Never Complete - Unguitar inspirerad av David Torn, m.fl.
Jag älskar traditionella gitarrljud av alla de sorter och slag men jag är också väldigt nyfiken på hur långt från dessa ideal jag kan ta mina gitarrer. Hur långt utanför min musikaliska "comfort zone" vågar jag gå? Jag har inspirerats av David Torn, Craig Anderton och andra pionjärer som tänjt på gränserna för hur en gitarr kan låta.
Jag låter inte speciellt lik dessa influenser utan det jag influerats av är deras attityd om att utforska nya ljud, att inte vara rädd för dissonanser, att låta musikaliska idéer ta tid att utvecklas i ett arrangemang och att aldrig sluta vara nyfiken och öppen för nya idéer.
Jag hoppas att den här låten återspeglar detta. En liten varning: det sker en volymhöjning en bit in i låten som man bör vara beredd på.
I den här låten är alla ljud utom trummor skapade av gitarren (James Tyler SE) och en Fender Tone Master Pro.
Alla effekter kommer från Tone Master Pro och alla ljud är manipulerade i realtid under inspelningen. Inga effekter pålagda i efterhand förutom lite eq på vissa spår för att de skulle sitta bättre i mixen och lite kompression på masterutgången.
https://soundcloud.com/mats-nermarks-tu ... r-complete/Mats N