View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 16:29



Reply to topic  [ 27 posts ] 
Räddningen av den Heliga Graalen! :) 
Author Message
User avatar

Joined: 09 Nov 2008, 13:03
Posts: 1314
Location: Ostkusten
Post Räddningen av den Heliga Graalen! :)
Tjing! :-)

Har ett litet problem med min 2x12-låda. Mina Greenback G12M -74 har börjat säga ifrån och det ena elementet måste definitivt lagas. Den här högtalarlådan låter så sjukt bra så jag måste lösa det på något vis. Det är en väldigt udda/rare högtalare, nämligen 98700-konan (som Johan Segerborn och många andra, kallar "The Lost Holy Grail") så den heliga graaaalen måste räddas till varje pris. :mrgreen:
Skämt o sido...det har börjat bli lite sprickor etc så jag måste fixa detta på någe vis. Innan jag rullar igång operationen ville jag kolla här ute om nån har reparerat vintageelement och kanske få lite tips etc. Som ni kan se på bilderna så är det en del småsprickor upptill i "surround"-delen, dvs konupphängningen (har markerat med blyertsstreck ute i kanten på ena bilden för varje spricka)...så där måste jag laga helt enkelt och gärna få tips på material för nån typ av "doping" runt hela högtalaren (typ nåt att stryka på eller specialtejp el dyl)...eller om ni har nån annan bra idé på hur jag ska laga sprickorna. Sen har även dammskyddet lossnat som ni också kan se på bilderna...nåt lämpligt lim där, vad man nu skulle kunna använda sig av?! Det bästa vore ju om det finns produkter att köpa här i Sverige men i värsta fall får det bli beställning där det lämpar sig så att säga. :)

Ja, jag vet inte om nån har erfarenhet av detta men hojta gärna om ni har tips på hur man kan laga sprickorna och dammskyddet bl.a. Den andra högtalaren fungerar fortfarande bra, dock så börjar jag tycka mig ana vissa buzz-ljud när man kör på bassträngarna så den borde nog också ses över när jag ändå ska göra detta på den redan trasiga högtalaren. Jag fattar ju så klart att ljudet kan förändras när man börjar limma och dämpa etc, men den förändringen får bli som det blir bara högtalarna kommer igång igen för jag har svårt att se mig spela gitarr utan denna högtalarlåda. :)

Var visst svårt att få upp bilder här nu så jag lägger länkarna här nedan så ni bara kan klicka och kolla hur det ser ut:

http://emrossound.se/Greenback1.jpeg

http://emrossound.se/Greenback2.jpeg

http://emrossound.se/Greenback3.jpeg

http://emrossound.se/Greenback4.jpeg

_________________
/Majkel

:: Emros Sound Production ::


18 Apr 2023, 12:14
Profile
User avatar

Joined: 04 May 2008, 18:00
Posts: 3354
Location:
Post Re: Räddningen av den Heliga Graalen! :)
Jag följer tråden med spänning. Jag köpte en donatorlåda med 8 ohms G12M 25w (UK) för att 8 ohm-konvertera min raka 16 ohm 4x12:a, så att den matchar min vinklade 4x12:a. Tyvärr var ett element lite spräckt, så det behöver fixas med lämpligt lim.


18 Apr 2023, 16:57
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 18 May 2010, 19:48
Posts: 1633
Location: Halmstad
Post Re: Räddningen av den Heliga Graalen! :)
Lite gamla tips o länkar

Omkoning, vet inget själv om speciella koner och tillgång/ersättning

viewtopic.php?f=8&t=89335

Textillim och kirurgtape i gammal tråd. Min gamla radiohögtalare fungerar fortfarande i den lådan. Den har periodvis varit utlånad utan klagomål. Men jag vet egentligen inte om de har använt både tiotummaren och radiohögtalaren. Till Majkels gamla Greenback är det nog inte tillräckligt.

viewtopic.php?f=4&t=55238


18 Apr 2023, 21:13
Profile
User avatar

Joined: 09 Nov 2008, 13:03
Posts: 1314
Location: Ostkusten
Post Re: Räddningen av den Heliga Graalen! :)
CarlM wrote:
Jag följer tråden med spänning. Jag köpte en donatorlåda med 8 ohms G12M 25w (UK) för att 8 ohm-konvertera min raka 16 ohm 4x12:a, så att den matchar min vinklade 4x12:a. Tyvärr var ett element lite spräckt, så det behöver fixas med lämpligt lim.


