juni2008 wrote:
kjelle wrote:
Du verkar ju ha det mesta du behöver, bra stärkarsimulator, ljud interface.... och att spela in i dator var ju plötsligt inga problem, och en bra modell hade du ju redan
Har du "skämtat aprillo" med oss i tråden eller?[;)] Jag trodde du behövde något hårdvarumässigt som var enkelt och billigt, därav R16.
Hur som helst, lycka till med inspelningen när det blir dags.

Inget skämta aprillo.
Jo. Dator ÄR problem. Så fort jag kommer att koppla in nåt interface i den jäveln så kommer den säga en massa saker som jag inte förstår, och det är säkert som amen i kyrkan. Och sen kommer programmet att innehålla en miljon funktioner som bara kommer att ställa till det för mig. Därför hoppades jag att det fanns nån pryl som är idiotsimpel och "komplett". Efter att ha lyssnat på div råd och youtubat på små portor så lutar jag dock åt att det blir jävligare att klippa ihop olika delar på en porta, fr a pga den jämförelsevis lilla displayen. Således tror jag alltså att datorn trots allt kommer att ge mig MINDRE problem än om jag skulle försöka fixa biffen med en porta. Men upplys mig gärna om jag har fel. Tack för lyckönskningarna btw!
Arguing on internet is like running in ....... ........ - even if you win, yo´re still a ......!
du har fel
men tvärtom
så fort du ev. behövt att stoppa i en drivis för ljudkortet, så funkar det
det är en mac inte en pc [}:)]
och kopiera klippa m.m.
är så idiotenkelt att min
katt klarar det
släng in mp3 i garageband
skapa nytt track spela in
tryck på RÖD knapp se till att det är rätt spår du spelar in på [:D]
klipp , (det finns en sax

kopiera, flytta
tryck på play lyssna
lycka till och behöver du hjälp
är du välkommen att maila
Bapman
...........................
swimming with a hole in my body
"The only thing worse than a guitar is a guitarist!"
- Lydia Lunch