Ljudbojen.com
https://ljudbojen.com/

Angående Peter Green
https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=4&t=131164
Page 1 of 1

Author:  salesman [ 09 Nov 2024, 14:32 ]
Post subject:  Angående Peter Green

Här hör ni Peter Greens 1959 Les Paul ton.

https://www.youtube.com/watch?v=hxTQq0OixUo

Märkväl detta är inte 59an, utan inspelat 1980 i Israel.

Author:  Marshall [ 10 Nov 2024, 01:55 ]
Post subject:  Re: Angående Peter Green

Greenbaum i Israel.
Det står iofs Green(berg) i videon men det låter som Greenbaum, på strata eller något. Inte alls Les Paul-tonen i mina öron.

Author:  GreatShakes [ 10 Nov 2024, 23:03 ]
Post subject:  Re: Angående Peter Green

Var det inte så att han lånade en Les Paul Deluxe eller liknande? Eller har jag kanske drömt det?

Author:  Obi [ 10 Nov 2024, 23:33 ]
Post subject:  Re: Angående Peter Green

LÅter åt stratahållet för mig också men den enda bilden som finns från tillfället visar en les paul

"The only photo that exists from Peter Green’s (standing, left) recording session at Eshel Recording Studios in Tel Aviv, on December 25,
1980. Sitting, right, is Shimon Holly. Fima Shuster on keyboards. (Photo courtesy Yoram Lev)"
Image

Author:  Marshall [ 10 Nov 2024, 23:57 ]
Post subject:  Re: Angående Peter Green

Hittade denna artikel om händelsen:
https://www.timesofisrael.com/the-last-blues-of-peter-green/

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/