Gutt! Ja vi får väl se om det finns nån som pillat med detta och kan hjälpa till...annars får det väl bli Karlssons Kalas-klister och Gaffatejp! :mrgreen:

_________________
/Majkel

:: Emros Sound Production ::


18 Apr 2023, 21:26
Profile
User avatar

Joined: 18 May 2010, 19:48
Posts: 1633
Location: Halmstad
Post Re: Räddningen av den Heliga Graalen! :)
Fler idéer

viewtopic.php?f=4&t=125167&hilit=h%C3%B6gtalare+kanter

Information och fler idéer om reparation av högtalarkoner tror jag finns i HiFi forum. Bra om man kan söka på engelska och tyska.

Ny högtalare diskuteras i starten men om man scrollar lite så finns information om äldre koner. TDPRI.

https://www.tdpri.com/threads/flaw-in-b ... 437/page-2


18 Apr 2023, 21:36
Profile
User avatar

Joined: 09 Nov 2008, 13:03
Posts: 1314
Location: Ostkusten
Post Re: Räddningen av den Heliga Graalen! :)
arinihsd wrote:
Lite gamla tips o länkar

Omkoning, vet inget själv om speciella koner och tillgång/ersättning

viewtopic.php?f=8&t=89335

Textillim och kirurgtape i gammal tråd. Min gamla radiohögtalare fungerar fortfarande i den lådan. Den har periodvis varit utlånad utan klagomål. Men jag vet egentligen inte om de har använt både tiotummaren och radiohögtalaren. Till Majkels gamla Greenback är det nog inte tillräckligt.

viewtopic.php?f=4&t=55238


Tack för input! :)

Omkoning är ju inte möjligt för min del då det är en väldigt unik högtalare så jag måste nog försöka hitta en lösning med nåt att "måla" över konupphängningen eller ev tejpa då jag måste bevara den veckade formen som är där. Textillim kanske skulle kunna funka till dammskyddet...får fundera lite på det!

/Majk

_________________
/Majkel

:: Emros Sound Production ::


18 Apr 2023, 21:39
Profile
User avatar

Joined: 18 May 2010, 19:48
Posts: 1633
Location: Halmstad
Post Re: Räddningen av den Heliga Graalen! :)
Tillägg. NYTT textillim. Lim som ger en hård skarv tror jag inte är bra.

Kirurgtape är starkt och flexibelt. Jag har armerat andra grejor med sådan tape.

Jag tog fram gammal tub i förra veckan och limmet klumpade. Ok på bärkassen som lagades. Men jag hade aldrig lagat en högtalare med det limmet och kirurgtape.

Testa är väl inte fel. Prova på en billig högtalare. Först högtalartest sedan demolering. Efter att ha rispat eller tryckt ett hål som repareras med tex enkelt hushållspapper/kirurgtape och lim. Lyssna igen.

Jag känner ingen som reparerar högtalare men det bör finnas riktiga kunskaper i branschen.


18 Apr 2023, 22:09
Profile
User avatar

Joined: 14 Mar 2003, 14:36
Posts: 2333
Location: Varberg
Post Re: Räddningen av den Heliga Graalen! :)
Jag har använt PlastiDip ”flytande gummi” för att dopa högtalarelement (för minska cone cry) och det funkade bra. Klippte en rund pappskiva som täckte hela konen utom periferin, och sprayade.
Dock, doping ändrar ljudkaraktären en del, men i små lokaliserade doser borde det inte vara så farligt. Biltema har varianter, en del kan penslas på.

https://plastidip.se/produkt/plasti-dip-spray-flex-blue-kornbla/

_________________
"'scuse me, while I kiss that guy"


18 Apr 2023, 22:30
Profile
User avatar

Joined: 09 Nov 2008, 13:03
Posts: 1314
Location: Ostkusten
Post Re: Räddningen av den Heliga Graalen! :)
arinihsd wrote:
Tillägg. NYTT textillim. Lim som ger en hård skarv tror jag inte är bra.

Kirurgtape är starkt och flexibelt. Jag har armerat andra grejor med sådan tape.

Jag tog fram gammal tub i förra veckan och limmet klumpade. Ok på bärkassen som lagades. Men jag hade aldrig lagat en högtalare med det limmet och kirurgtape.

Testa är väl inte fel. Prova på en billig högtalare. Först högtalartest sedan demolering. Efter att ha rispat eller tryckt ett hål som repareras med tex enkelt hushållspapper/kirurgtape och lim. Lyssna igen.

Jag känner ingen som reparerar högtalare men det bör finnas riktiga kunskaper i branschen.


