Re: Fender Standard tillbaka
Obi wrote:
bummer wrote:
men poplar är nog första gången på en Fender?
."
Nej inte alls. Det finns US standard strator med poppelkropp från 90.talet. Kroppen var av massiv poppel som de fanerat på fram och baksida med al.
En hint för att identifiera dem är att urfasningen på baksidan brukar vara helt svart på sunburstlackade (för där finns inget faner)
https://www.thegearpage.net/board/index ... pg.569255/Personligen tycker jag ite det spelar någon roll om det står Fender eller Squier på huvudet. Så en Fender dekal gör inte produkten bättre för mig, om den ändå är tillverkad som vilken inndonesisk squier som helst, men det kanske är olika.
Aha, där ser man. Jag har bara haft en Fender, det var en Lite Ash Tele. Andra gitarrer i poplar har jag haft dock, Vintage VR100 och V6.
PRS SE Silver Sky har poplar och de verkar vara poppis, så Fender kände nog att de kunde göra samma. Pengar lär de tjäna, står ju Fender på huvudet.
De Squier jag haft var tillverkade i Indonesien och Indien. Kroppar av rödceder, agathis och basswood. De var åtminstone designade i Kalifornien,
USA. Så lite autentiskt är det ju.