View unanswered posts | View active topics It is currently 06 May 2026, 05:33

Reply to topic  [ 2 posts ] 
billig dator? 
Author Message

Post billig dator?
Iänkte köpa mig en billig laptop. Kommer användas för surf / mail och ett och annat worddokument Jag vet att man får vad man betalar för och hela den diskussionen. Det verkar som det nyligen skett ett skifte i "normalstandard" Plötsligt är kedjornas billigaste datorer dubbelt så kraftfulla och dubbelt så dyra och ingen har sänkt priserna på förra generationen.

Någon som har ett bra tips på kap med tanke på mina låga krav? (vill inte ha begagnat)

08 Sep 2008, 22:48
Profile

Iänkte köpa mig en billig laptop. Kommer användas för surf / mail och ett och annat worddokument Jag vet att man får vad man betalar för och hela den diskussionen. Det verkar som det nyligen skett ett skifte i "normalstandard" Plötsligt är kedjornas billigaste datorer dubbelt så kraftfulla och dubbelt så dyra och ingen har sänkt priserna på förra generationen.

Någon som har ett bra tips på kap med tanke på mina låga krav? (vill inte ha begagnat)

För att få något som håller bra och håller god prestanda så pratar vi minst 8 000 kr i dagens läge. Det verkar vara smärtgränsen innan det blir fullständigt skräp. Den summan kryper sakta neråt hela tiden, men just nu är den runt 8k.

Märkena som har gott rykte och bygger bra datorer är Sony, Lenovo och Apple. Till viss del även Asus, men Asus bygger en hel del skräp också. Så titta efter de märkena, runt 8k, är mitt tips. Och lita inte på forumklyschor som "mina Acer har hållt i 5 år, aldrig haft några problem".

13 Sep 2008, 11:47
Profile
Reply to topic   [ 2 posts ]