Njae, det blir nog inte textillim...limmet måste vara flexibelt så det inte gör pappen stum så att säga...ska kolla om jag hittar nåt gummiliknande lim eller nåt som inte torkar och blir hårt/stelt.

_________________
/Majkel

:: Emros Sound Production ::


18 Apr 2023, 23:22
Profile
User avatar

Joined: 09 Nov 2008, 13:03
Posts: 1314
Location: Ostkusten
Post Re: Räddningen av den Heliga Graalen! :)
Marshall wrote:
Jag har använt PlastiDip ”flytande gummi” för att dopa högtalarelement (för minska cone cry) och det funkade bra. Klippte en rund pappskiva som täckte hela konen utom periferin, och sprayade.
Dock, doping ändrar ljudkaraktären en del, men i små lokaliserade doser borde det inte vara så farligt. Biltema har varianter, en del kan penslas på.

https://plastidip.se/produkt/plasti-dip-spray-flex-blue-kornbla/


Hello Marshall!

Tack för tipsen!

Ok, du har testat detta alltså...låter ju gutt! Jag har hittat liknande produkter men då jag inte testat själv så vet man inte hur det funkar och håller i längden...stelnar det för mycket så är ju högtalaren körd så att säga. Kanske att man skulle åka och kolla på Biltema imorgon vad som finns hemma och om dom har nåt tunt gummiliknande "lim" som jag kan pensla på...då kan man ta det i tunna skikt så mycket som behövs tänker jag. Ska man limma sprickorna för sig tro...hmm...kanske slipa rent och få en jämn yta och limma alla sprickor först och låta dom torka...sen pensla tunt lager runt hela upphängningen för att slippa fler sprickor då pappen är rätt torr numer.
Jo, jag vet att högtalaren kommer att ändra ljudkaraktär när man dopar kanten men jag har inget val i det här fallet...alternativet är att skrota den och då känner jag att jag får stå ut med den ljudförändring som nu blir. Har hört olika ljudexempel tidigare på dopade/ej-dopade element och det kan variera i sound beroende på vilket element det gäller...så man får hoppas på det bästa. :)

Har du testat att använda gummilimmet till att limma dammskydd t.ex eller funkar det inte till det måntro?! Hur lång torktid är det och blir det som silikon när det torkar eller klibbar det...??

_________________
/Majkel

:: Emros Sound Production ::


18 Apr 2023, 23:32
Profile
User avatar

Joined: 14 Mar 2003, 14:36
Posts: 2333
Location: Varberg
Post Re: Räddningen av den Heliga Graalen! :)
Majkel wrote:
Har du testat att använda gummilimmet till att limma dammskydd t.ex eller funkar det inte till det måntro?! Hur lång torktid är det och blir det som silikon när det torkar eller klibbar det...??


Har inte använt det till att limma med. Torktiden är nästan momentan, som jag minns det. Så man kan pröva tunna lager och bygga på.

Annan variant kunde kanske vara solution/vulklösning, som man lagar cykelpunka med. Det kanske är mer vidhäftande och bättre att limma med.

_________________
"'scuse me, while I kiss that guy"


19 Apr 2023, 18:07
Profile

Joined: 14 Mar 2011, 21:18
Posts: 2531
Location:
Post Re: Räddningen av den Heliga Graalen! :)
Jag har använt vanligt vit trälim (något utspätt) och lite grövre papper (typ brun matkasse) för att laga sprickor,.Sedan har jag använt tusch för att färga pappersbiten.
Tror sånt limt även funkar på annat, tar tid innan det blir hårt är min erfarenhet....


19 Apr 2023, 22:46
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 09 Nov 2008, 13:03
Posts: 1314
Location: Ostkusten
Post Re: Räddningen av den Heliga Graalen! :)
Marshall wrote:
Majkel wrote:
Har du testat att använda gummilimmet till att limma dammskydd t.ex eller funkar det inte till det måntro?! Hur lång torktid är det och blir det som silikon när det torkar eller klibbar det...??


Har inte använt det till att limma med. Torktiden är nästan momentan, som jag minns det. Så man kan pröva tunna lager och bygga på.

Annan variant kunde kanske vara solution/vulklösning, som man lagar cykelpunka med. Det kanske är mer vidhäftande och bättre att limma med.


Ok, ja "solution" har jag också funderat på...vet inte hur länge det håller sig men skulle kunna testa först på nån pappersbit och se hur det känns och reagerar efter nån timme eller två men jag tycker att det borde funka rätt bra att få fast dammskyddet igen.

