Re: Wednesday, Thursday, Friday - Un-Guitar och mycket fuzz
Coolt som vanligt Mats!
Jag testade en Tone Master Pro för ett tag sen och blev imponerad. Förmodligen skulle jag inte höra skillnad mot mina förstärkare men så länge jag bor som jag gör så funkar det med riktiga förstärkare.
Custom Sam wrote:
Det där att enkelt kunna spela in och joxa har jag tänkt att göra i flera år nu, har programvara och ljudkort m.m. men det kommer alltid något annat i vägen.
Känner igen det, hade inspelningsmöjligheter i många år utan att det blev mycket gjort. Det som ändrade saken för mig så att produktionen av heminspelningar ökade är i första hand att jag började "jobba" ihop med en kompis som spelar bas. Om inspirationen tryter så pushar han på med några nya låtar och tvärtom. Sen har jag också fixat så att det skall vara så enkelt som möjligt att spela in, en mixer/ljudkort med fler ingångar så att jag inte måste koppla om några kablar, mallar i Cubase och en hemmagjord isobox med en enkel högtalarväxel så att det är enkelt att koppla en av förstärkarna till isoboxen. Sen gäller det nog att man är lika road av att sitta och pilla med inspelningen som att spela gitarr, det är inte alla som gör det.