Ljudbojen.com
https://ljudbojen.com/

någon som kan laga en trasig pedal?
https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=51650
Page 1 of 1

Author:  Maestro_Mikk [ 17 Jan 2011, 19:40 ]
Post subject:  någon som kan laga en trasig pedal?

har en locobox cosmo chorus från 70talet som jag fick gratis för längesedan. spelade på den ett tag men sen slutade den bara fungera helt plötsligt.

då jag börjat samla på mig lite pedaler vore det kul om alla fungerade så man kan göra lite jämförelser osv.

är det någon som kan sånt som vill testa? mot fraktkostnad + vad ni känner att det är värt

har också en george dennis wah från ca -92 som varit trasig så länge jag haft den. har mailat george dennis själv och fått till svar att han varken har schema eller reservdelar [V]

http://www.myspace.com/mikaelwigstrom

Author:  zeta55 [ 18 Jan 2011, 14:16 ]
Post subject: 

Maestro_Mikk wrote:

har en locobox cosmo chorus från 70talet som jag fick gratis för längesedan. spelade på den ett tag men sen slutade den bara fungera helt plötsligt.

då jag börjat samla på mig lite pedaler vore det kul om alla fungerade så man kan göra lite jämförelser osv.

är det någon som kan sånt som vill testa? mot fraktkostnad + vad ni känner att det är värt

har också en george dennis wah från ca -92 som varit trasig så länge jag haft den. har mailat george dennis själv och fått till svar att han varken har schema eller reservdelar [V]

http://www.myspace.com/mikaelwigstrom


Blir väldigt nyfiken på att kika i din locobox. Kan nog kika på din wah också. Skicka mig ett mail så kanske vi komma överens[:)]

/Krister

Min hemsida:

[url="http://www.zeta-sound.se/"]Image[/url]

Author:  Maestro_Mikk [ 19 Jan 2011, 15:39 ]
Post subject: 

mailat [:)]

http://www.myspace.com/mikaelwigstrom

Author:  tokfan [ 21 Jan 2011, 19:32 ]
Post subject: 

Jag har en wahwah-pedal som jag brände upp med fel adapter när jag precis köpt den för 10 år sen. Riktigt sopigt gjort, men jag hade ingen koll alls då.
Jag lämnade in pedalen hos en musikaffär. Det skulle kosta 700kr att laga den (man var tvungen att fixa ett helt nytt kretskort sa de). Jag var för fattig och sket i det.
Nu har jag blivit lite mer insatt. Jag såg inget som såg bränt ut i pedalen så jag antog att det kunde vara OP-förstärkaren som var kaputt (för de är ju känsligast). Jag fick köpa en sån för 10kr från skolan. Nu funkar den alla tiders!! Sparade 690kr mot om jag hade lämnat in den!
Vet inte hur insatt du är. (OP OperationsFörstärkaren är den svarta fyrkanten som har 8 ben. Kolla vad det står för beteckning på den, köp en sån för 10 spänn å fråga någon du känner som kan löda om de kan byta den åt dig. Det behöver ju absolut inte vara den. Men om man inte ser något som är sprucket eller ser bränt ut kan det vara den.
Någon som har mer koll än mig kan säkert skriva nåt bättre trick. Då är jag nyfiken att läsa det. Försöker lära mig sånt här.
Hare gött!!

Author:  Maestro_Mikk [ 21 Jan 2011, 22:43 ]
Post subject: 

det ska jag komma ihåg. det är nog på både gott och ont jag spelat gitarr istället för att lära mig det tekniska [:D]

http://www.myspace.com/mikaelwigstrom

Author:  zeta55 [ 22 Jan 2011, 00:44 ]
Post subject: 

Maestro_Mikk wrote:

det ska jag komma ihåg. det är nog på både gott och ont jag spelat gitarr istället för att lära mig det tekniska [:D]

http://www.myspace.com/mikaelwigstrom


Dessutom fanns inte en enda opamp i sikte i din wah pedal.

/Krister

Min hemsida:

[url="http://www.zeta-sound.se/"]Image[/url]

Author:  Maestro_Mikk [ 22 Jan 2011, 01:49 ]
Post subject: 

zeta55 wrote:

Maestro_Mikk wrote:

det ska jag komma ihåg. det är nog på både gott och ont jag spelat gitarr istället för att lära mig det tekniska [:D]

http://www.myspace.com/mikaelwigstrom


Dessutom fanns inte en enda opamp i sikte i din wah pedal.

/Krister

Min hemsida:

[url="http://www.zeta-sound.se/"]Image[/url]


[:)]

men visst är den lite snygg? postengul och med det där snöret som jag aldrig sett på en wah innan.

http://www.myspace.com/mikaelwigstrom

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/