View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Jun 2026, 20:29



Reply to topic  [ 8 posts ] 
Billig strata 
Author Message

Joined: 24 Oct 2005, 20:39
Posts: 1173
Location: Lund, Sweden
Post Billig strata
Hej!

Bör inte detta vara ett usa-bygge?
Är inte helt 100, men halsplattan och loggan ger mig starka USA-vibbar, speciellt halsplattan 8) . Den kan förvisso vara utbytt.
Vad säger experterna?

http://www.vend.se/ad.php?127101

MvH Daniel

_________________
http://www.myspace.com/badsneakersmusic


29 Aug 2012, 12:00
Profile WWW
User avatar

Joined: 15 Mar 2008, 18:36
Posts: 4460
Location: Örsundsbro
Post Re: Billig strata
Ett sexpunkts vintagestall...Corona skylt...nä, jag tänker HPD. Halsen kan mycket väl vara en Am std men mig veterligen så har dessa haft modernare stall typ tvåpunkts med platta sadlar sedan 90-talet nån gång.

Matte

_________________
the older I get, the better I was


29 Aug 2012, 12:17
Profile
User avatar

Joined: 01 Jan 2008, 18:34
Posts: 624
Location: Alingsås
Post Re: Billig strata
Det står MIM i annonsen....


29 Aug 2012, 23:07
Profile WWW

Joined: 24 Oct 2005, 20:39
Posts: 1173
Location: Lund, Sweden
Post Re: Billig strata
Hej!

Clapton, det är helt korrekt, skulle kollat lite närmare på bilden.
Men vad säger vi om loggan, finns den på mexico-byggen?

Kri, jo, det är jag helt medveten om. Men halsplattan och ev. halsen skvallrar om något annat.

Mvh Daniel

_________________
http://www.myspace.com/badsneakersmusic


30 Aug 2012, 10:40
Profile WWW
User avatar

Joined: 20 Aug 2002, 22:58
Posts: 1114
Location:
Post Re: Billig strata
Hålet för dragstången tillhör varken Amerikansk eller Mexikansk Fender.


30 Aug 2012, 11:17
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 20 Aug 2002, 22:58
Posts: 1114
Location:
Post Re: Billig strata
Och halsen är för rund efter 21 band. :arrow: Kina.


30 Aug 2012, 11:19
Profile ICQ WWW
Post Re: Billig strata
Trussrod håket ser inte ut som en usa strata. Huvudformen ser fel ut också.
Observera att han har kört in en skruv i det lilla hålet avsett för jusering av micro tilt på halsplattan. Snyggt jobbat.
Jag skulle akta mig för den där stratan. :)


30 Aug 2012, 11:20
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 15254
Location:
Post Re: Billig strata
Lutar nog åt att det bara är halsplattan som är Fender på den där....

Om den nu är äkta

_________________



31 Aug 2012, 12:36
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.