View unanswered posts | View active topics It is currently 06 May 2026, 09:51

Reply to topic  [ 12 posts ] 
Varför skriva: "Du har mail"..... 
Author Message

... i en säljes-tråd t.ex??

Det lär väl mottagaren upptäcka utan detta påpekande?

30 Aug 2008, 16:16
Profile ICQ WWW

I tidigare diskussioner har det framkommit att många faktiskt kollar Bojen innan mailen. Eller kanske har nån udda mailadress och inte sin vanliga i profilen...

30 Aug 2008, 16:24
Profile

Man kan väl kanske tänka sig att det hänrör sig från stenåldern då man kanske bara hade en hotmailadress. Och att det liksom t ex inte plingar till eller att man ser på skärmen så fort man fått ett sånt däringa emailhelvete. [:D]

Nu ser man ju det direkt. Då på stenåldern "läs planket"(ja alla vi här på ljudbojen levde ju på stenåldern om man ska tro diskantarna lol):.. var det bäst att berätta att man hade skickat ett mail. Då troligtvis mottagaren kanske kollade mailen en gång i veckan. [:)]

Det var tider det...

Jag kommer ihåg när jag försökte maila runt till mitt förrförrförra band när vi skulle repa. Fast eftersom resten av bandet bara kollade mailen typ två-tre gånger i månaden var det lite lönlöst. [:D]

________________________________________________________________________________________________
<b><font color="green">http://www.ponamerosundown.com - http://www.myspace.com/ponamerosundown</font id="green">

Kommande spelningar:

Snart så... fast först in i studion.

</b>

30 Aug 2008, 16:45
Profile WWW

då planket hade en extremt pinsam kvallite på sin mail tjänst va d bäst att säga till, många många mail som "spårlöst" fösvann.

Image
bobby saves!

30 Aug 2008, 16:56
Profile WWW

I perioder av spam (dvs nästan jämt) händer det att jag inaktiverar min epostadress på ställen som detta. Då kan det vara bra att någon signalerar att mail är på väg så att man inte uppfattas som oartig när man inte svarar omedelbart!

Dessutom ser vi ju ganska ofta "Nej, inget mail har kommit fram" som svar på "Mailat", "Mail i låddan" osv. Uppenbarligen behövs det ibland!

/Bilton
"Arbete främjar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd!" -Martin Luther

30 Aug 2008, 17:29
Profile

jag brukar göra det när jag är riktigt sugen på ett objekt som är till salu - liksom för att visa att "jag var först" och därmed bör ha första tjing, ifall nu säljaren besitter den sortens heder o moral. haha. [:D]

Image

+1

i kombination med

"I tidigare diskussioner har det framkommit att många faktiskt kollar Bojen innan mailen. Eller kanske har nån udda mailadress och inte sin vanliga i profilen... "

30 Aug 2008, 20:37
Profile

jag brukar göra det när jag är riktigt sugen på ett objekt som är till salu - liksom för att visa att "jag var först" och därmed bör ha första tjing, ifall nu säljaren besitter den sortens heder o moral. haha. [:D]

Image

Definitivt, så gör jag med.

30 Aug 2008, 20:48
Profile

Du vet ju aldrig om du var först att maila så säljaren är nog fri att ha sin egen tidsordning. Däremot visar det ju andra intressenter att du redan mailat så säljaren kanske inte får så många fler mail. [:)]

30 Aug 2008, 20:54
Profile

marcusss wrote:

Du vet ju aldrig om du var först att maila så säljaren är nog fri att ha sin egen tidsordning. Däremot visar det ju andra intressenter att du redan mailat så säljaren kanske inte får så många fler mail. [:)]

Precis det som är tanken [:D]

30 Aug 2008, 21:22
Profile
Reply to topic   [ 12 posts ]