Såg och hörde Pugh på hamburger Börs i Fredags.
För att inte totalsåga honom med sprängmedel, fruset gift och finskt bly så coolade jag ner mig ett par dagar innan jag satte mig ner för att beklaga mig.
Känner att tiden har erroderat större delen av min besvikelse och ilska.
Vad har hänt med karln?
Jodå han har alltid lindansat sig fram och varit smålarvig. För det mesta på ett lite charmigt sätt.
Jag har sett honom live närmare ett 10 tal gånger, ibland med ett bra band och ibland har han stått för plinkandet själv.
Kvaliteten har sviktat men han har alltid hållit sig innom ramarna. Tills i fredags!
Buskis!! Det var tammefan buskis. ostämt, otajt, ostämt igen och massor av felspelningar[xx(][xx(][xx(].
Om ni kan visualisera er en lokal tributeband tävling på en ungdomsgård i mitten av sjuttiotalet där en trio glada klass kompisar från högstadiet i Hackebacke skogen,på elektrisk ståbas, gitarr och trummor kör Pugh låtar i två timmar.
Inkl trumsolo där trummisen utför det häpnadsväckande tricket att spela lite på basen med pinnarna. Så där lite charmigt improviserande. Bassisten håller fram basen och pekar på sargen och det tar några sekunder innan trummisen fattar, men när han äntligen gör det så ger de både skenet av att det klippeti kloppande ljudet är bland det mest groovy de någonsin hört![:)] Därtill förlängs varje låt med ett ca 8 minuter långt två ackords komp/jamsolo utfört av en självutnämnd gitarr virrituås som när han äntligen har spelat sig lite varm kombinerera ackordsolona med lidelsefulla ensträngsragor![xx(][xx(]
Tippar han som han spelar så blir det max sju rätt inkl halvgarderingar. Fattar ni busiksen när karln sedan spricker upp i ett nöjt leende för att han just uppfunnit en helt ny och egen tonart.[^]
Efter en dryg timma så åker dessutom munspelet upp ur fickan som han sedan omväxlade profylaxar och hyperventilerar i.[V]
Sedan plockade han in en av sina nya låtar...... En hette om jag inte minns fel Kärlek,lust,hunger och törst, i refrängen fyller han på något i stil med " alla är viktiga men ingen är störst"! Häpp![:)]
Det satt liksom knorr på griseriet
395 kr inkl varmrätt (Smördegsinbakad Tournedos med potatis grattäng) är normalt sett inget att bråka om men i det här fallet var det 200 för mycket.[V]
Jag har sökt efter förmildrande omständigheter. Har han ryckt in med kort varsel och inte hunnit repa? Var han tok nervös?
Det enda som jag kommer på som håller är att han har tappat det!
Totalt.
Skall jag någonsin överväga att en masa mitt feta i hans riktnig så skall han ha ett bra band med sig och jag vill höra låvord från någon jag respekterar.
Slutligen. Såg Jerry Williams på Tyrol dagen innan![:p]Även om det inte på något vis är min hemma plan rent musikaliskt så funkar det det verkligen när JW gör show av det.
4av5 bojar.
Bra band!! Janne Oldaeus! Blås, tre i kören inkl Matte Lagerwall(Boppers) Proffsigt, festligt och generöst.[:p]
http://www.pugh.nu/video_lusthunger.phpBifogar ett litet smak prov. de var inte ens nära det här i fredags.!!
Bo-Conny Skruvlin