på blocket & tradella, leta ritningar, bankärende [inget film & musik nedladdande]) * uppdateringar programvaror, av 3 linux burkar (microsoft free area[:)]) * mail ------------------- summa [?]GB Tips på bra leverantörer montages även tacksamt mvh nollkoll surfboll <b>/ralvejd</b> <i>Generalist, kan inget om allt"] http://www.ralvejd.se/
|
| 23 Feb 2010, 01:05 |
|
 |
|
Haraldrig
Joined: 28 Apr 2008, 22:30 Posts: 8608 Location:
|
Telia är askassa i min erfarenhet. Det är det enda jag kan "tipsa" om. http://www.guitarshowsouth.se
|
| 23 Feb 2010, 01:28 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
Själv har jag Telia, Tele 2 och Ice.net som mobilt bredband. Teliaoch Tele2 är lika bra betr funktion och täckning men Telia har bättre support . Ice.net är bra om du är långt ute i skogen (bättre räckvidd) Dessutom roamar du utan extra kostnad i Norge och Danmark (gamla NMT-nätet) När det gäller fast bredband är Telia allra bäst och stabilast IMO. Jag har iofs alltid haft Telia, men dottern har haft Bredbandsbolag och Comviq så jag har sett på nära håll att de har betydligt mer driftstörningar än Telia Så mitt tips blir Telia! (mobilt eller fast) Tänk hur olika det kan vara[:)] -----------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 23 Feb 2010, 07:00 |
|
 |
|
Haraldrig
Joined: 28 Apr 2008, 22:30 Posts: 8608 Location:
|
Joshunznera wrote: Själv har jag Telia, Tele 2 och Ice.net som mobilt bredband. Teliaoch Tele2 är lika bra betr funktion och täckning men Telia har bättre support . Ice.net är bra om du är långt ute i skogen (bättre räckvidd) Dessutom roamar du utan extra kostnad i Norge och Danmark (gamla NMT-nätet) När det gäller fast bredband är Telia allra bäst och stabilast IMO. Jag har iofs alltid haft Telia, men dottern har haft Bredbandsbolag och Comviq så jag har sett på nära håll att de har betydligt mer driftstörningar än Telia Så mitt tips blir Telia! (mobilt eller fast) Tänk hur olika det kan vara[:)] -----------------  The beat goes on and I´m so wrong Här nere suger Telia fett. Både telefonen och datorn faktiskt. Telias mobila 3G är oftast Felia Seg-G här nere. De har väl som alla andra inte förstått att 15% av landets befolkning bor i Skåne[:)] http://www.guitarshowsouth.se
|
| 23 Feb 2010, 09:39 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Haraldrig wrote: Här nere suger Telia fett. Både telefonen och datorn faktiskt. Telias mobila 3G är oftast Felia Seg-G här nere. <font color="red">De har väl som alla andra inte förstått att 15% av landets befolkning bor i Skåne</font id="red">[:)] http://www.guitarshowsouth.seDen ekvationen går inte ihop för mig! Hur kan 1,2 Miljoner innevånare bli 15% av Sveriges befolkning? Har jag missat nåt? Eller försöker ni skåningar erövra land??? [}:)][;)] <hr noshade size="1">  <font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2"> Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">
|
| 23 Feb 2010, 10:26 |
|
 |
|
Mary Goore
Joined: 09 May 2006, 10:30 Posts: 462 Location:
|
FenderBender wrote: Haraldrig wrote: Här nere suger Telia fett. Både telefonen och datorn faktiskt. Telias mobila 3G är oftast Felia Seg-G här nere. <font color="red">De har väl som alla andra inte förstått att 15% av landets befolkning bor i Skåne</font id="red">[:)] http://www.guitarshowsouth.seDen ekvationen går inte ihop för mig! Hur kan 1,2 Miljoner innevånare bli 15% av Sveriges befolkning? Har jag missat nåt? Eller försöker ni skåningar erövra land??? [}:)][;)] <hr noshade size="1">  <font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2"> Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2"> 1,2 delat med 15 = 0,08 x 100 = 8 1,2 delat med 12,9 = 0,093 x 100 = 9,3 Vilket borde innebära ca 13% men annars funkar Telia väldigt bra här i Södra Dalarna [:)] http://www.k-out.serelicstrata [AT] telia.com Letar efter mickar-kropp-stall till en JVstrata typ57'.
