View unanswered posts | View active topics It is currently 06 May 2026, 07:04

Reply to topic  [ 10 posts ] 
Teknikens under... 
Author Message

Post Teknikens under...
...kan vara ytterst vilseledande [:0][B)]

http://www.aftonbladet.se/pryl/tv/article2617136.ab

[url="http://www.theboogiecats.com/"]Image[/url]<font color="pink"><i>Nej, indie ska det vara med skräpgitarrer och gnizzeldiskant,
och texter som inte ens Gud fader förstår."]</font id="pink">

08 Jun 2008, 10:55
Profile

Jag har skaffat bredband och ett trådlöst nätverk i sommarstugan!
Nu sitter jag på den nybyggda altanen och slösurfar mellan doppen i det ljumma vattnet![8D]

/Bilton
"Arbete främjar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd!" -Martin Luther

08 Jun 2008, 11:49
Profile

Kan också vara bra!

Jag har skaffat bredband och ett trådlöst nätverk i sommarstugan!
Nu sitter jag på den nybyggda altanen och slösurfar mellan doppen i det ljumma vattnet![8D]

/Bilton
"Arbete främjar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd!" -Martin Luther

Tja...själv bor jag alla dar i ett rött hus med vuita knutar mitt på vischan med hästar och annat bös...endast en och annan bondgård som granne...[8D]

[url="http://www.theboogiecats.com/"]Image[/url]<font color="pink"><i>Nej, indie ska det vara med skräpgitarrer och gnizzeldiskant,

08 Jun 2008, 21:10
Profile

Lyssnar man på försäljare/reklam så får man faaan skylla sig själv ;)

09 Jun 2008, 03:15
Profile ICQ WWW

Lyssnar man på försäljare/reklam så får man faaan skylla sig själv ;)

Tycker jag inte alls...man borde faktiskt kunna lita på en försäljare

09 Jun 2008, 06:19
Profile

Josh D Ztorsion wrote:

Boogiecats wrote:
Tycker jag inte alls...<font color="blue"><b>man borde faktiskt kunna lita på en försäljare</b></font id="blue">

haha, den var kul [:D][:D][:D][8D]

Jag håller faktist med honom, man BORDE kunna lita på en försäljare.
Sedan att allihop ljuger(och alltid har gjort det.), det är jävligt synd. [:D]

Däremot så är det för mig ganska självklart att sändningen måste vara i HD, däremot så kan jag förstå att "den äldre generationen" kan ha lite svårare för sådant.

09 Jun 2008, 09:46
Profile ICQ WWW

Försäljare i radio- och TV branschen har alltid varit ena skojare. Minns när jag blev lurad att köpa en ny video, eftersom ShowView systemet var något man inte kunde leva utan. Just den funktionen att ShowView hade ett "minne" för programförseningar var säljarens starkaste argument då, för snart 10 år sedan. Den funktionen är fortfarande inte igång...
[:o)]

<font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">

09 Jun 2008, 10:04
Profile ICQ WWW

kanske skulle rätta mig själv lite där..

DEt är ju inte så att jag menar att alla säljare är lurendrejare som bara ljuger. Det finns många säljare som klarar sig bra även om de är seriösa, men det beror lite på vad det är för säljare också. Generellt sett är min erfarenhet av säljare just i radio&TV-branchen att det finns en övererpresentation av slynglar som tror dom vet och kan allt och snackar skit därefter

Att sälja en "HD-klar" TV betyder inte att man kan se HD-TV hur som helst. Det kanske inte är helt rätt att förstå om man inte förstår tekniken. Men TVn är ju trots detta helt klart en HD-TV. Att man sedan måste ha en sändare som sänder ut HD-signal och en mottagare som kan ta emot densamma är ju rätt basic egentligen

Själv kör jag HD-TV överallt numera, trots att jag tillhör den äldre generationen [;)] Att det sedan mest är testbilder och skitprogram som sänds i HD via marknätet just nu är ngt man får leva med. <font color="red">Huvudsaken är ju att man är först</font id="red">[8D]

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

Mmmmm....börjar förstå ditt handlande med allehanda guror nu [^][}:)]

09 Jun 2008, 16:44
Profile
Reply to topic   [ 10 posts ]