| Author |
Message |
|
Goran
|
 Nytt Strymon delay
http://www.strymon.net/2011/01/15/strym ... a-preview/Kort sagt: <font color="red"><font size="6">GAS</font id="size6"></font id="red">
|
| 17 Jan 2011, 08:39 |
|
 |
|
lillefar
Joined: 06 Jan 2010, 16:20 Posts: 4265 Location: Boden Norrbotten
|
Whoops verkar som äldre modeller av Strymon plötsligt blev hopplöst omoderna! Men man undrar ju hur det låter och säkert äckligt bra! Jäkla Goran nu har jag ju osså GAS [;)][:D]
"Det är aldrig försent att ge upp"
|
| 17 Jan 2011, 11:49 |
|
 |
|
Tom-Andrew
|
lillefar wrote: Whoops verkar som äldre modeller av Strymon plötsligt blev hopplöst omoderna! Men man undrar ju hur det låter och säkert äckligt bra! Jäkla Goran nu har jag ju osså GAS [;)][:D]
Lite åt det här hållet tror jag att den låter... [;)] http://www.youtube.com/watch?v=M46J-EXgzhwSen tror jag nog inte att de andra pedalerna blir direkt omoderna bara för att du kan få snarlika modeller (i vissa fall säkert "exakt" samma) i ett paket tillsammans med presets och MIDI-kontroll. Jag baserar det på att vissa föredrar att slippa MIDI, vill ha specifika funktioner som bara finns i de fristående pedalerna, behöver en mindre pedal eller kanske inte vill lägga mer pengar på nåt som kan mycket när de ändå bara behöver ett enda ljud... För mig personligen så är Timeline den delaypedal som skulle ersätta min rackeffekt samt de fristående som jag använder för mer specifika ljud. Den dagen jag stuvar om i min rigg så kommer jag antagligen att skaffa en Timeline. /Tom-Andrew <hr noshade size="1"><font size="1">Låter det bra så är det antagligen bra...</font id="size1">
|
| 17 Jan 2011, 13:36 |
|
 |
|
Goran
|
lillefar wrote: Whoops verkar som äldre modeller av Strymon plötsligt blev hopplöst omoderna! Men man undrar ju hur det låter och säkert äckligt bra! <font color="red">Jäkla Goran nu har jag ju osså GAS </font id="red"> [;)][:D]
Det var väl därför vi ville ha en pedal-avdelning på Ljudbojen För att hetsa varandra att förköpa oss på pedaler, men också att få [:D] bra argument att framföra till fruar/sambor när GASen blir för svår. Och det är inte lätt vill jag lova, fruar vill ha nya soffor, köksbord (som man svårt skadat vid pedalbyggen) osv. Vem f-n vill ha en ny soffa när det kommit ett delay som antagligen vida överglänser allt man tidigare haft [}:)]
|
| 17 Jan 2011, 13:58 |
|
 |
|
OhMyDear
|
Satte mig på kölista så fort jag såg denna i lördags!! Fullkomlig gas!!!! En DL4 fast utan dess svagheter! Har väntat på detta delayet i tio år! Hoppas nu bara att dedet lever upp till mina förväntningar. Blir spännande att se vad dom har vävt in för funktioner i loopern!
|
| 17 Jan 2011, 19:55 |
|
 |
|
lillefar
Joined: 06 Jan 2010, 16:20 Posts: 4265 Location: Boden Norrbotten
|
Precis underhåll av hus och bilreparationer skär ju ned pedalbudgeten hemska tider. För övrigt är det ju en viss charm med köksbord som har brännmärken från lödkolven [:D]
|
| 17 Jan 2011, 20:19 |
|
 |
|
Tom-Andrew
|
Steven wrote: Mamma! Nu fick jag delay-GAS för första gången på 5-6 år (har varit nöjd med mitt DD20 hela tiden). Denna dära verkar grymt intressant. Undrar bara vad den kommer kosta. Har sett nån uppgift om ett RRP på 499 USD så den lär inte bli billig. Jag gissar att dom måste sätta priset ganska högt för annars kommer väl ingen köpa deras "vanliga" delayer som ligger runt 250 USD? http://www.myspace.com/h2bandPå andra, kanske mer välinitierade, forum pratas det om att TimeLine inte kommer att innehålla alla funktioner som de separata pedalerna gör; t.ex. dTape-delayet har bara single head-delayen från El Capistan. Vissa vill kanske dessutom ha dBucket och dTape framför stärkaren, de andra delaytyperna i effektloopen, varför det kanske finns anledning att ha både TimeLine och någon av de andra om man inte investerar i en avancerad loopswitcher... För egen del kan jag leva med dTape/dBucket i effektloopen och jag vill dessutom gärna åt delayet som heter Ice och den som heter Swell -- i dagsläget har jag en rackeffekt och en separat delaypedal som gör de ljuden och jag vill gärna slippa många pedaler som bara kan ett ljud... TimeLine skulle lösa "allt" delay-relaterat för mig och om det går att styra bypass via MIDI så slipper jag låsa upp en loop eller två i switchern med delay och preamp... /Tom-Andrew <hr noshade size="1"><font size="1">Låter det bra så är det antagligen bra...</font id="size1">
