Jag inbillar mig att de kan vara ornormalt mycket brus i min Fetto från ca kl2 till max (kl 5) på gainratten. Det är ju rätt mucket gain då dock så kanske ändå är som det ska. Men misstanke om en trött trissa ihar iaf infunnit sig
Jag skruvade isär den för att kolla vad det sitter för jox i och upptäckte då att alla komponenterna var vitmålade. Skrapade lite på en trissa för att se vad som gömde sig bakom färgen men där verkar beteckningen vara bortfilad.
Himmelstrutz bjuder ju inte på schema heller även om det finns några "reverse engineering" - scheman från andra därute och troligen sitter det 3 st jfet 2sk170gr eller BL i d3en men vem vet om det stämmer.
Undrar därför om någon vet hur Himmelstrutz tänkt med ev defekta enheter som inte täcks av någon garanti längre? Kan ju maila dem men någon kanske varit med om ngt liknande?
Edit: Inget problem med ljudet i den dock. LÅter forfarande bättre än svinbra.
27 Aug 2026, 13:27
Obi
Re: Löst !" Brus i Fetto"
Ah, problemet löst. Det var i powersupply som felet låg. Bytte power supply och då försvann bruset. Är sanslöst tyst nu med full gain.
Users browsing this forum: No registered users and 53 guests
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum