Ljudbojen.com
https://ljudbojen.com/

P90 everywhere
https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=4&t=1625
Page 1 of 1

Author:  Joshunznera [ 03 Jan 2004, 10:32 ]
Post subject:  P90 everywhere

som den sanna P90-entusiast jag är blev jag riktigt uppåt när jag läste att P90 nu finns med humbuckerkåpa, kolla in här:

http://news.harmony-central.com/Newp/2004/Phat-Cat.html



++++++++++++++++++++++++++++
The beat goes on and I´m so wrong<img src="http://smilies.f-o-o-l.de/crazy.gif" border=0>

Author:  bjoel [ 03 Jan 2004, 13:35 ]
Post subject: 

Gibson P-94 är ju "the real thing" och har funnits läääänge. <img src=icon_smile_wink.gif border=0 align=middle>

Även Rio Grande har ju P-90-kopior i humbuckerformat. GMF kan ta hem dessa.

Author:  Joshunznera [ 03 Jan 2004, 16:16 ]
Post subject: 

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
Gibson P-94 är ju "the real thing" och har funnits läääänge. <img src=icon_smile_wink.gif border=0 align=middle>

Även Rio Grande har ju P-90-kopior i humbuckerformat. GMF kan ta hem dessa.


<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

Hörru duru bisserwasser<img src=icon_smile_wink.gif border=0 align=middle> originalen kan knappast heta P94, de heter P90

Själv kör jag ju Blues 90 <img src=icon_smile_cool.gif border=0 align=middle>

++++++++++++++++++++++++++++
The beat goes on and I´m so wrong<img src="http://smilies.f-o-o-l.de/crazy.gif" border=0>

Author:  tweedera [ 05 Jan 2004, 02:58 ]
Post subject: 

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
[quote]
Gibson P-94 är ju "the real thing" och har funnits läääänge. <img src=icon_smile_wink.gif border=0 align=middle>

Även Rio Grande har ju P-90-kopior i humbuckerformat. GMF kan ta hem dessa.


<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

Hörru duru bisserwasser<img src=icon_smile_wink.gif border=0 align=middle> originalen kan knappast heta P94, de heter P90

Själv kör jag ju Blues 90 <img src=icon_smile_cool.gif border=0 align=middle>

++++++++++++++++++++++++++++

Jag kör på p94:or och de låter svinbra på min gitarr, enligt mina öron snarlikt p90. Har testat dessa micar på lespauler också, då låter det inte lika bra.

Author:  bjoel [ 05 Jan 2004, 03:38 ]
Post subject: 

Enligt insatt folk på lespaulforum.com är P94 en "riktig" P90 i humbuckerformat, eller så nära man kan komma i den formfaktorn.

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/