|
| 23 Feb 2010, 11:15 |
|
 |
|
ChronicTown
Joined: 31 Oct 2004, 23:23 Posts: 4429 Location:
|
Joshunznera wrote: Så mitt tips blir Telia! (mobilt eller fast)
Tänk hur olika det kan vara[:)]
Det är väl som vanligt, att de flesta saker (särskilt de som på något sätt är statligt ägda eller styrda) fungerar lite sämre för Haraldrig än för de flesta andra: http://www.kvalitetsindex.se/index.php? ... iew&id=168- "Telia har en fortsatt stark position på alla marknader i Sverige vad gäller kundnöjdhet" - "Inom bredband/internetuppkoppling får Bredbandsbolaget och Telia bäst betyg av kunderna" - "Boxer och Telia i toppen vad gäller digital TV" - "Telia och Bredbandsbolaget får högst betyg av privatkunderna vad gäller bredband/internet" - "Telia får högst kundnöjdhet av privatkunderna vad gäller mobilt bredband tätt följt av 3"
|
| 23 Feb 2010, 11:54 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Mer <b>Telia</b> åt folket! [:)] <hr noshade size="1">  <font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2"> Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">
|
| 23 Feb 2010, 12:16 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
Haraldrig wrote: Joshunznera wrote: Själv har jag Telia, Tele 2 och Ice.net som mobilt bredband. Teliaoch Tele2 är lika bra betr funktion och täckning men Telia har bättre support . Ice.net är bra om du är långt ute i skogen (bättre räckvidd) Dessutom roamar du utan extra kostnad i Norge och Danmark (gamla NMT-nätet) När det gäller fast bredband är Telia allra bäst och stabilast IMO. Jag har iofs alltid haft Telia, men dottern har haft Bredbandsbolag och Comviq så jag har sett på nära håll att de har betydligt mer driftstörningar än Telia Så mitt tips blir Telia! (mobilt eller fast) Tänk hur olika det kan vara[:)] -----------------  The beat goes on and I´m so wrong Här nere suger Telia fett. Både telefonen och datorn faktiskt. Telias mobila 3G är oftast Felia Seg-G här nere. De har väl som alla andra inte förstått att 15% av landets befolkning bor i Skåne[:)] http://www.guitarshowsouth.sejorå, det har dom förstått och därför får ni bara 15% av prestandan[;)] -----------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 23 Feb 2010, 13:27 |
|
 |
|
disktant
Joined: 09 Jan 2006, 18:48 Posts: 364 Location:
|
vart bor du ? Jag har 3 bredband som backup och på semestern har toppat 3.5Mbit/s som snabbast utomhus i Stockholm i min lägenhet kommer jag upp i 0.47 Mbit/s mitt modem skall väll klara upp till 7.2Mbit/s har jag för mig Vet inte hur dom nya och snabbare modemen funkar men mitt råd är att inte köra mobilt bredband Edit: Finns det ens drivisar till modemen för linux ? [url="http://www.diskant.se"]  [/url]
|
| 23 Feb 2010, 21:32 |
|
 |
|
ralvejd
Joined: 15 Jan 2008, 22:13 Posts: 1860 Location: skaraborg
|
norcomp wrote: <font color="red"><b>vart bor du ? </b></font id="red"> Jag har 3 bredband som backup och på semestern har toppat 3.5Mbit/s som snabbast utomhus i Stockholm i min lägenhet kommer jag upp i 0.47 Mbit/s mitt modem skall väll klara upp till 7.2Mbit/s har jag för mig Vet inte hur dom nya och snabbare modemen funkar men mitt råd är att inte köra mobilt bredband Edit: <font color="red"><b>Finns det ens drivisar till modemen för linux ? </b></font id="red"> [url="http://www.diskant.se"]  [/url] på <font color="red"><b>A</b></font id="red"> svarar jag 35 mil från fjollträsk på <font color="red"><b>B</b></font id="red"> svarar jag allt finns om man kan, om jag kan vet i fan!? <b>edit:</b> fann lite info http://wiki.linuxportalen.se/index.php/3G<b>/ralvejd</b> <i>Generalist, kan inget om allt"] http://www.ralvejd.se/
