View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Jun 2026, 20:38



Reply to topic  [ 1 post ] 
Peaveybekymmer 
Author Message

Joined: 22 Nov 2002, 01:07
Posts: 3565
Location:
Post Peaveybekymmer
Efter en hel del bytesturer hit och dit är jag numera ägare till en Peavey Delta Blues med en femtontummare i. Den låter bra på alla vis, framför allt gillar jag tremolot! Men ett problem har visat sig. När boost-knappen är intryckt (och det är den hela tiden) går inte reverbet att ha på mer än knappt till hälften (ca 5 på ratten). Över det uppstår en sorts självsvängning, ett brum som inte går över ens om man drar ner volymen. Drar man ner reverbet tystnar det. Den har varit inlämnad ett par gånger nu, men problemet kvarstår i alla fall. Jag har fixat mig en FBJ att spela genom så länge, men vill gärna få ordning på Peaveyn. Någon som har några tips eller ideér?

Molle


29 Mar 2003, 16:11
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 167 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.