| Ljudbojen.com https://ljudbojen.com/ |
|
| Äkta? https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=27&t=98835 |
Page 1 of 1 |
| Author: | Lemmy [ 04 Dec 2014, 01:11 ] |
| Post subject: | Äkta? |
http://m.blocket.se/stockholm/1950_Fend ... 611517.htm Inte för att jag har råd men man blir ju lite nyfiken ändå... Om den nu är äkta borde det väl finnas bättre platser än blocket att sälja den på.. |
|
| Author: | Marshall [ 04 Dec 2014, 08:17 ] |
| Post subject: | Re: Äkta? |
Lemmy wrote: http://m.blocket.se/stockholm/1950_Fender_Broadcaster_57611517.htm Inte för att jag har råd men man blir ju lite nyfiken ändå... Om den nu är äkta borde det väl finnas bättre platser än blocket att sälja den på.. Tonratt & switchknopp är hursomhelst inte original. Det hade varit kul att få veta serienr. |
|
| Author: | Mike Leaf [ 04 Dec 2014, 15:27 ] |
| Post subject: | Re: Äkta? |
Omöjligt att säga utifrån den info som ges. Här krävs ju provenence så det stänker om det , Blackguard BroadCasters är en av gitarrvärldens mest eftertraktade , men självklart beroende på konstruktionens enkelhet också en av de enklaste att förfalska Håller med Marshall, vore kul att veta serienr för att se om detta är ett känt ex eller en helt ny bekantskap. Även potkoder och ALLA detaljer ska stämma för att ens tänka på den prislappen. Sen 'omlack' (overspray?) är väl inte så jättestor grej. Dom fanns bara Oktober 1950 till Feb 1951 , merparten har NOV 1950 Neck dates. serienr 0xxx eller 00xx, lägst kända 0005 och högsta 08xx. huvet på 0163: |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|