
Re: Göra lönnbrädan mörkare?
Mike Leaf wrote:
.
Nitro, visst men det är ett rent helsike att hålla på med, speciellt i hemmiljö.
Har man tillgång till källarutrymme, skräpkammare, altan eller balkong är det inga större problem. Det är ju inte som att lacka en kropp, som ju måste vara perfekt i ytan vilket kräver dammfri miljö. Eller det kanske det är… beroende på krav.
Det finns både matt och glossy (nitro) cellullosaklarlack på sprayburk och det går inte åt särskilt mycket, ett par enstaka sprayningar/dunster kan räcka, inte en massa lager för att tinta greppbrädan/halsen.
Stämskruvarna måste förstås tas bort och dekaler maskeras.
Skulle ojämnheter uppstå på greppbrädan är det bara att slipa/polera ned.
Värre då om man vill ha en högglansig skalle med proffsig finish; då måste man slipa bort dekalerna och ta det hela mer från scratch, i några tunna lager, och våtslipa efteråt. Men inte heller det är jättesvårt.