| Ljudbojen.com https://ljudbojen.com/ |
|
| Svincool röd Charvel Model 5A https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=27&t=102053 |
Page 1 of 1 |
| Author: | Tvåtakt [ 23 Apr 2015, 18:31 ] |
| Post subject: | Svincool röd Charvel Model 5A |
http://www.tradera.com/item/301965/2313 ... vd-57-055- |
|
| Author: | Forsman [ 23 Apr 2015, 19:39 ] |
| Post subject: | Re: Svincool röd Charvel Model 5A |
Märkligt hur olika smak vi har. Förutom färgen (som jag gillar) så var det inte många rätt på den där... |
|
| Author: | Mike Leaf [ 25 Apr 2015, 08:12 ] |
| Post subject: | Re: Svincool röd Charvel Model 5A |
Märkligt att ett företag inte kan stava eller behärskar svenska språket, ser ut som en 5-åring som skrivit detta Vi stänger kl. 14:00 den 30 april och öppnar åter måndag den 4 maj. Vinnarmail skickas den 4 maj och då besvara vi även frågor. Avhämtning av vunna auktioner kan ske efter kl.12:00 måndag den 4 maj. Auktionen är öppen under 7 dagar. Hämtas hos Olskrokens Lånekassa Norra Gubberogatan 32 i Göteborg. Betalning av ”vunnet bud” skall göras inom 5 bankdagar, betalning sker till vårt Bankgiro, 211-7687. OBS!! På grund av alltför omständliga tullbestämmelser kan vi tyvärr EJ skicka varor till länder utanför EU-regionen, vilket innebär att vi inte kan skicka gods till Norge. |
|
| Author: | valvetubes [ 25 Apr 2015, 08:55 ] |
| Post subject: | Re: Svincool röd Charvel Model 5A |
Inget fel på det där! Möjligen är det fullt korrekt Göteborgska. Det är en förädlad dialekt som representerar det yppersta inom svenska språket. Göteborgskan har fler ord än svenskan i övrigt och kan uttrycka fler dimensioner och nyanser än övriga dialekter. É la gôtt eller? |
|
| Author: | Mike Leaf [ 28 Apr 2015, 16:47 ] |
| Post subject: | Re: Svincool röd Charvel Model 5A |
valvetubes wrote: Inget fel på det där! Möjligen är det fullt korrekt Göteborgska. Förklarar ju kanske saken , ska tänka på det när jag ska hämta mitt 'vunna bud'. Trodde det var en taldialekt och inte ett eget skriftspråk. |
|
| Author: | valvetubes [ 29 Apr 2015, 13:29 ] |
| Post subject: | Re: Svincool röd Charvel Model 5A |
Som Göteborgare reagerade jag faktiskt inte på texten, men du har nog rätt att det är talspråk. |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|