View unanswered posts | View active topics It is currently 19 Jun 2026, 08:50

Reply to topic  [ 3 posts ] 
Fixa pedal? 
Author Message

Post Fixa pedal?
Jag undrar om någon kunnig fixare skulle vilja ta sig an projektet att repa mitt gamla Yamaha DDS-20M delay? Pedalen fungerar egentligen som den ska förutom att ena ingångjacket glappar och strömjacket är ur funktion. Problemet är att ingångsjacket är fastlött i ett av de två kretskoreten som pedalen innehåller och strömjacket sitter mellan de två korten. Det verkar vara en komplicerad kretslösning och jag känner att mina kunskaper inte riktigt räcker till för att fixa den utan risken att skada pedalen. Vore kul att få denna i fungerande skick då jag inte använt den på många år. Jag betalar naturligtvis för frakt och arbete. Den som vill åta sig detta hedervärda uppdrag får gärna mejla mig via profilen.

/Anders

Image

Image

11 Jan 2011, 23:31
Profile WWW

David i Boden Eller Kero i Råneå fixar väl det där med ena handen bakbunden [;)][:D]

"Det är aldrig försent att ge upp"

12 Jan 2011, 12:33
Profile WWW

Jo, tack! Jag vet att det inte är någon av de mer komplicerade operationerna i världshistorien.[:I] Vill ändå att det ska bli rätt och lämnar hellre över till någon som känner sig säker på vad de pysslar med än att göra det själv i något anfall av övermod.

Image

12 Jan 2011, 12:55
Profile WWW
Reply to topic   [ 3 posts ]