View unanswered posts | View active topics It is currently 18 Jun 2026, 00:52

Reply to topic  [ 1 post ] 
En liten hyllning till Uppsala musikverkstad 
Author Message

Post En liten hyllning till Uppsala musikverkstad
Jag hade fastnat för en Fender Telecaster Road Worn Limited Edition (Lake placid blue)
Och där jag bor hittar man inte såna i butik, så det fick bli internetköp.
Några butiker hade den, men valet blev Uppsala musik verkstad som på hemsidan skriver att de justerar
gitarrerna innan de skickas.

Värt en chansning, tänkte jag. Hade inga förhoppningar då jag tidigare har köpt gitarr från en annan butik som också
skriver att de justerar gitarrerna innan de skickas men när den kom var den fasen inte justerad.
Så jag var inställd på att det blir som vanligt, att det första man får göra är att justera.

Men icke i detta fallet, gitarren kom fram justerad och spelklar. Sjukt oväntat ändå utifrån mina erfarenheter av musikaffärer generellt. Så tummen upp för Uppsala musikverkstad! :-)
https://imgur.com/a/rl9KjgL.jpeg
https://i.imgur.com/Iut3bOl.jpeg

Hur är gitarren då? Bra. 9.5 och medium jumbo, mickarna låter bra.
Jag hade tidigare en Fender Telecaster USA Standard eller Professional (minns inte) och den är ungefär som den, kanske till och med lite bättre, dvs bättre halsmick och skönare finish på halsen. Dessa två är en smaksak, jag vet.

Men det enda som kommer uppgraderas är att stallsadlarna byts mot kompenserade såna.
Jag har lagt orimligt mkt tid på att lyssna på mickar på nätet då jag förutsatte att de behövde bytas omgående men de blir nog kvar känns det som.

17 Jun 2026, 17:03
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 1 post ]