| Author |
Message |
|
Molle
|
 Molles sista skål på mycket länge!
Detta är sista helgen i mitt "gamla" liv. På måndag börjar jag med en bantningskur![8D] Det är något som jag planerat sen i början av sommaren, då jag anmälde mig till "Extravaganza". Jag har flera bekanta som gått ner mellan 20-30 kg på ganska kort tid. Den ene för ett drygt år sen, och han har inte gått upp i vikt igen. Jag vägde 125,8 kg ([:0][:0][:0]) men nu ska det bli annat av.[8D]
Därför mina vänner kommer jag att vara nykter och klok under hela hösten, men IDAG dricker jag öl![:D][:D][:D]
<font size="5"><font color="red"><b>SKÅL FÖR MITT NYA LIV!!!</b></font id="red"></font id="size5">
Leve Visan! Leve Den Akustiska Bluesen!
|
| 08 Sep 2007, 17:00 |
|
 |
|
blueskalle
|
Stackars sate!!! Nog för att det kan vara bra att tämja vågens flykt men Extravaganza lär vara ren tortyr...[V] Skål!!![8D] http://www.buzzinblues.com
|
| 08 Sep 2007, 18:03 |
|
 |
|
Emnitec
|
Skål Molle! Men, nog tycker jag att du fortfarande skall unna dig en lördagsskål då & då... Om man kör dessa kurer utan att unna sig nått då & då brukar sällan vara hållbart. Det viktigaste är ju att man lägger om dieten så att den blir hållbar för all framtid och då har det ingen betydelse att man tar en grogg eller femton då & då...
Men, lycka till!! [:o)]
/Emnitec
*Det som är gratis smakar bra, stjäl mat från bordsgrannen*
|
| 08 Sep 2007, 21:31 |
|
 |
|
Molle
|
Emnitec wrote:
Skål Molle! Men, nog tycker jag att du fortfarande skall unna dig en lördagsskål då & då... Om man kör dessa kurer utan att unna sig nått då & då brukar sällan vara hållbart. Det viktigaste är ju att man lägger om dieten så att den blir hållbar för all framtid och då har det ingen betydelse att man tar en grogg eller femton då & då...
Men, lycka till!! [:o)]
/Emnitec
*Det som är gratis smakar bra, stjäl mat från bordsgrannen*
Jodå, så småningom kommer jag att kunna ta en stänkare igen, fattas bara annat![:D] Men tills dess.......Torrlagd.[:(] Fast ikväll är jag en aning på snusen, det är ju sista rycket![:D][:p][:D] Leve Visan! Leve Den Akustiska Bluesen!
|
| 09 Sep 2007, 01:10 |
|
 |
|
faellman
|
Lycka till Molle, det där fixar du med glans! [:)] MVH faellman <i><font size=1>oO0Oo URL: http://www.audiostreet.net/mrfaellman</font id=size1>"]
|
| 09 Sep 2007, 12:40 |
|
 |
|
Ron Thomson
Joined: 05 Jun 2004, 08:10 Posts: 1634 Location: Skellefteå
|
Lycka till Molle!
R.T.
|
| 09 Sep 2007, 14:28 |
|
 |
|
Bilton
Joined: 12 Aug 2002, 11:26 Posts: 4579 Location: Västra Mälardalen
|
Lycka till!
Själv käkar jag GI just nu och har tagit bort 6kg på knappt tre veckor utan att ha varit hungrig.
Men det är trist att vara torrlagd.[xx(] Fast jag har upptäckt att dom sänder ut TV efter kl nio på fredagkvällar......[:)]
/Bilton "Arbete främjar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd!" -Martin Luther
|
| 09 Sep 2007, 19:26 |
|
 |
|
Molle
|
Första dan avklarad. "And I´m still alive and well" för att citera Jonny Winter![:D]
Leve Visan! Leve Den Akustiska Bluesen!
|
| 10 Sep 2007, 20:27 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
trams! [;)] allvarligt talat.. om man nu vill gå ner i vikt så ska man nog inte vara militant. Då är det dömt att misslyckas <b>måttlighet i allt! inklusive måttlighet... (var det inte Oscar Wild som sa så?)</b> Själv har jag just kommit hem efter en god tysk middag på Lüneburgerheden. Det blev Schweinschnitzel mit bratkartoffel und ein buntes sallatteller dazu. Åsså några Duckstein. Ingen viktväktarmiddag, men livet är för kort för att ha tråkigt[:p] -----------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 10 Sep 2007, 22:08 |
|
 |
|
Molle
|
Joshunznera wrote: trams! [;)] allvarligt talat.. om man nu vill gå ner i vikt så ska man nog inte vara militant. Då är det dömt att misslyckas <b>måttlighet i allt! inklusive måttlighet... (var det inte Oscar Wild som sa så?)</b> Själv har jag just kommit hem efter en god tysk middag på Lüneburgerheden. Det blev Schweinschnitzel mit bratkartoffel und ein buntes sallatteller dazu. Åsså några Duckstein. Ingen viktväktarmiddag, men livet är för kort för att ha tråkigt[:p] -----------------  The beat goes on and I´m so wrong Jag är nog tvungen att vara militant, är jag rädd. Urusel kondis och kraftig övervikt och 50+. Det är nu det börjar bli allvar. Hjärtinfarkten lurar bakom dörren! Jag skulle kanske kunna gå ner i vikt genom att bara käka bättre och motionera, men det tar för lång tid. Detta är ett projekt som tar 6 månader att genomföra, det är inte bara viktminskning utan en livsstilsförändring man jobbar med. Så till sommaren räknar jag med att ha tvättbrädesmage och body buildar-muskler att locka smaskisar med på badstranden. Det kommer att bli såååååå bra![;)] Leve Visan! Leve Den Akustiska Bluesen!
|
| 10 Sep 2007, 23:44 |
|
|