|
| 24 Feb 2010, 00:08 |
|
 |
|
ralvejd
Joined: 15 Jan 2008, 22:13 Posts: 1860 Location: skaraborg
|
Någon som har har koll på hur många GB man behöver? <b>/ralvejd</b> <i>Generalist, kan inget om allt"] http://www.ralvejd.se/
|
| 24 Feb 2010, 00:11 |
|
 |
|
Mary Goore
Joined: 09 May 2006, 10:30 Posts: 462 Location:
|
Jag skulle i varje fall prova Telia där du kan få en testperiod på 30 dagar och då hinner du se hur täckningen är hos dig och om du tycker att hastigheten räcker till. https://www.tewss.telia.se/privat/produkter_tjanster/mobilt-bredband/abonnemangDär skulle jag välja abbonemanget "På gång" och köra med AVG's antivirus som är gratis (2Mb hastighet och 5Gb nerladdning) Om inte det skulle räcka så är det bara att gå upp till nästa nivå "Fri" (6Mb Hastighet och 10Gb nerladdning) och där har du även Telia Säker Surf med i abbonemanget. http://www.k-out.serelicstrata [AT] telia.com Letar efter mickar-kropp-stall till en JVstrata typ57'.
|
| 24 Feb 2010, 08:39 |
|
 |
|
Igge
Joined: 20 Aug 2008, 22:50 Posts: 119 Location:
|
Har kört 3 mobilt bredband i 5 år, har farit omkring i buskarna på olika uppdrag. Har som sämst fått 0,4 Mbit på rena vischan och som bäst 4 Mbit i Uddevalla och Trollhättan, till datorn. Från min dator kommer jag aldrig över 0,4. Det är den stora proppen, då jag ofta kommunicerar med servrar med rätt tunga registrigngar, uppladdningar och dylikt. Fast bredband funkar tusen ggr bättre.
Täckningen på det mobila bredbandet har varit helt ok, sällan jag inte fått någon kontakt, trots skumma lokaliteter. Hemma har jag dock, ironiskt nog, ingen täckning alls. Rör jag 50 meter funkar det.......och inga störningkällor hemma heller förutom falskspel på gitarr.
I can stand brute force, but brute reason is quite unbearable. There is something unfair about its use. It is hitting below the intellect.
Oscar Wilde
|
| 24 Feb 2010, 16:08 |
|
 |
|
ralvejd
Joined: 15 Jan 2008, 22:13 Posts: 1860 Location: skaraborg
|
Igge wrote: Har kört 3 mobilt bredband i 5 år, har farit omkring i buskarna på olika uppdrag. Har som sämst fått 0,4 Mbit på rena vischan och som bäst 4 Mbit i Uddevalla och Trollhättan, till datorn. Från min dator kommer jag aldrig över 0,4. Det är den stora proppen, då jag ofta kommunicerar med servrar med rätt tunga registrigngar, uppladdningar och dylikt. Fast bredband funkar tusen ggr bättre.
Täckningen på det mobila bredbandet har varit helt ok, sällan jag inte fått någon kontakt, trots skumma lokaliteter. Hemma har jag dock, ironiskt nog, ingen täckning alls. Rör jag 50 meter funkar det.......<font color="red"><b>och inga störningkällor hemma heller förutom falskspel på gitarr.</b></font id="red">
I can stand brute force, but brute reason is quite unbearable. There is something unfair about its use. It is hitting below the intellect.
