|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Pata
|
 Vad heter TV-serien?
Hej.
Nu skall jag ställa en knepig fråga!
Jag såg en gång en TV-serie med ett fantastiskt ledmotiv. Jag är nästan säker på att den var engelsk. Den gick på TV runt 1980, eller möjligen några år senare.
Jag har för mig att den handlade om några engelska (skol?)-ungdomar i 15-20 årsåldern. En av rollfigurerna tror jag hette "Lipton". (Ev kan "Lipton" vara en del av namnet på serien.) Denne Lipton har jag för mig var ganska nördig, klädd i nån kavaj eller skoluniform...
Är det någon som kan ha en aning om vad jag tänker på för TV-serie?
/patrik
"Hang on to your eccentricities, because they will give you a style."
|
| 19 Sep 2008, 22:20 |
|
 |
|
danix
Joined: 20 May 2003, 23:28 Posts: 2794 Location: Sollentuna, Stockholm
|
|
| 19 Sep 2008, 22:40 |
|
 |
|
fissmoll
|
Pata wrote: Hej.
Nu skall jag ställa en knepig fråga!
Jag såg en gång en TV-serie med ett fantastiskt ledmotiv. Jag är nästan säker på att den var engelsk. Den gick på TV runt 1980, eller möjligen några år senare.
Jag har för mig att den handlade om några engelska (skol?)-ungdomar i 15-20 årsåldern. En av rollfigurerna tror jag hette "Lipton". (Ev kan "Lipton" vara en del av namnet på serien.) Denne Lipton har jag för mig var ganska nördig, klädd i nån kavaj eller skoluniform...
Är det någon som kan ha en aning om vad jag tänker på för TV-serie?
/patrik
"Hang on to your eccentricities, because they will give you a style."
Jag minns serien... men vad fan hette den...
|
| 19 Sep 2008, 23:07 |
|
 |
|
Pata
|
fissmoll wrote: Jag minns serien... men vad fan hette den... Tänk, tänk!! "Hang on to your eccentricities, because they will give you a style."
|
| 19 Sep 2008, 23:11 |
|
 |
|
fissmoll
|
Pata wrote: fissmoll wrote: Jag minns serien... men vad fan hette den... Tänk, tänk!! "Hang on to your eccentricities, because they will give you a style." Shit, måste varit i början av gymnasiet... Riktigt engelskt, gick typ på torsdagar, 6~7~8 avsnitt??
|
| 19 Sep 2008, 23:25 |
|
 |
|
Pata
|
fissmoll wrote: Pata wrote: Jag minns serien... men vad fan hette den... Tänk, tänk!! "Hang on to your eccentricities, because they will give you a style." Shit, måste varit i början av gymnasiet... Riktigt engelskt, gick typ på torsdagar, 6~7~8 avsnitt?? [/quote] Yepp, det kan stämma. "Hang on to your eccentricities, because they will give you a style."
|
| 19 Sep 2008, 23:36 |
|
 |
|
Pata
|
Nu är det löst! Serien heter "Johnny Jarvis". http://www.youtube.com/watch?v=UcBoAgFI ... re=related"Hang on to your eccentricities, because they will give you a style."
|
| 21 Sep 2008, 11:04 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|