|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 5 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Ron Thomson
Joined: 05 Jun 2004, 08:10 Posts: 1634 Location: Skellefteå
|
 Se det snöar
Vi i Skellefteå fick första snön idag, det är dock inte så här illa http://www.fjallklubben.se/sfk/index.ph ... &Itemid=30R.T.
|
| 03 Nov 2007, 13:05 |
|
 |
|
baberg
|
Här har det också snöat i natt. [xx(] Men nu håller det på att försvinna. För mig får det gärna bli en grön vinter.
/Baberg
|
| 03 Nov 2007, 13:36 |
|
 |
|
Con Chord
|
Här i Arvidsjaur har vi haft påhälsning av Kung Bore några gånger tidigare men det har inte kommit så mycket som idag. Det har kommit ungefär 10cm hitills.
|
| 03 Nov 2007, 19:20 |
|
 |
|
kjelle
|
I Uppsala snöade det några få centimetrar inatt, men snön lever en tynande tillvaro. Tur det, mina sommardäck (som fortfarande sitter på) är kanon på sommarväglag, men livsfarliga på snö.
|
| 03 Nov 2007, 19:33 |
|
 |
|
top5rec
|
Bestämde mig för att mina vinterdäck från Goodyear skulle få gå i graven och begav mig till clemensnäs för att byta upp mig till 4 st Gislaved Nordfrost 5, riktiga kanondäck. Dom gamla var stenhårda och knappt en dubb kvar, dessa var mjuka och med fina dubbar.
Kanon tänkte jag när han sa att det skulle vara klart före fyra, eftersom snön var räknad till helgen. Återvände vid utsatt tidpunkt för att hämta bilen, men möts av en missmodig mekare.
-Maskinen har pajat! Maskinen som...ja jag e ju ingen mekaniker, men den som ser till att det hamnar nya däck på mina fälgar hade gått sönder, så jag fick rulla hem på sommardäcken. Och idag, som Ron säger, Vita tak och vägar, glashalt...
Tanken om nya däck var god...men sen! Och till alla er som kör omkring med slitna däck i vinter, tänk på er egen och andras säkerhet, 4660:- är en billig livförsäkring utslaget över fem år...
Sen kan jag ju avrunda att de som väljer dubbfritt och bor norr om Ö-vik kan inte ha tänkt igenom det hela, finns inte en chans att bilen fäster utan dubb när det är halt som idag, även om man tar det försiktigt ute i trafiken...
Kör lungt, försiktigt och på nya vinterdäck i vinter!
------------------------------------------------ 6 strängar är 6 för lite
|
| 04 Nov 2007, 02:14 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 5 posts ] |
|