Oscar Wilde
jaha då lär det inte funka hemma hos mig heller [:0] <b>/ralvejd</b> <i>Generalist, kan inget om allt"] http://www.ralvejd.se/
|
| 24 Feb 2010, 19:22 |
|
 |
|
Ballz
Joined: 28 Dec 2007, 10:24 Posts: 1478
|
OBS: den enda leverantör som INTE stryper hastigheten vid X GB/månad är Telenor!
Alla andra har trafikbegränsningar (som man talar tyst om), värst är nog Telia som sänker till 64kbit om du överskrider x GB (snabbt gjort). Sen får du köpa extra kapacitet, och det blir dyrt.
Ett tips bara. /R
|
| 26 Feb 2010, 01:07 |
|
 |
|
iggle
Joined: 13 Nov 2002, 13:22 Posts: 1148 Location:
|
bor ni i samma hus som jag? haha grannen är i full gång å vevar på sin acke... Man skulle knackat på å stämt den till honom ralvejd wrote: Igge wrote: Har kört 3 mobilt bredband i 5 år, har farit omkring i buskarna på olika uppdrag. Har som sämst fått 0,4 Mbit på rena vischan och som bäst 4 Mbit i Uddevalla och Trollhättan, till datorn. Från min dator kommer jag aldrig över 0,4. Det är den stora proppen, då jag ofta kommunicerar med servrar med rätt tunga registrigngar, uppladdningar och dylikt. Fast bredband funkar tusen ggr bättre.
Täckningen på det mobila bredbandet har varit helt ok, sällan jag inte fått någon kontakt, trots skumma lokaliteter. Hemma har jag dock, ironiskt nog, ingen täckning alls. Rör jag 50 meter funkar det.......<font color="red"><b>och inga störningkällor hemma heller förutom falskspel på gitarr.</b></font id="red">
I can stand brute force, but brute reason is quite unbearable. There is something unfair about its use. It is hitting below the intellect.
Oscar Wilde
jaha då lär det inte funka hemma hos mig heller [:0] <b>/ralvejd</b> <i>Generalist, kan inget om allt"] http://www.ralvejd.se/
|
| 07 Mar 2010, 01:43 |
|
 |
|
christian-h
Joined: 22 Sep 2009, 21:37 Posts: 1477
|
Själv har jag en iphone 3gs och en macbook pro 13,3.
Iphone har då en smidig grej som heter "internetdelning", när man aktiverar det så hittar datorn direkt iphonens internet. Fruktansvärt smidigt och fungerar riktigt bra och jag kör telia med 5 gigs surf i månaden.
Har precis flyttat, annars är det fast bredband som gäller, men det kommer först på fredag.
Gjorde precis testet hos bredbandskollen.se och fick svaret 4,95mb/sekund. Det är helt okej tycker jag!
Riktigt smidigt också när man är ute och reser.
Och det kostar INGENTING extra.
Kan även tillägga att jag tankat cirka 2 gig på 3-4 veckor med datorn nu och senast igår satt jag och bläddrade igenom kanal 5 med deras "play funktion".
mvh
|
| 07 Mar 2010, 13:50 |
|
 |
|
danne81
Joined: 25 May 2008, 20:29 Posts: 214
|
har använt ice.net tidigare men gick över till telia, bättre mottagning, bättre support! Still Rockin´ Still Dreamin´ http://www.myspace.com/disallowedrocks
|
| 08 Mar 2010, 22:05 |
|
 |
|
danielj
Joined: 22 Jul 2008, 12:18 Posts: 1115 Location:
|
löjligt att säga vilket/vilka som är bäst. Det beror ju helt och hållet på vart i landet du bor, finns det 2G, 3G täckning eller turbo 3G täckning, Hur många km till närmsta mast osv osv. Att säga att just en viss op suger bara för att den personen inte har täckning just på sin plats är bara löjligt. Välj din operatör efter plats där du bor. Sedan- vad är det värt att ha bra pris eller bra ktj för om det ändå finns dålig täckning på platsen? Så, klart. Stäng tråden[^] Egen erfarenhet- jobbar själv hos en av nämnda operatörer.
