| Author |
Message |
|
knirken
|
 För jävligt!
Det har varit inbrott i stugor runtomkring oss i skogarna, jag tycker att det är för jävligt att folk inte ska få ha saker ifred, kan inte sådana där idioter som stjäl för andra skaffa sig ett jobb och jobba ihop till saker som andra får göra?
Sy i jävlarna på vatten och bröd, hälst livstid för dom förstör för så många.
Jag känner ett par som hade inbrott i sin stuga för några år sedan och det har resulterat i att hon inte kan vara där för hon känner ett sådant obehag, så dom sålde stugan förra året för dom kunde inte vara där, det är för jävligt för dom hade jobbat med den stugan i så måna år och älskade att vara där innan det blev inbrott.
[:(!][xx(]
|
| 21 Apr 2007, 19:45 |
|
 |
|
Matt_Public
|
knirken wrote: Kan inte sådana där idioter som stjäl för andra skaffa sig ett jobb och jobba ihop till saker som andra får göra?
De slipper ju liksom den biten genom att vara kriminella. Dessutom är det nog svårt att hålla ett vanligt kneg om man har den inställningen till saker och ting. Trist sånt där. Framför allt att sviterna av ett övergrepp tar så lång tid att läka ihop att det i vissa fall verkar enklare att bara släppa det som blivit "nedsmutsat"...
|
| 23 Apr 2007, 08:41 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
näe fy faan, inbrott är ju en riktig mardröm. Har lyckligtvis klarat mig bra genom åren, peppar peppar, men mina föräldrar råkade illa ut för många år sedan. De hade en rätt stor sommarstuga som mest användes som permanentbostad. En dag när de var på jobbet hade tjuvarna varit där och rensat rubbet. Och då menar jag faan rubbet. Antagligen hade de haft med sig en flyttbil eftersom merparten av möblerna, de mesta av lösöret (inklusive två stora hornhögtalarlådor av kolossalformat) samt mat och dryck hade stulits(!) Det flyttade aldrig tillbaks till den kåken utan tröttnade och flyttade till stan igen Satte dit ett lås på förrådsdörren på landet i lördags, det blev ett litet hänglås, eftersom jag ju faktiskt inte låser in verktygen för tjuvarna. Dom tar sig ju in ändå... -----------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 23 Apr 2007, 09:47 |
|
 |
|
_jesper_
|
Galanti wrote: Jag har en yxa i köket numera och gud nåde den inbrottstjuv som skulle göra misstaget att försöka bryta sig in i torp eller förråd medan jag är hemma [}:)]
gitarrmissbrukare
Jag råder dig till att, för din egen skull, tänka över det där en gång extra.
|
| 23 Apr 2007, 11:43 |
|
 |
|
knirken
|
Lyckligtvis så har det inte blivit någonting stulet i stugan som ligger ett stenkast ifrån oss men dom hade slagit in rutan på dörren på baksidan, men troligtvis så har dom blivit skrämda av våra hundar för dom börjar skälla så fort dom hör någonting som inte hör hemma här ute. Jag kanske inte ska kalla det för stuga för det huser är dubbelt så stort som det vi bor i. Sen vet jag inte om det har blivit något stulet i dom andra, hoppas inte.
|
| 24 Apr 2007, 03:56 |
|
 |
|
Sir Realistic
|
Riktigt trist att höra. Dessvärre får man alltid leva med dem som skor sig på andra, både småtjuvar och storfinansens skurkar. [:(!][xx(] Varje gång vi kommer upp till Svärmors stuga är det lite med hjärtat i halsgropen man öppnar dörren och tittar in. Hittills allt väl och det kan vi förmodligen tacka grannen tvärs över vägen för, de bor permanent och har järnkoll på området. <font size="1"> "Hellre äter jag själv, än ser mina barn svälta."</font id="size1"> [url="http://www.sirrealistic.se"]  [/url]
|
| 24 Apr 2007, 11:41 |
|
 |
|
Sopwith Camel
|
_jesper_ wrote: Galanti wrote: Jag har en yxa i köket numera och gud nåde den inbrottstjuv som skulle göra misstaget att försöka bryta sig in i torp eller förråd medan jag är hemma [}:)]
gitarrmissbrukare
Jag råder dig till att, för din egen skull, tänka över det där en gång extra. Ja för sjutton, skaffa dig något mer grovkalibrigt! Potrzebie!
|
| 25 Apr 2007, 18:12 |
|
 |
|
_jesper_
|
Sopwith Camel wrote: _jesper_ wrote: Galanti wrote: Jag har en yxa i köket numera och gud nåde den inbrottstjuv som skulle göra misstaget att försöka bryta sig in i torp eller förråd medan jag är hemma [}:)]
gitarrmissbrukare
Jag råder dig till att, för din egen skull, tänka över det där en gång extra. Ja för sjutton, skaffa dig något mer grovkalibrigt! Potrzebie! Fullt allvar.
|
| 25 Apr 2007, 19:46 |
|
 |
|
Matt_Public
|
Galanti wrote: [...]men kan bli en ilsken jävla finne om jag blir tillräckligt kränkt.
Mer än vad som krävs redan där. Yxa och hundar är overkill... [:D]
|
| 26 Apr 2007, 07:52 |
|
|