|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 6 posts ] |
|
Vilka märken väljer du istället för amerikanska märken?
| Author |
Message |
|
bummer
|
 Vilka märken väljer du istället för amerikanska märken?
Elgitarrer Förstärkare Effekter
|
| 08 Apr 2025, 06:48 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
 Re: Vilka märken väljer du istället för amerikanska märken?
Nu skriver TS inte varför man skulle välja bort 'amerikanska märken' eller huruvida det istället syftar på produkter tillverkade i Amerika oavsett märkeshärkomst.
Om det nu finns någon ideologisk eller monetär orsak till detta val så bör man vara konsekvent och välja bort ALLT som inte tillverkas inom EU, dvs UK, Kina, Ryssland (såklart) och Asien i stort.
Så vad finns eg kvar att välja på?
Personligen köper jag nästan uteslutande begagnade varor som redan finns i Sverige, gärna från USA om det faller sig så.
| 08 Apr 2025, 08:23 |
|
 |
|
glassfinger
Joined: 25 Sep 2004, 16:48 Posts: 3754 Location: Hising Island
|
Frågan är lite luddig, och väldigt omfattande, för att kunna svara på ett enkelt sätt. Men ändå:
Jag köper i princip uteslutande begagnat på gitarrer och förstärkare och kommer fortsätta så och har då inget problem i att köpa något amerikanskt.
Jag kommer att undvika att köpa pedaler från USA även om det finns flera tillverkare jag gillar. Jag behöver egentligen inte köpa en pedal till så länge jag lever men man vet aldrig.
Jag kommer aldrig att köpa en Tesla - vaken ny eller begagnad.
|
| 08 Apr 2025, 10:40 |
|
 |
|
southbeck
|
Har inte aktivt gjort det valet. Men så mättad som marknaden är med fantastiska instrument från runt om i världen skulle det inte vara det minsta ett problem. Bara här i Sverige finns toppklass grejer som Sonnemo, Ohlsson mfl.
|
| 08 Apr 2025, 10:58 |
|
 |
|
salesman
|
Kanske en Sonnemo stratta/tele och någon Olson amp vore coolt. Stu Castledine wahwah och någon Sola Sound Fuzz.
Det borde göra mig helt okej. Så länge det inte är det billigaste som finns.
Jag vill ha kvalitet.
|
| 08 Apr 2025, 11:47 |
|
 |
|
1331
|
Jag skulle välja någon av dessa om jag skulle köpa fler gitarrer/förstärkare och vill ha något svenskt. (men jag kommer att behålla mina amerikanska prylar) Gitarrer: - Manic Guitars - Sonnemo - Jacobsson Guitars - Sgt Doom
Förstärkare: - Kumerle - Olsson - Hermansson
|
| 09 Apr 2025, 14:19 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 6 posts ] |
|