_________________
/Majkel

:: Emros Sound Production ::


20 Apr 2023, 01:48
Profile
User avatar

Joined: 09 Nov 2008, 13:03
Posts: 1314
Location: Ostkusten
Post Re: Räddningen av den Heliga Graalen! :)
zoork_1 wrote:
Jag har använt vanligt vit trälim (något utspätt) och lite grövre papper (typ brun matkasse) för att laga sprickor,.Sedan har jag använt tusch för att färga pappersbiten.
Tror sånt limt även funkar på annat, tar tid innan det blir hårt är min erfarenhet....

Ja, det svåra är att hitta ett lim som aldrig torkar eller åtminstone håller sig mjukt och elastiskt i många år. Snackade med en polare som hade hört hur nån som reparerade högtalare för många år sedan använde sig av aceton och pappersbitar som blöttes och lades i lager för att bygga upp den spruckna pappen...vet inte om det skulle kunna funka men kan vara värt ett försök för att se vad som händer. Har dock svårt att se hur det kan hålla så värst länge...men om det gör att det inte förändrar soundet så mycket så kan det ju vara värt att laga revorna med aceton/papper vart annat eller vart tredje år...eller hur länge dom nu håller så att säga. :)

_________________
/Majkel

:: Emros Sound Production ::


20 Apr 2023, 02:05
Profile

Joined: 14 Mar 2011, 21:18
Posts: 2531
Location:
Post Re: Räddningen av den Heliga Graalen! :)
Jag har monterat tillbaka originalhögtalaren i min Deluxe Reverb 66:a.
Elementet hade ett par liknade skador som på din bild och jag lagade den som jag beskrev ovan.
Det funkar precis som den ska, men det gjorde den även innan jag lagade den. Ville bara inte riskera att det skulle bli värre....

Tänker att det bästa är att du gör som du själv tror blir bäst, så slipper du bli förbannad på andra om något går fel.... :mrgreen:


20 Apr 2023, 09:24
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 18 May 2010, 19:48
Posts: 1633
Location: Halmstad
Post Re: Räddningen av den Heliga Graalen! :)
Q-Dope/Corona Dope
Länk till en diskussion som använder GC Electronics kemikalier. Jag har inte hittat någon svensk distributör.

https://www.thegearpage.net/board/index ... g.1854790/

GC Electronics produktsida med flera kemikalier, hittar ingen svensk/EU distributör. Det går nog att skicka ev frågor till GC i USA.

http://www.gcelectronics.com/order/SubC ... 055-56.pdf

Gör-det-själv Q-Dope, kemikalien har nog någon annan beteckning i Sverige

https://www.youtube.com/watch?v=ANn6hti35Zc


Högtalarrep är rätt intressant. Jag kan tänka mig att prova Q-Dope till högtalarkanter men fortsätter nog med textillim och kirurgtape för hål nästa gång jag är klumpig och kör finger/skruvmejsel genom en högtalare.


20 Apr 2023, 10:33
Profile
User avatar

Joined: 09 Nov 2008, 13:03
Posts: 1314
Location: Ostkusten
Post Re: Räddningen av den Heliga Graalen! :)
zoork_1 wrote:
Jag har monterat tillbaka originalhögtalaren i min Deluxe Reverb 66:a.
Elementet hade ett par liknade skador som på din bild och jag lagade den som jag beskrev ovan.
Det funkar precis som den ska, men det gjorde den även innan jag lagade den. Ville bara inte riskera att det skulle bli värre....

Tänker att det bästa är att du gör som du själv tror blir bäst, så slipper du bli förbannad på andra om något går fel.... :mrgreen:


Ja, det finns ju alltid många olika sätt att göra samma sak på...och man får ju sondera terrängen och göra det man känner funkar bäst för en själv till slut. :mrgreen: I det här fallet så är det sunt att kolla hur andra har gjort och sen får man se vilken metod man väljer till slut...jag är rätt öppen för olika idéer så jag blir nog inte förbannad på nån annan om det skulle gå fel...kanske mest förbannad på mig själv som valde fel metod om det skulle skita sig! :mrgreen: :lol:

Det tråkiga för mig är att högtalaren inte alls funkar som den ska, vilket det ändå verkar ha gjort för dig som du skriver...så jag har inget alternativ utan jag måste laga dom för att kunna få ut nåt ljud som inte skorrar och låter trasigt "bajs", typ. Men men...vi får se vad som händer...finns olika alternativa lösningar nu som jag funderar på...kanske lägger ut nån bild på hur det löste sig till slut, bra för dom som ska göra nåt liknande framöver. Det svåra verkar vara att hitta rätta produkterna (lim etc) men så snart jag fått tag på det jag vill ha så kör jag igång. :)