|
| 15 Mar 2010, 12:07 |
|
 |
|
iggle
Joined: 13 Nov 2002, 13:22 Posts: 1148 Location:
|
personligen tycker jag att man kan skrota det mobila bredbanden.[:D] hehe skämt å sido... har man inget behov av att just vara mobil så är väll det e tt bra alternativ
men inget slår fast internet typ adsl eller liknande på hastighet eller uptime
|
| 15 Mar 2010, 12:49 |
|
 |
|
danielj
Joined: 22 Jul 2008, 12:18 Posts: 1115 Location:
|
iggle wrote: personligen tycker jag att man kan skrota det mobila bredbanden.[:D] hehe skämt å sido... har man inget behov av att just vara mobil så är väll det e tt bra alternativ
men inget slår fast internet typ adsl eller liknande på hastighet eller uptime
läs det där igen om fem år [:D]
|
| 15 Mar 2010, 12:52 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
iggle wrote: personligen tycker jag att man kan skrota det mobila bredbanden.[:D] hehe skämt å sido... har man inget behov av att just vara mobil så är väll det e tt bra alternativ
<font color="blue"><b>men inget slår fast internet typ adsl eller liknande på hastighet eller uptime</b></font id="blue">
Problemet är ju att det inte dras några ledningar till perifera områden längre. Det innebär att varken ADSL eller fiber är ngn option i många sommarstugor tex. Då är det bara mobilt som gäller. I mitt fall funkade endast Ice.net för ett par år sedan. Nu har dock Telia satt upp en mast i närheten och då blev det ju att gå över till Telia. Billigare och snabbare blev det, men så länge det bara var Ice som lyckades täcka området i fråga så fanns det ju liksom inte så mycket annat att välja på[:)] -----------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 15 Mar 2010, 12:56 |
|
 |
|
linusberg
Joined: 03 Jan 2008, 02:19 Posts: 833 Location:
|
Själv kör jag icenet, och har gjort så i omgångar. (Kör linux för övrigt, inget problem varken med dongle eller router, funkar fint). Går det snabbt? Svar nej... är det billigt?? svar nej.. är det cap'at?? svar ja!
Jag kör skiten av den enkla anledningen att det är det ENDA som funkar hemma hos mig.. Visst alla glada mobilt-bredband operatörer visar full 3G täckning här, men verkligheten håller INTE med. Har testat alla de stora näten och det funkar med 1 pinnes täckning och bedrövlig hastighet. Det svaret man får från teleoperatörerna är: "nämen vad konstigt!", men det enda som är konstigt enligt mig är att deras kartor fortsätter visa full täckning för att lura till sig nya kunder.
Det lustiga i min situation är att jag har samma "möjlighet" till "bredband" som motsvarande teknikfientlig lapp ute i den eländingaste ödemarken, detta trots att jag bor i Sundsvall som knappast kan räknas som glesbyggd! Bahh, hata mobilt "bredband"!
