View unanswered posts | View active topics It is currently 05 May 2026, 14:59

Reply to topic  [ 6 posts ] 
David Johansen avliden 
Author Message

Alla New York Dolls borta. :cry: :cry: :cry:

Riktigt sorgligt.

https://www.youtube.com/watch?v=X-DeWwUH5H4

https://www.youtube.com/watch?v=LZ0qw_wTQLQ

Last edited by Cabretta on 06 Mar 2025, 15:28, edited 2 times in total.

02 Mar 2025, 01:25
Profile ICQ YIM WWW

Post Re: David Johansen avliden
Riktigt sorgligt, även med tanke på att han i egenskap av att vara en av modern tids största sångare, med musikalisk palett sträckande sig från Amerikansk folk, Blues, Rock, Soul, Punk, Jazz, Calypso mm ändå vara tvungen att tigga allmosor från sin publik för att kunna betala sina sjukhusräkningar.

Personligen älskar jag hans djupa, skrovliga röst som trotts detta passade perfekt i så många musikaliska sammanhang!

RIP !

https://www.youtube.com/watch?v=YT1sW0rRjFk

https://www.youtube.com/watch?v=1X5pE6gYuHo

02 Mar 2025, 16:20
Profile

en av modern tids största sångare? :shock: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Nu överdriver du kraftigt. En b-sångare som bäst. Hade aldrig hört något, bara hört talas om dem och lyssnade på en annan låt. Han både såg ut som och kopierade Mick Jagger rakt av. Men någon vidare sångare var han verkligen inte. Musiken var inte heller bättre enligt mig. Inte konstigt att de aldrig slog igenom. Världen har länge varit fulla av medelmåttiga band. Inget fel i det däremot. Alla kan inte vara toppklass. Liksom de flesta, inklusive mig är medelmåttiga gitarrister.

02 Mar 2025, 18:09
Profile

Tokerekloker wrote:
en av modern tids största sångare? :shock: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Nu överdriver du kraftigt. En b-sångare som bäst. Hade aldrig hört något, bara hört talas om dem och lyssnade på en annan låt. Han både såg ut som och kopierade Mick Jagger rakt av. Men någon vidare sångare var han verkligen inte. Musiken var inte heller bättre enligt mig. Inte konstigt att de aldrig slog igenom. Världen har länge varit fulla av medelmåttiga band. Inget fel i det däremot. Alla kan inte vara toppklass. Liksom de flesta, inklusive mig är medelmåttiga gitarrister.

Så du sågar någon som du bara "hört talas om". Fantastiskt, men väntat, med tanke på din historik.

02 Mar 2025, 21:54
Profile ICQ YIM WWW

Cabretta wrote:
Tokerekloker wrote:

Så du sågar någon som du bara "hört talas om". Fantastiskt, men väntat, med tanke på din historik.

Du väljer bara se det du vill se det du vill ska passa in i din värld. Jag skrev klart och tydligt att jag lyssnade(och tittade på) på en låt av dem. Om du inte klarar av att någon har en annan åsikt om dina idoler ska du kanske börja knyppla istället för skriva något på internet och känna dig kränkt att någon sågar det du tycker är så bra.

02 Mar 2025, 22:51
Profile

Och du bara gnäller i varenda jävla tråd du är i.

Till och med i trådar om avlidna måste du tvångsmässigt gnälla.

(Storsint och fint av dig ändå att lyssna på EN låt, verkligen. För då vet du ju verkligen vad du pratar om.)

02 Mar 2025, 23:00
Profile ICQ YIM WWW
Reply to topic   [ 6 posts ]