|
| 19 Jan 2011, 13:46 |
|
 |
|
Steven
|
Tom-Andrew wrote: Steven wrote: Mamma! Nu fick jag delay-GAS för första gången på 5-6 år (har varit nöjd med mitt DD20 hela tiden). Denna dära verkar grymt intressant. Undrar bara vad den kommer kosta. Har sett nån uppgift om ett RRP på 499 USD så den lär inte bli billig. Jag gissar att dom måste sätta priset ganska högt för annars kommer väl ingen köpa deras "vanliga" delayer som ligger runt 250 USD? http://www.myspace.com/h2bandPå andra, kanske mer välinitierade, forum pratas det om att TimeLine inte kommer att innehålla alla funktioner som de separata pedalerna gör; t.ex. dTape-delayet har bara single head-delayen från El Capistan. Vissa vill kanske dessutom ha dBucket och dTape framför stärkaren, de andra delaytyperna i effektloopen, varför det kanske finns anledning att ha både TimeLine och någon av de andra om man inte investerar i en avancerad loopswitcher... För egen del kan jag leva med dTape/dBucket i effektloopen och jag vill dessutom gärna åt delayet som heter Ice och den som heter Swell -- i dagsläget har jag en rackeffekt och en separat delaypedal som gör de ljuden och jag vill gärna slippa många pedaler som bara kan ett ljud... TimeLine skulle lösa "allt" delay-relaterat för mig och om det går att styra bypass via MIDI så slipper jag låsa upp en loop eller två i switchern med delay och preamp... /Tom-Andrew <hr noshade size="1"><font size="1">Låter det bra så är det antagligen bra...</font id="size1"> Jag kör alla pedaler före stärkare och Timelinen skulle nog kunna bli hur bra som hellst. Undrar när den kommer? http://www.myspace.com/h2band
|
| 19 Jan 2011, 14:19 |
|
 |
|
Vibroking
|
Steven wrote: Tom-Andrew wrote: Steven wrote: Mamma! Nu fick jag delay-GAS för första gången på 5-6 år (har varit nöjd med mitt DD20 hela tiden). Denna dära verkar grymt intressant. Undrar bara vad den kommer kosta. Har sett nån uppgift om ett RRP på 499 USD så den lär inte bli billig. Jag gissar att dom måste sätta priset ganska högt för annars kommer väl ingen köpa deras "vanliga" delayer som ligger runt 250 USD? http://www.myspace.com/h2bandPå andra, kanske mer välinitierade, forum pratas det om att TimeLine inte kommer att innehålla alla funktioner som de separata pedalerna gör; t.ex. dTape-delayet har bara single head-delayen från El Capistan. Vissa vill kanske dessutom ha dBucket och dTape framför stärkaren, de andra delaytyperna i effektloopen, varför det kanske finns anledning att ha både TimeLine och någon av de andra om man inte investerar i en avancerad loopswitcher... För egen del kan jag leva med dTape/dBucket i effektloopen och jag vill dessutom gärna åt delayet som heter Ice och den som heter Swell -- i dagsläget har jag en rackeffekt och en separat delaypedal som gör de ljuden och jag vill gärna slippa många pedaler som bara kan ett ljud... TimeLine skulle lösa "allt" delay-relaterat för mig och om det går att styra bypass via MIDI så slipper jag låsa upp en loop eller två i switchern med delay och preamp... /Tom-Andrew <hr noshade size="1"><font size="1">Låter det bra så är det antagligen bra...</font id="size1"> Jag kör alla pedaler före stärkare och Timelinen skulle nog kunna bli hur bra som hellst. Undrar när den kommer? http://www.myspace.com/h2bandSlutet av maj är vad jag hört.
|
| 19 Jan 2011, 21:57 |
|
 |
|
clapton71
Joined: 15 Mar 2008, 18:36 Posts: 4460 Location: Örsundsbro
|
läste nånstans att de hoppas kunna leverera i april. Strymon säljer inte direkt till sverige, tg11 har väl agenturen tror jag. Så, till sommaren, kanske. Vem blir först på bojen? Jag sätter en slant på monk... mslcases@gmail.com
|
| 19 Jan 2011, 22:01 |
|
 |
|
monk
|
Hehe, jag är visserligen pedalbög men jag tror spindeln är först. Är rätt så nöjd med de delaypedaler jag har nu.
|
| 20 Jan 2011, 16:30 |
|
|