View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Jun 2026, 16:51



Reply to topic  [ 7 posts ] 
Har den här ens blivit spelad på 50 år? 
Author Message
User avatar

Joined: 09 Jun 2011, 21:52
Posts: 2684
Location: Stockholm
Post Har den här ens blivit spelad på 50 år?
Oh mama.... Säg vad ni vill men jag gillar den här sortens 60-tals Sunburst. :mrgreen:

http://www.blocket.se/dalarna/Fender_PR ... ?ca=11&w=3

_________________
Shine On You Crazy Diamond


17 Sep 2012, 09:23
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 15253
Location:
Post Re: Har den här ens blivit spelad på 50 år?
Har aldrig tidigare sett en 60 där skyddet inte blivit grönt, det var ju mer eller mindre grönt direkt när den kom från fabrik!

Måste ha legat nedpackad i 50 år i ett case om detta stämmer.

_________________



17 Sep 2012, 12:07
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post Re: Har den här ens blivit spelad på 50 år?
det är inte en 1960 RI från CS då? Ser ju mer ut som en sån

_________________
-------------------------------------------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


17 Sep 2012, 12:56
Profile WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 15253
Location:
Post Re: Har den här ens blivit spelad på 50 år?
Joshunznera wrote:
det är inte en 1960 RI från CS då? Ser ju mer ut som en sån


Nja, det tycker jag nog inte om du ser på färgen och den mörka fina 'brazilian' brädan....

De CS 60 jag haft har inte sett ut så, men vem vet , säljaren kanske TROR den är från 1960.

Det är ju väldigt lite info, och inga bilder.....

Som sagt OM det är den riktiga varan så är ju skicket helt otroligt ,om även hals huvud etc är i samma kondition, vad begär man för en sån ?

250 k :roll:

_________________



17 Sep 2012, 13:13
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 29 Apr 2010, 13:47
Posts: 2762
Location: Sthlm
Post Re: Har den här ens blivit spelad på 50 år?
Rena spekulationer: Kanske ett måndagsex som direkt hamnade i caset 1960 för att den inte var så skoj att spela på...


17 Sep 2012, 13:34
Profile
User avatar

Joined: 09 Jun 2011, 21:52
Posts: 2684
Location: Stockholm
Post Re: Har den här ens blivit spelad på 50 år?
Men den är så inihelvetes vacker. Jag kan inte dra bort min blick. Jag tror inte att det är någon CS, kolla på sadlarna och dotsen, ingen fender CS har sådana precisa detaljer som ens pat pen sadlar.

Men sen om det är repro delar vet man ju inte. Men vacker är den i alla fall. :mrgreen:

_________________
Shine On You Crazy Diamond


17 Sep 2012, 13:46
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 15253
Location:
Post Re: Har den här ens blivit spelad på 50 år?
lpstd wrote:
Rena spekulationer: Kanske ett måndagsex som direkt hamnade i caset 1960 för att den inte var så skoj att spela på...



Eller bara bortglömd i alla år, ofta kommer det fram såna här när arvsskiften gör att man måste tömma gamla vindar , garderober etc. Bara spekulationer såklart , men om det där skyddet är riktigt har den inte haft så många timmar i dagsljus i alla fall....

och det går ju inte att spela på den i caset.....

Blir ju nästan svårsåld om han tänkt att skicket ska spegla priset.....
och sen börja gigga på den ? eller tillbaka under sängen :?

Dock kvarstår ju att han måste ha den utvärderad och bedömd skriftligt av någon som är betrodd med värdering av gamla Fender... :oops: och inte bli av med den på kuppen :lol:

Kanske flyga ner till Nashville och ta det direkt med Gruhn, men då får man nog köpa flygstol åt guran också..... blir krångligt detta :(

_________________



17 Sep 2012, 14:17
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.