View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Jun 2026, 17:13

Reply to topic  [ 39 posts ]  Go to page Previous  1, 2
fender JV 2500:- 
Author Message
Post Re: fender JV 2500:-
Mike Leaf wrote:
holmis63 wrote:
Den här diskussion får mig att undra vad en Fender JV egentligen är värd?
MUG här i Gbg begär 12995 :- för en 83a, som jag tror är en st62-65, alltså instegsvarianten för en Fender JV, här börjar ju även 5000 :- framstå some ett riktigt kap :-)

Har Du mailat säljaren detta , verkar som Fullerton har försökt blåsa honom... 8)

Jag skrev, citat: "en jv brukar säljas för minst det dubbla", slutcitat. Så jag har ryggen fri. Som alltid.

08 Oct 2012, 16:40

Nej, jag har inte mailat säljaren, eftersom jag själv undrar vad en Fender JV är värd så kan jag ju knappast påstå att jag vet vad säljarens är värd :roll: :)

08 Oct 2012, 17:41
Profile

Hej!

Har inte varit inne på ett tag (ljubojen altså)

Råkade se den här tråden, så tänkte blåsa ut lite frågetecken beträffande den här aktuella gitarren iallafall.

Jag tittade på Vend i Lördags EM, tror nog annonsen precis hade kommit in.

Ringde killen i fråga, ganska tidigt då, & frågade om gitarren var kvar, bor för övrigt i Lund så jag körde in till Malmö.

När jag var halvvägs till Malmö ca 10 min senare, så ringde han mig igen & sa att telefonen ringde varm & att priset nu var minst 4000:-.

När jag var där så skruvade jag av halsen för att leta efter någonting stämplar etc, då jag är helt okunning i dett område så kunde jag egentligen lika bra låta bli, men under tiden jag var där ringde telefonen hela tiden, för att avsluta det hela så köpte jag & betalade 3,700:- för gitarren.

Jag blev egentligen bara glad då jag letar/letade efter en bra strata då jag annars bara har Gibson & USA Hamers till gitarrer.

När jag sen kom hem & satt på strängar så fungerade inte halsmicken, som syns på bild har jag monterat tillfället mittmicken i halsläget, vilket nog inte är helt rätt.

Men med tanke att halsmicken inte funkar så är väl 3.700:- inte världen bäst slutpris heller?

Är det någon JVstratakunnig person här på bojen så skulle jag vara tacksam för information om delarna är (rätt) i allafall.

Ps. Jag har spelat på en del strator, men älskar den här gitarren, det är underbar spelkänsla & ton i den.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

08 Oct 2012, 18:50
Profile

Grattis till en bra affär! Ser bra ut tycker jag, men kroppen är jag inte hundra på. Har för mig att de ska ha nån stämpelmärke i halsfickan?

Vad är det som inte funkar? ta bort kåpan och titta på koppartråden, är den trasig? Har du en multimeter, försök och mäta och se om micken lever.

Det kanske går att rädda den.

08 Oct 2012, 19:01
Profile

Japp, den ser ut att vara original som jag kan bedömma det, mickarna är fullerton greybacks tillverkade 82, pottarna är made in japan precis som det var på alla Squier JV, halsen är också JV tillverkad 82 men det är svårt att se datum, kroppen ser ut att vara väldigt tidig med den där fräsningen för tillträde till trus rod justering. Den finns inte på min Fender JV från 83 (se bild), det sägs att de kropparna är överblivna från Fuji gen fabrikens Greco era.
Du kan läsa mer ingående om din gura på http://www.21frets.com/ där kan du garanterad fastställa exakt vilken JV du har!
Grattis till en trevlig Gura!

08 Oct 2012, 19:08
Profile

Ok tack för tipset, hade varit kul om kroppen också var en JV, ser dock ut som kropp & hals hängt ihop (riktigt slitna).
Vilket fall som helst så är det en underbat gitarr.

Jag har faktiskt Ohmätt micken & den är stendöd (stallmicken visar 5,8 Ohm eller är det Komh?

Det kontiga är att (mittmicken) visar heller ingenting vid ohmätning men den fungerar.

Skall se lite nogrannare på kopparanslutningarna imorgon.

tack

08 Oct 2012, 19:15
Profile

holmis63 wrote:
Japp, den ser ut att vara original som jag kan bedömma det, mickarna är fullerton greybacks tillverkade 82, pottarna är made in japan precis som det var på alla Squier JV, halsen är också JV tillverkad 82 men det är svårt att se datum, kroppen ser ut att vara väldigt tidig med den där fräsningen för tillträde till trus rod justering. Den finns inte på min Fender JV från 83 (se bild), det sägs att de kropparna är överblivna från Fuji gen fabrikens Greco era.
Du kan läsa mer ingående om din gura på http://www.21frets.com/ där kan du garanterad fastställa exakt vilken JV du har!
Grattis till en trevlig Gura!

Tack...Intressant hemsida där verkar finnas all information an JV-gitarrerna.
Får väl fördjupa mig i all information vid tillfälle & försöka fastställa gitarren.

08 Oct 2012, 19:27
Profile

Grattis PatricD, du har gjort ett fynd! :D
Ser ut att kunna vara en Grecokropp och grå Pu's.

30-årig inkörd strata..härligt.

http://www.21frets.com/squier_jv/jvstratocaster.htm

08 Oct 2012, 19:28
Profile ICQ YIM WWW

Tror nog att din strata kropp är genuin JV, eller ska man säga genuin leftover Greco på en JV, i alla hittade jag en tråd där detta diskuteras, läs och bli övertygad :-)

http://www.21frets.com/cgi-bin/forum/Bl ... 584/s-new/

08 Oct 2012, 19:45
Profile
Reply to topic   [ 39 posts ]  Go to page Previous  1, 2