_________________
/Majkel

:: Emros Sound Production ::


20 Apr 2023, 13:12
Profile
User avatar

Joined: 09 Nov 2008, 13:03
Posts: 1314
Location: Ostkusten
Post Re: Räddningen av den Heliga Graalen! :)
arinihsd wrote:
Q-Dope/Corona Dope
Länk till en diskussion som använder GC Electronics kemikalier. Jag har inte hittat någon svensk distributör.

https://www.thegearpage.net/board/index ... g.1854790/

GC Electronics produktsida med flera kemikalier, hittar ingen svensk/EU distributör. Det går nog att skicka ev frågor till GC i USA.

http://www.gcelectronics.com/order/SubC ... 055-56.pdf

Gör-det-själv Q-Dope, kemikalien har nog någon annan beteckning i Sverige

https://www.youtube.com/watch?v=ANn6hti35Zc

Högtalarrep är rätt intressant. Jag kan tänka mig att prova Q-Dope till högtalarkanter men fortsätter nog med textillim och kirurgtape för hål nästa gång jag är klumpig och kör finger/skruvmejsel genom en högtalare.


Kolla där ja...hörde talas om Corona Dope Coating häromdagen och hade tänkt kolla upp om det finns nåt liknande här i vårt avlånga land. Finns ju mängder med produkter i USA bl.a som inte finns här hemma...ska se om det går att skicka efter i så fall...vissa saker får vi ju inte ta in här då vissa ingredienser är förbjudna etc...hmm. Men det vore gutt att kunna testa det där för när man läser om det så verkar det vara DET som många använder till lagning av högtalare bl.a. Jag undrar om Q-dope är nåt liknande som "gummilimmet" man kan köpa på Biltema eller dyl...det går ju också att späda ut och få tunnare om man vill. Smidigt då man kan köra tunna lager och slippa dämpa upp pappen allt för mycket då det dödar lite av original-tonen. Mitt element är ju så torrt att jag måste köra nån typ av dope runt hela upphängningen för som det är nu så spricker det sönder bara man tittar på den, typ! :mrgreen:

_________________
/Majkel

:: Emros Sound Production ::


20 Apr 2023, 13:18
Profile
User avatar

Joined: 18 May 2010, 19:48
Posts: 1633
Location: Halmstad
Post Re: Räddningen av den Heliga Graalen! :)
Mouser har liknande i sortimentet men restricted till USA. En Dope för högtalare säljare på Ebay. Finns ingen innehållsförteckning men säljer till Sverige. Kan ju vara någon som följer gör-själv-videon ovan. Finns några positiva omdömen om produkten.

https://www.ebay.de/itm/162637469732?ha ... GTR=1#shId


20 Apr 2023, 21:01
Profile

Joined: 14 Mar 2011, 21:18
Posts: 2531
Location:
Post Re: Räddningen av den Heliga Graalen! :)
Majkel wrote:
[...].....kanske lägger ut nån bild på hur det löste sig till slut, bra för dom som ska göra nåt liknande framöver. Det svåra verkar vara att hitta rätta produkterna (lim etc) men så snart jag fått tag på det jag vill ha så kör jag igång. :)
Låter bra, lycka till... 8)


21 Apr 2023, 16:10
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 07 Sep 2009, 11:20
Posts: 2750
Location: Trollhättan/Lilla Edet
Post Re: Räddningen av den Heliga Graalen! :)
Hör av dig till Johan Segeborn direkt; han har hyfsat kontaktnät och kanske har egen erfarenhet av det här.
Om du är lite äventyrlig och vågar lita på dina öron så kan du ju testa med andra inspelade element.

_________________
"Vägren upphör" Lite ålderdomlig uppmaning om att inte lägga av, som jag ibland ser vid sidan av vägen.
Stöttar Ljudbojen, ETC, Fria Tidningen, Faktum m.fl.


