John Fogerty på Hovet igår...
Någon bojare som var där? Jag var det, och tycker väl att konserten uppnådde betyget godkänt men inte mer... Fogerty är ju märkbart nog oerhört proffsig i det han säger och det han lirar på scen, men jag kände att det blev nästan lite för mycket av löpande band-principen... så när han skrek "I love Sweden", så var det nästan svårt att ta honom på allvar... Däremot gick det bra att ta honom på allvar när han talar om sin nya skiva på en massa olika sätt och vis, och på så sätt visar vilken slipad businessman han är...
Kan väl säga så att jag och kompisen drog ner medelåldern rejält på konserten, och det är väl i sig inte så konstigt..
Musikmässigt så var det ju tight, men det måste nog ha varit något fel på diskantrattarna på samtliga högtalare, så pass att de fastnat på max... ibland var det nästintill så att det skar lite i öronen.. Som sagt så var det tight, och musikaliskt sett fanns det inget att klaga på, och dessutom var det ju för en gitarrnörd riktigt trevlig gura-"spotting"... då Mr. Fogerty med bihang bytte guror som en annan tog klunkar av ölen... Betyget för min del skulle då bli godkänt... dvs. två bojare av fem möjliga...
[^][^][|)][|)][|)]