Joined: 24 Oct 2005, 20:39 Posts: 1173 Location: Lund, Sweden
Billig strata
Hej!
Bör inte detta vara ett usa-bygge? Är inte helt 100, men halsplattan och loggan ger mig starka USA-vibbar, speciellt halsplattan . Den kan förvisso vara utbytt. Vad säger experterna?
Joined: 15 Mar 2008, 18:36 Posts: 4460 Location: Örsundsbro
Re: Billig strata
Ett sexpunkts vintagestall...Corona skylt...nä, jag tänker HPD. Halsen kan mycket väl vara en Am std men mig veterligen så har dessa haft modernare stall typ tvåpunkts med platta sadlar sedan 90-talet nån gång.
Matte
_________________ the older I get, the better I was
29 Aug 2012, 12:17
kri
Joined: 01 Jan 2008, 18:34 Posts: 624 Location: Alingsås
Re: Billig strata
Det står MIM i annonsen....
29 Aug 2012, 23:07
Tribal_Tech
Joined: 24 Oct 2005, 20:39 Posts: 1173 Location: Lund, Sweden
Re: Billig strata
Hej!
Clapton, det är helt korrekt, skulle kollat lite närmare på bilden. Men vad säger vi om loggan, finns den på mexico-byggen?
Kri, jo, det är jag helt medveten om. Men halsplattan och ev. halsen skvallrar om något annat.
Hålet för dragstången tillhör varken Amerikansk eller Mexikansk Fender.
30 Aug 2012, 11:17
Slinky
Joined: 20 Aug 2002, 22:58 Posts: 1114 Location:
Re: Billig strata
Och halsen är för rund efter 21 band. Kina.
30 Aug 2012, 11:19
Fullerton
Re: Billig strata
Trussrod håket ser inte ut som en usa strata. Huvudformen ser fel ut också. Observera att han har kört in en skruv i det lilla hålet avsett för jusering av micro tilt på halsplattan. Snyggt jobbat. Jag skulle akta mig för den där stratan.
30 Aug 2012, 11:20
Mike Leaf
Joined: 27 Dec 2007, 16:14 Posts: 15254 Location:
Re: Billig strata
Lutar nog åt att det bara är halsplattan som är Fender på den där....
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum