Burner wrote:
Gillar jobbet som fan så här långt, nu har jag inte slitit ihjäl mig förvisso första 3 veckorna utan egentligen bara varit på riktiga uppdrag 2 dagar[:I]
Visst var det kallt därute igår, men hade & göra så man håller sig varm.
Klart, sitta i snön och koppla in är väl ingen höjdare men va fan.. hellre frisk luft än som sista 6 åren gått inne på samma ställe & lukta på sur mjölk[:D]
<font size="1">
// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //
http://www.myspace.com/attitudemusicalproject</font id="size1">
kommer speciellt ihåg ett av mina uppdrag; jag skulle upp till Särna och fixa ett växeltrafikljus på en lång enkelfilig vär över den uppdämda Dalälven. Problemet var att det var februari och -35 grader
Fick låna chefens bil (En MAzda RX-4 som gick som faan) eftersom det var så långt och jag inte behövde ngn servicebil.
När jag väl kom fram till Särna hittade jag raskt felet i kontrollskåpet, det var en Triac som hade lämnat in. På den tiden (sent 70-tal)var det inte så mycket modulbyten, utan det blev till att löda in en ny Triac (utomhus). De som har försökt löda i minus 35 vet hur lätt det kan vara. JAg fick värma lödspetsen i armhålan på mign skinnjacka, sedan attack på ben 1. Värma igen osv tills jag hade lött bort triacen och fått dit den nya. Den gången fick ordet kallödning en helt ny innebörd[:D]
Sov över i Mora hotel på kvällen, men det är en helt annan historia[;)]
-----------------

The beat goes on and I´m so wrong