/Peder
Signature deleted due to offensive remarks
|
| 15 Mar 2010, 13:05 |
|
 |
|
iggle
Joined: 13 Nov 2002, 13:22 Posts: 1148 Location:
|
kan vi göra för på iallafall 5 år har det inte hänt så mkt hehe  mer än att där e massa fler operatörer som lovar en massa. min poäng var att om man har behovet av internet där det inte finns adls så fine... men jag tycker det e ytterst dumt att ersätta det mot adsl om det finns [:)] Finns de som av någon anledning tror att 3g piskar adsl eller annan fast uppkoppling [:I] danielj wrote: iggle wrote: personligen tycker jag att man kan skrota det mobila bredbanden.[:D] hehe skämt å sido... har man inget behov av att just vara mobil så är väll det e tt bra alternativ
men inget slår fast internet typ adsl eller liknande på hastighet eller uptime
läs det där igen om fem år [:D]
|
| 15 Mar 2010, 13:45 |
|
 |
|
danielj
Joined: 22 Jul 2008, 12:18 Posts: 1115 Location:
|
iggle wrote: kan vi göra för på iallafall 5 år har det inte hänt så mkt hehe  mer än att där e massa fler operatörer som lovar en massa. min poäng var att om man har behovet av internet där det inte finns adls så fine... men jag tycker det e ytterst dumt att ersätta det mot adsl om det finns [:)] Finns de som av någon anledning tror att 3g piskar adsl eller annan fast uppkoppling [:I] danielj wrote: iggle wrote: personligen tycker jag att man kan skrota det mobila bredbanden.[:D] hehe skämt å sido... har man inget behov av att just vara mobil så är väll det e tt bra alternativ
men inget slår fast internet typ adsl eller liknande på hastighet eller uptime
läs det där igen om fem år [:D] allting går mot trådlöst, varesig vi "vill inte inte" Det är liksom det trenden går mot. 4G nätet som såklart inte kommer vara den sista dataöverföringstekniken byggs just nu as we speak och kommer leverera upp till 400 mbit/s och det är alltså inte till fiberfolket utan till alla. Mindre trådbundet är väl ska väl vara framtiden. Det gäller ju inte bara internetleverantörerna.
|
| 15 Mar 2010, 14:05 |
|
 |
|
ralvejd
Joined: 15 Jan 2008, 22:13 Posts: 1860 Location: skaraborg
|
tack nu är jag ännu oklokare [:D] [;)] fan jag måste komma till skott [xx(] <b>/ralvejd</b> <i>Generalist, kan inget om allt"] http://www.ralvejd.se/
|
| 15 Mar 2010, 19:01 |
|
 |
|
danielj
Joined: 22 Jul 2008, 12:18 Posts: 1115 Location:
|
ralvejd wrote: tack nu är jag ännu oklokare [:D] [;)] fan jag måste komma till skott [xx(] <b>/ralvejd</b> <i>Generalist, kan inget om allt"] http://www.ralvejd.se/ring runt till de olika operatörerna och fråga dom hur långt det är till närmsta mast från adressen du kommer finnas mest på.. och sitt inte i en bunker och surfa[:)]
|
| 15 Mar 2010, 23:13 |
|
 |
|
ralvejd
Joined: 15 Jan 2008, 22:13 Posts: 1860 Location: skaraborg
|
danielj wrote: ralvejd wrote: tack nu är jag ännu oklokare [:D] [;)] fan jag måste komma till skott [xx(] <b>/ralvejd</b> <i>Generalist, kan inget om allt"] http://www.ralvejd.se/ring runt till de olika operatörerna och fråga dom hur långt det är till närmsta mast från adressen du kommer finnas mest på.. och sitt inte i en bunker och surfa[:)] finns det inga antenner man kan sladd ansluta till modemen?? bunker känns nämligen väldigt troligt en stor del av tiden <b>/ralvejd</b> <i>Generalist, kan inget om allt"] http://www.ralvejd.se/
|
| 15 Mar 2010, 23:22 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
ralvejd wrote: danielj wrote: ralvejd wrote: tack nu är jag ännu oklokare [:D] [;)] fan jag måste komma till skott [xx(] <b>/ralvejd</b> <i>Generalist, kan inget om allt"] http://www.ralvejd.se/ring runt till de olika operatörerna och fråga dom hur långt det är till närmsta mast från adressen du kommer finnas mest på.. och sitt inte i en bunker och surfa[:)] finns det inga antenner man kan sladd ansluta till modemen?? bunker känns nämligen väldigt troligt en stor del av tiden <b>/ralvejd</b> <i>Generalist, kan inget om allt"] http://www.ralvejd.se/du kan ansluta USB-modmet till en USB-skarvsladd. Då kan du ju hänga upp antennen högre/närmare fönstret -----------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 16 Mar 2010, 07:05 |
|
|