|
|
Page 1 of 1
|
[ 13 posts ] |
|
Hotone Pulze Mini - första intryck
| Author |
Message |
|
valvetubes
|
 Hotone Pulze Mini - första intryck
Hotone Pulze Mini är en liten mini övningsstärkare med tusen möjligheter, verkar det som. Har haft den i två dagar, så detta blir bara en liten recension. Många många färdiga sounds av olika karaktär, rena, distade, med och utan delay/reverb/trem/phaser/chorus. Har testat en promille hittills. De verkar alla lätta att modifiera och man kan spara egna. Man kan även hämta andra soundfiler på Hotones hemsida/forum. Den har Bluetooth och min Androidtelefon hittade den lätt och kunde spela upp musik . Lite värre med att tanka ner rätt androidapp från Hotones sida (APK), men hittade rätt andra försöket. Pulze Editor funkar fint och man väljer lätt mellan en miljon ollika sounds och kan dessutom lätt modda dem. Låter bra i hörlurar och väldigt hyggligt i det lilla högtalarsystemet. Fördelar: Liten, tar ingen plats på hyllan under soffbordet. Tusen möjligheter med sounden Bluetooth - spela upp backing tracks samtidigt med gitarren. Utan sladd ju.... Ska funka som USB-interface till datorn och man ska alltså kunna spela in direkt i sin DAW med USB C kabel, som medföljer --- ej testat Laddningsbar via vilken mobilladdare somhelst - USB-C- 11,5 timmars speltid med lurar, 5,5 med högtalare. Ingen strömadapter = en sladdjäkel mindre vid användning. Kanske nackdelar: Appar för Android finns ej på Google Play, bara på Hotones hemsida. Appar för Apple finns dock tydligen på Apple Play - ej testat. Inte helt självklart vilken androidapp jag skulle tanka hem Inget stöd för NAM-filer 1299:- på Nonnes i Nybro https://www.hotone.com/products/Amplifier/Pulze%20MiniPS. Fungerar givetvis utan telefon men knivigare att sköta från den lilla displayen.
_________________ ##################
|
| 02 Jan 2026, 17:01 |
|
 |
|
Forsman
Joined: 17 May 2008, 19:55 Posts: 1136 Location: Ösmo, 45 km söder om Globen.
|
 Re: Hotone Pulze Mini - första intryck
Tack för tipset! Letar efter något mindre att ha på jobbet och den där verkar ju ascool! 
_________________ "App, app, app!!! Spela inte så fort... Du tappar känslan då!!!"
|
| 02 Jan 2026, 18:16 |
|
 |
|
valvetubes
|
Får lätt plats i skrivbordslåden! 
|
| 02 Jan 2026, 18:50 |
|
 |
|
Goran
|
Intressant! Och placerad under fliken Pedaler Undrar hur rena Fenderljud låter via högtalaren? Distade ljud låter oftast ok genom väldigt små högtalare, men rena till crunch brukar låta sämre. Är redan sugen på en 
|
| 04 Jan 2026, 10:34 |
|
 |
|
Goran
|
Kollat på YouTube och vafan, småpengar, så beställt.
|
| 07 Jan 2026, 22:18 |
|
 |
|
Forsman
|
Goran wrote: Kollat på YouTube och vafan, småpengar, så beställt. Jag fick hem min igår... Första intrycket är positivt, det finns potential. Låter naturligtvis bättre i hörlurar, men den inbyggda högtalaren låter ändå förvånansvärt bra. Volymmässigt så räcker det till mer än väl för vad jag kommer att använda den till, men såklart så fattas det bas, vilket inte är så konstigt då den inte är större än en 33 cl ölburk liksom. Har bara nosat i appen på min iPhone, men det finns mycket att pilla på om man säger så. Får återkomma med en djupare recension när jag lekt lite mer med den. Jag skulle nog säga att den gör distade ljud bättre än rena ljud, men jag har som sagt bara bläddrat igenom alla presets och inte rattat något själv. Finns en hel del lite såna space:ade presets med rena ljud som kändes inspirerande att leka med och det är ju det som det handlar om för mig i slutändan - att hitta någon slags inspiration att övht plocka upp en gitarr. Kommer nog att testa att spela in lite rakt in i datorn så småningom. Tveksam om den slår min Kemper på fingrarna, men för en tiondel av priset så kan man inte gnälla, tänker jag. 
_________________ "App, app, app!!! Spela inte så fort... Du tappar känslan då!!!"
|
| 08 Jan 2026, 09:36 |
|
 |
|
valvetubes
|
+1 på Forsman
Nån nånstans har sagt att de tunga sounden (metal) inte är tillfyllest. Det kan nog stämma, men det stör inte mig ett dugg. Men kanske Metallica-fans ska kolla Youtubeklippen lite extra innan köp.
Å andra sidan verkar möjligheterna till egna sound stora, så det kanske går att modda fram tyngre ljud.
|
| 08 Jan 2026, 10:57 |
|
 |
|
Goran
|
Haft den några dagar nu och instämmer i mycket med ovanstående. Appen gör det hela väldigt lättarbetat. Tycker de förprogrammerade distljuden låter rätt trist, vilket ju går att ratta till i önskad riktning. De rena till crunch låter bättre, en del väldigt bra. ”Interstellar” patchen rejält trevlig, ambient att snöa in på. Sammanfattningsvis en kul pryl att leka med som är väl värd sitt pris.
|
| 15 Jan 2026, 09:58 |
|
 |
|
Goran
|
Testade koppla in i hifi-anläggningen, med strålande resultat, väldigt vad enormt det lät. Gissar att man får liknande förbättringar i en hyfsad bluetooth högtalare. Kort sagt så räcker inte den inbyggda högtalaren att återge kapaciteten Hotone har.
|
| 22 Jan 2026, 22:20 |
|
 |
|
Forsman
|
Goran wrote: Testade koppla in i hifi-anläggningen, med strålande resultat, väldigt vad enormt det lät. Jag testade detsamma, fast med hemmabiorecievern på jobbet. Det låter bra, som du skriver, men jag upplevde en irriterande fördröjning på ljudet. Kopplade en lång kabel mellan 3,5 mm-uttaget på Pulze Mini till en av phonoingångarna på recievern. Vet inte ålder på recievern, men det bör vara DEN som orsakar latency och inte kabeln eller output på Hotone då jag inte upplever någon latency med hörlurar. Men den är mycket prisvärd måste jag säga! Kul att man kan streama backingtracks från telefonen också! 
|
| 23 Jan 2026, 08:39 |
|
 |
|
Goran
|
Vill man spela med sitt pedalbord är det bara koppla in Hotone sist, inställd på t ex en lätt crunchig Deluxe Reverb. Då slipper man fibbla med de inbyggda pedalerna i Hotone. Är väl rätt bra kunna öva med sina välkända pedaler på en låg volym, med bra ljud.
|
| 25 Jan 2026, 11:47 |
|
 |
|
zoork_1
|
Jaha, o nu börjar man bli sugen på att köpa en. Kanske låtsas att den är till nån av sönerna....
|
| 25 Jan 2026, 12:13 |
|
 |
|
valvetubes
|
Testade strattan idag och det lät ännu bättre!
|
| 25 Jan 2026, 22:44 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 13 posts ] |
|