View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Apr 2026, 23:40

Reply to topic  [ 4 posts ] 
Les Paul/SG 61á..auktion Malmö.. 
Author Message

Post Les Paul/SG 61á..auktion Malmö..
Arvidson R.I.P.. numret stämmer...ett sånt en aldrig glömmer...tvivelaktig halslagning vid infästningen hals/kropp..någon har använt lödkolven i den också...utbytt tuneomatic..å lite annat tjafs som gör att en vill skruva isär den där...innan köp...har inte facebook/Instagram..någon borde länka ut den där med kan jag tycka...bör inbringa en slant!

https://auctionet.com/sv/4275330-elgitarr-gibson-les-paul-standard-1961

Edit:
Slagavgift 80kr och provision 25% tillkommer ditt bud!...varför jag skriver detta är av hur det ansågs att alla inte har vetskap om att det tillkommer en "avgift" på angivet bud..så t.e.x. det bud som ligger på 10.000:- kr är den totala kostanden 12.580:-kr...d.v.s att auktionshuset tar ut en avgift/provision för att sälja ett objekt via dem! i detta exempel är den 2.580:-kr

https://edlersrevolution.bandcamp.com/

Last edited by Jo E on 09 May 2025, 07:22, edited 1 time in total.

08 May 2025, 04:46
Profile WWW

Post Re: Les Paul/SG 61á..auktion Malmö..
Vad kan ett rimligt slutpris vara för en sån? 40-50 nånstans? Eller går den ännu högre trots allt? Vore kul att höra bojens spekulationer...

08 May 2025, 10:50
Profile

lpstd wrote:
Vad kan ett rimligt slutpris vara för en sån? 40-50 nånstans? Eller går den ännu högre trots allt? Vore kul att höra bojens spekulationer...

Tja! om båda mickarna är intakta..vilket bilderna säger att det hänt något då halsmicken har en ny kabel..troligtvis omlindad, om så säger det att brottet var relativt brutalt..en vill se vad som gömmer sig..är tenonén oskadad..igen säger bilderna att brottet inte tog med sig baksidan men lite av sidorna så kan vara hel...å andra sidan "plugghålen" tyder på att den "skruvades" ihop efter att den gick av...original case..om halsmickkabeln bara är skarvad och orörd annars..ca 100K...omlindad 60-80K..å bör köpas av den som verkligen vill ha en 61á å spela på...är mina 5 cent!

Edit: ser nu att någon i allafall lagt ett bud på 10K..å då dök en värdering upp på 100K...är inte halsmicken omlindad är den värderingen rimlig...inte annars är min tanke om det!..
(sannolikt en reservation på 100K då)

https://edlersrevolution.bandcamp.com/

09 May 2025, 05:44
Profile WWW

lpstd wrote:

Runt strax under 100 är nog normalt med en PAF kvar, lagad i hals eller huvud samt slitet skick, trasiga tuners samt bytt ABR.
(känns lite som ett standardrecept på dessa om de varit giggade hårt)
Detta är ju en tidig 61, jag hade en likadan för 10 år sen fast i bättre skick, då fick man runt 50-60.

40-50 kostar en CS 61 reissue, och ska jag vara ärlig så trivs jag minst lika bra med en sån...

25 May 2025, 15:47
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 4 posts ]