22 Apr 2023, 21:45
Profile
User avatar

Joined: 09 Nov 2008, 13:03
Posts: 1314
Location: Ostkusten
Post Re: Räddningen av den Heliga Graalen! :)
En liten uppdatering på vad som hände med en Heliga Graalen! :)

Tog lite tid att hitta produkter som skulle kunna funka men hittade bra alternativ till slut. Det jag lärde mig på vägen av detta är att när du lagar en pappkon så måste du hitta rätt typ av papper och lim som kan smälta ihop och bli en pappmassa typ. Testade med olika typer av lim tills jag dök på ett "tacky glue" som funkade bra och papperet jag använde till slut var rivna bitar från en Torky-rulle som "smälte" ihop bra med limmet. Första bilden visar lim och gummifärgen jag använde till dope av surrounden. Dammskyddet limmades med solution, samma som du lagar din cykelslang med...och det funkade kanonbra. :)

Summan av kardemumman är att elementet funkar jättebra igen, och helt ärligt så hör jag ingen större skillnad från tidigare...jag upplever samma typ av sound...något tightare eventuellt, om man kan säga så...men samma "growl" och kärna så som jag är van att höra en Greenback. Så jag är mer än nöjd med att ha fått igång det igen.
Som ni ser på bilderna så smälter pappmassan in rätt bra i pappen och sen drog jag ett tunt lager av gummifärg med pensel...struntade i att maskera kanten då jag ville försöka dra ut färgen så tunn som möjligt och slippa en tjockare kant så att säga...inte lika snyggt kanske som en rak kantlinje men så illa blev det inte ändå...man ser ju inte elementet när det väl är monterat i högtalarlådan så det kvittar tycker jag...he he.

Svårt att få bilder att funka här på Bojen men jag lägger länkar här nedan för er som vill kolla hur det blev till slut! Hoppas det hjälper nån som är i samma situation att prova samma sak. Finns ju säkert 100 olika sätt att göra detta på med olika produkter men detta var vad jag landade i till slut och det är ju svårt att veta hur detta funkar i längden men än så länge håller allt ihop och det låter jättebra så vi får hålla tummarna att det håller några år framöver. :D


http://emrossound.se/Greenback_Fix1.jpeg

http://emrossound.se/Greenback_Fix2.jpeg

http://emrossound.se/Greenback_Fix3.jpeg

http://emrossound.se/Greenback_Fix4.jpeg

http://emrossound.se/Greenback_Fix5.jpeg

http://emrossound.se/Greenback_Fix6.jpeg

_________________
/Majkel

:: Emros Sound Production ::


13 May 2023, 11:16
Profile
User avatar

Joined: 18 May 2010, 19:48
Posts: 1633
Location: Halmstad
Post Re: Räddningen av den Heliga Graalen! :)
Kul med uppföljning.

Jag sparar dina åtgärder i min mapp med högtalarfix. Bra trix fungerar säkert även nästa gång.

Och jag håller tummarna för dina högtalare

Trevlig helg


Last edited by arinihsd on 15 May 2023, 00:28, edited 1 time in total.



13 May 2023, 19:33
Profile

Joined: 14 Mar 2011, 21:18
Posts: 2531
Location:
Post Re: Räddningen av den Heliga Graalen! :)
Kul att det blev bra... 8)


14 May 2023, 20:47
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 09 Nov 2008, 13:03
Posts: 1314
Location: Ostkusten
Post Re: Räddningen av den Heliga Graalen! :)
arinihsd wrote:
Kul med uppföljning.

Jag sparar dina åtgärder i min mapp med högtalarfix. Bra trix fungerar säkert även nästa gång.

Och jag håller tummarna för dina högtalare

Trevlig helg

Apselut, vi behöver alla en mapp med högtalarfix då det finns många lösningar på ett och samma problem så att säga.

Tack...ja, vi håller tummarna...än så länge låter det GRYMT nice! :)

_________________
/Majkel

:: Emros Sound Production ::


24 May 2023, 10:43
Profile
User avatar

Joined: 09 Nov 2008, 13:03
Posts: 1314
Location: Ostkusten
Post Re: Räddningen av den Heliga Graalen! :)
zoork_1 wrote:
Kul att det blev bra... 8)


Japp, ibland har man tur...he he...som sagt, än så länge funkar det fint och låter kanonbra så jag är väldigt nöjd! :)

_________________
/Majkel

:: Emros Sound Production ::


24 May 2023, 10:44
Profile
User avatar

Joined: 18 Sep 2004, 23:06
Posts: 2587
Location: Täby
Post Re: Räddningen av den Heliga Graalen! :)
Snyggt jobbat och kul att det löste sig!
Har förövrigt för mig att användaren "Pleximaster" har varit framgångsrik med att laga trasiga gamla Celestionelement, vet inte riktigt hur han bar sig åt dock.


02 Jun 2023, 15:44
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 27 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Little Wing and 26 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.